12 fungujících tipů, které zaručeně vylepší vaši AdWords kampaň

vylepseni-adwords-kampane

 

1. MĚŘENÍ ADWORDS KONVERZÍ

…vám umožní zjistit, co funguje a jestli je AdWords kampaň zisková. Konverze jsou pro většinu kampaní nejdůležitějším údajem v AdWords účtu. Jestli je zatím neměříte, je nejvyšší čas. Bez nich těžko odhadnete, které reklamy a klíčová slova přináší výsledky.

Co znamenají jednotlivé konverze v AdWords účtu, je popsáno v příspěvku na naší Google+ stránce.

Pokud máte e-shop, je dobré měřit vedle počtu konverzí i jejich konkrétní hodnotu. Snadno si díky tomu spočtete návratnost investic. Ještě lepší je používat v Google Analytics reporty pro Elektronický obchod.

 

2. STRUKTURA ADWORDS ÚČTU

…je důležitá ze tří důvodů. Prvním důvodem je přehlednost. Když se v účtu nevyznáte, vylepšování kampaní nebude příjemná práce. A protože je jednodušší nepříjemné věci odkládat, často se o nepřehlednou kampaň nebudete starat vůbec.

Druhým důvodem je přívětivost kampaně pro uživatele. Pokud máte v kampani pořádek, reklamní sestavy obsahují příbuzná klíčová slova a reklamy mohou být víc cílené.

Třetím důvodem je jistota, že ve svém účtu nemáte duplicitní klíčová slova. Mít jedno klíčové slovo v účtu víckrát vás stojí peníze a zhoršuje výkon kampaně.

 

3. TESTOVÁNÍ REKLAM

…vám může výrazně zvýšit míru prokliků. Vytvořte v každé reklamní sestavě dvě dobře napsané reklamy a sledujte, jak si vedou. Až získají dostatečný počet kliknutí a konverzí, reklamu s horším výkonem smažte a nahraďte novou. Stejným způsobem můžete testovat i grafické reklamy.

Jestli se chcete testování reklam věnovat, upravte nastavení kampaně, konkrétně u Střídání reklam nastavte Střídat neurčitě. Pokud to neuděláte, AdWords vyberou lepší reklamu samy – často dřív, než stačí získat dostatečný počet kliknutí/konverzí. Jestli ale na kampaň nemáte čas a nebudete pravidelně mazat nevýkonné reklamy, nechte radši nastavení beze změn.

 

4. DYNAMICKÉ VKLÁDÁNÍ KLÍČOVÝCH SLOV

…je úžasná věc, jak zvýšit míru prokliků, skóre kvality a udělat reklamu zajímavější. Místo pevně daného textu se do reklamy automaticky doplňují klíčová slova z reklamní sestavy. Návod najdete v tomto příspěvku na naší Google+ stránce.

Nezapomeňte, že pořád platí základní pravidla AdWords. Reklama může být zamítnuta, například když nebude dávat smysl, budou v ní gramatické chyby, slova chráněná ochrannou známkou nebo moc velkých písmen. Stejně tak platí maximální počet znaků pro nadpis (25) a pro další řádky reklamy (35). dynamicke-vkladani

5. GRAFICKÁ REKLAMA ADWORDS

…v reklamní síti má daleko větší šanci zaujmout než reklama textová. Jestli používáte AdWords remarketing nebo reklamu v reklamní síti, nezapomeňte na grafickou reklamu. Ještě líp použijte zároveň textovou a grafickou. Textová reklama se zobrazuje daleko častěji, grafická reklama zase častěji zaujme.

Grafické bannery můžete vytvořit sami a do AdWords kampaně je vložit. Nejčastěji zobrazované rozměry bannerů jsou 728×90, 160×600, 300×250, 336×280 a 468×60. Druhá možnost je vytvořit flash reklamu přímo v AdWords pomocí jednoduchého nástroje na vytváření grafických reklam.

 

6. ROZŠÍŘENÍ REKLAM

…zvyšuje míru prokliků a umožní vám do reklamy zahrnout víc informací. Nejčastěji využijete rozšíření o odkazy na podstránky, rozšíření o lokalitu a rozšíření o volání.

