AdWords pro začátečníky: shoda klíčových slov

shoda klicovych slov pro zacatecniky

Taky se Vám při prvním pohledu do Google AdWords rozhoupal žaludek a řekli jste si: V tomhle nemám šanci se vyznat? Tolik záložek, tolik možností jak mohu svou kampaň vylepšit, ale taky poslat do věčných lovišť.

No, není to tak dlouho a i já jsem stála (tedy spíš seděla) na vašem místě. A můžu vás s klidem v duši utěšit, že i v divokých a neustále se měnících vodách online marketingu platí, že nic se nejí tak horké, jak se uvaří.

Na dalších řádcích a snad i článcích se pokusím vysvětlit začátečníkům, jak těmito vodami proplout alespoň trošku se ctí. Vždyť i já jsem stále jednou z vás 🙂

Shoda KS

V prvním článku se podíváme na shody klíčových slov. Pro spousty lidí je to už banalita, ale já si stále živě pamatuji své nekonečné boje a utrpení, když jsem se je stále a stále dokola snažila náležitě pochopit.

Takže jaké vlastně jsou typy shod u klíčových slov? Při vytváření textové reklamy v kampani AdWords můžete každému klíčovému slovu, které přidáte do svého účtu, přiřadit jednu ze čtyř možných typů shody: volnou shodu, modifikovanou volnou shodu, frázovou shodu nebo přesnou shodu. Každý typ shody ve vašem účtu AdWords má své výhody a nevýhody.

 

1) Volná shoda

Řekněme, že prodáváte nafukovací balónky. Nastavíte si jako klíčové slovo nafukovací balónky. Překvapivě 🙂 Jenže volná shoda způsobí to, že Google si může s těmi dvěma slovy dělat takřka co se mu zlíbí. Zahrnout různá podobná slova, synonyma, měnit pořadí a další věci, které nám po zpětné kontrole přijdou zcela nelogická.

Inu, jen nám. Takže se naše reklama zobrazuje na spousty vyhledávacích dotazů, které nám peníze jen berou a s nejvyšší pravděpodobností žádné nepřinesou. Určitě se shodneme na tom, že pro drtivou většinu inzerentů tudy cesta nevede.

Volná shoda

 

2) +Modifikovaná +volná +shoda

Moje oblíbená. Alespoň ze začátku. Pokud použijeme modifikovanou volnou shodu, říkáme tím Googlu, že v textu reklamy se tato slova s + mají vyskytnout, ale pořád může přehazovat pořadí a ukazovat reklamu, i když přidáme při vyhledávání nějaké to slovíčko před nebo za. Nebo obojí.

Ale to může být na začátcích fajn. Můžeme si tak ujasnit, na co se zobrazovat chceme a na co ne. Prostě máme nějakou inspiraci.

Modifikovaná volná shoda

 

3) “Frázová shoda”

Tak tady už začínáme Googlu hodně ubírat na kreativitě, ale stále si ještě může trošku hrát. Při použití frázové shody je jasně dáno jaká slova a v jakém pořadí se mají ve vyhledávacím dotazu objevit, ale pořád si nechává zadní vrátka v podobě dalších slov před či za naší frází, které může potenciální klient vyhledat.

Frázová shoda

 

4) [Přesná shoda]

Tady už není ani co vysvětlovat. Dejme tomu že prodáváte luxusní vily na pobřeží Francie. V tomto případě při zadání klíčového slova [luxusní vily na pobřeží Francie] se zobrazí reklama jen a pouze, pokud někdo vyhledává do slova a do písmene tento text. Žádné vily Paříž, dům ve Francii atd. Tohle je shoda pro všechny, kteří přesně ví, co chtějí. A my co to zatím nevíme, použíjeme modifikovanou a po čase nejlépe konvertující slova přidáme v přesné a najednou i my víme co chceme!

Přesná shoda

Optimalizace využívání typů shody AdWords je zásadní, protože vám pomůže oslovit vaše cílové publikum, aniž byste museli zbytečně utrácet za kliknutí, které pro vás nebude mít žádný přínos.

Lovu zdar!

PS: Pokud jste již tak daleko, že jste první AdWords kampaně nastavili, můžete si je zkontrolovat pomocí této on-line aplikace. Mimo jiné vám řekne i to, jestli máte moc slov v nesprávném typu shody.