AdWords klíčová slova bez konverzí – co s nimi?

klíčová slova bez konverzí
Cíl: snížení nákladů & zvýšení počtu konverzí

Upozornění: Prudce jednoduchý návod! Nicméně bděte, neexistuje jednoduché řešení bez výjimek.

Pokud je v účtu klíčové slovo, které stojí hodně peněz a přitom nepřináší vůbec žádné konverze, je něco špatně. Vůbec nejčastějším problémem je, když uživatelé AdWords konverze vůbec neměří… to je pak ale úplně jiný problém. Jak na měření konverzí se dozvíte v tomto článku, nebo nás můžete kontaktovat a nezávazně se zeptat, kolik by vás stála naše profesionální pomoc.

Pokud ale konverze měříte a přesto jsou u některých klíčových slov za delší dobu vysoké náklady a žádné konverze, je situaci vhodné řešit. Typické příčiny jsou:

  1. nevhodné klíčové slovo,
  2. nevhodný typ shody klíčového slova,
  3. nefunkční nebo nelogická URL,
  4. nekvalita propagovaného webu.

Až na poslední z bodů lze situaci celkem snadno zlepšit.

 

Jak v AdWords najdu drahá klíčová slova bez konverzí?

Chci najít klíčová slova, která za požadované období (např. 90 dní) stojí víc než např. 500 Kč a přitom nepřinesla žádnou konverzi. Jak si tato slova zobrazit? V uživatelském rozhraní AdWords pomocí filtrů. Postup je následující:

  1. vlevo nahoře nad seznamem kampaní kliknu na šipku dolů a vyberu Kampaně ve Vyhledávací síti
  2. vyberu záložku Klíčová slova; nyní vidím všechna klíčová slova
  3. kliknu na rozbalovací menu Filtr a vyberu Vytvořit filtr
  4. najdu rozbalovací menu Výkon a vyberu položku Cena; nastavím hodnotu > než požadovaná částka a zároveň přidám druhou podmínku (+ Přidat další) Konverze < 1 (tedy 0)
  5. pro snadné použití v budoucnu mohu filtr uložit pod vybraným jménem
  6. délku sledovaného období musím nastavit pro celý účet (vpravo nahoře)
  7. výstup filtru si také můžete zobrazit v náhledu Domovská stránka.

adwords filtr

 

Mám drahá klíčová slova bez konverzí. Ale co s nimi?

  • Pokud se jedná jen o přechodný výkyv, můžete dočasně snížit nabídku za kliknutí.
  • Pokud je pro vás klíčové slovo nedůležité, můžete zvážit jeho odstranění.
  • Pokud je pro vás klíčové slovo důležité, zkontrolujte, zda je cílová stránka (URL) reklamy funkční a vede na správnou stránku. URL lze zadat i na úrovni klíčového slova.*
  • Zkontrolujte skóre kvality. Je-li relevance reklamy nízká, můžete klíčové slovo přesunout do samostatné reklamní sestavy a vytvořit mu reklamu na míru.
  • Pokud je klíčové slovo ve volné shodě, přidejte vylučující klíčová slova nebo ještě lépe, zvažte změnu typu shody na frázovou nebo přesnou.
*URL na úrovni klíčového slova je výborná funkce, ale v základním nastavení je skryta. Pokud se vrátíme k obrázku s vysvětlením filtrů, tak vedle tlačítka Filtr můžete kliknout na tlačítko Sloupce – Upravit sloupce. V metrice Atributy přidejte volbu Cílová URL a uložte. U klíčových slov se vám objeví nový sloupec, ve kterém lze jednotlivým klíčovým slovům přidat vlastní cílovou URL. Tato bude mít potom přednost před URL reklamy.

 

Na co asi narazím…

Problém…Řešení
Nastavení délky sledovaného obdobíNa začátku se musím rozhodnout, s jak dlouhým obdobím budu pracovat. Doporučujeme minimálně 30 dní, běžně pracujeme s 90 dny. Nezapomeňte tento časový rámec nastavit pro celý účet pokaždé, když filtr používáte!
Žádná slova se mi najednou nezobrazují a minule ano!?Pokud jich minule bylo hodně a teď žádná, je vysoce pravděpodobné, že jste zapomněli změnit časový rámec (např. na posledních 90 dní) a zůstal vám běžně používaný rámec, např. posledních 7 dní.
Co už je vysoká cena za klíčové slovo?Kdy už je cena za klíčové slovo vysoká? Každá zbytečně utracená koruna je… zbytečně utracená. Nicméně doporučujeme cenu nastavit spíš nižší. Pokud vám filtr zobrazí víc než 50 klíčových slov, cenu zvyšte. Zlepšování účtu je proces nekonečný.
Filtr zobrazuje již jednou opravená klíčová slova…Pokud např. snížíte MaxCPC (nabídku za kliknutí) nebo přidáte ke slovu vlastní cílovou URL, z pohledu např. 90 dní se efekt úspory projeví třeba až za měsíc, nebo i později (snížení nákladů nebo nastanou konverze). Takže když chci další opravy provést za týden, vyskakují na mě již opravné výrazy. To lze řešit pomocí štítků, jen si jimi můžete účet brzy zaplevelit.
Filtr zobrazuje klíčová slova, o která stojím, i když se zdají být nevýhodná.Opět lze řešit pomocí štítků a rozšíření filtru, nebo jedná-li se o klíčová slova v konkrétní kampani nebo sestavě, můžete ji rozšířením filtru vyloučit.

 

Jak to řešíme my – jednodušeji a elegantněji?

V profesionálním nástroji PPC Asistent, který při správě účtů používáme. Můžete se podívat do demo účtu, jak vypadá správa podobného problému  (v záložce Doporučení pod číslem 4).

nastavení PPC asistenta

  1. Doporučení má vlastní časový rámec, který lze nastavit odlišně od ostatních doporučení. Stejně tak je možné upravit „citlivost“ a nezobrazovat klíčová slova s příliš nízkou útratou.
  2. Na první pohled víme, kolik peněz nám konkrétní klíčové slovo za zvolené časové období (asi) zbytečně utratilo.
  3. U zobrazených problematických klíčových slov lze zadat, jestli chceme řešení odložit, problém je vyřešen nebo zda slovo ignorovat (je třeba důležité bez ohledu na výkon). Podle toho nebude nejbližších 7, 30 nebo 365 dní toto klíčové slovo zobrazováno, i když splňuje podmínky filtru. Vyhneme se tak tomu, abychom zkoušeli opravovat již opravené a neztráceli čas koukáním na něco, co už vidět nepotřebujeme.

 

ppc-asistent-banner-compressor

 

Flickr Creative Commons Image via Dave Doe.