Reklama je díky rozšíření opticky výraznější a dává uživatelům víc důvodů, proč na ni kliknout. Navíc rozšíření reklam může pozitivně ovlivnit, na kterém místě se reklama zobrazí.

 

7. PARTNERSKÉ WEBY VE VYHLEDÁVACÍ SÍTI

…mají často výrazně nižší výkonnost, než vyhledávání na webu Google. Pokud jste nastavení sami nezměnili, reklama se automaticky zobrazuje i v jiných vyhledávačích než Google. Podívejte se na výkonnost reklamy na partnerských webech. Jestli za moc nestojí, upravte nastavení kampaně a zobrazování na partnerských webech vypněte.

Výkonnost zvlášť pro vyhledávání Google a pro partnerské weby najdete pod menu Segment – Síť.

partnerske-weby

8. STRATEGIE PRO UŽIVATELE MOBILŮ

…je jednou z nejzanedbávanějších oblastí AdWords. Přitom množství vyhledávání přes mobily roste raketovým tempem. Základem dobré strategie pro mobily je web, který je pro zobrazení na mobilech přizpůsoben. Pokud máte splněno, můžete v AdWords využít strategie pro reklamu na mobilních telefonech.

V každém případě sledujte v AdWords zvlášť výkonnost reklam na PC a na mobilech – menu Segment – Zařízení. Jestli se reklamě na mobilech nedaří, snižte nabídku za kliknutí nebo zobrazování na mobilech vypněte. vykon-adwords-mobily

9. SPRÁVNÝ VÝBĚR ZOBRAZENÉ A CÍLOVÉ URL

…má obrovský vliv na úspěch kampaně. Pokud posíláte uživatele ze všech reklam automaticky na hlavní stránku, často se připravujete o zákazníky. Lepší je reklamu nasměrovat do konkrétní kategorie nebo přímo na produkt, který reklama propaguje.

Stejně tak můžete u zobrazené URL využít všech 35 znaků. Místo www.marketingppc.cz napsat třeba www.marketingppc.cz/adwords-blog

 

10. VYLUČUJÍCÍ KLÍČOVÁ SLOVA

…jsou nejjednodušším způsobem, jak ušetřit průměrně až 30%. Pomocí vylučujících klíčových slov AdWords nastavíte, kdy se reklama nemá zobrazovat.

Prodáváte nové zboží? Určitě nechcete reklamu zobrazovat lidem, kteří zadají název zboží a přidají k němu slova jako použitý nebo bazar. Řešení je jednoduché, slova použitý a bazar dáte do seznamu vylučujících klíčových slov.

Máte v účtu hodně kampaní a reklamních sestav? Vytvořte ve Sdílené knihovně seznam vylučujících klíčových slov, která chcete použít ve víc kampaních. Seznam pak jen přiřadíte k vybraným kampaním a máte hotovo.

seznam-vks

11. KLÍČOVÁ SLOVA A JEJICH SHODA

…ovlivňují, kdy a komu se vaše reklama ukáže. Správný výběr a nastavení klíčových slov jsou základem úspěšné AdWords kampaně. Pokud nevíte, co je to shoda klíčových slov a jak ji používat, hodně rychle si to nastudujte.

shoda-klicovych-slov

12. VSTUPNÍ STRÁNKA

…je místo, kde se rozhoduje o vítězích a poražených v AdWords. K čemu vám budou stovky návštěvníků, když všichni odejdou, protože je nezaujmete. Podívejte se na základní pravidla vstupní stránky pro AdWords kampaň a na tipy, jak vytěžit maximum z AdWords kampaně pro e-shop na naší Google+ stránce.

 

CHCETE ZJISTIT, KTERÉ TIPY POMŮŽOU NEJVÍC KONKRÉTNĚ VAŠÍ KAMPANI? POŽÁDEJTE O BEZPLATNÝ AUDIT SVÉHO ADWORDS ÚČTU

 

Flickr Creative Commons Image via Magdalena Roeseler.