Neporušují vaše PPC inzeráty ochrannou známku?

Tento příspěvek napsali odborníci na ochranné známky z Patentoid.cz

Problematika ochranných známek v inzerátech a klíčových slovech byla dlouhou dobu nejasná. Evropský soudní dvůr proto stanovil pravidla, která určují, co je v PPC reklamě povoleno a za co již může inzerentovi hrozit soudní spor.

Pravidla pro používání ochranných známek v PPC reklamě se zpřesnila na jaře 2009, kdy Evropský soudní dvůr vydal v souvislosti s francouzským sporem Louis Vuitton se společností Google své stanovisko. Na jeho základě se postupně upravovaly podmínky používání ochranných známek v systému AdWords i Sklik až do současné podoby.

 

Použití ochranné známky v klíčových slovech

V současné době lze v AdWords i Sklik zařadit jakoukoli ochrannou známku mezi klíčová slova téměř bez omezení. Například klíčové slovo „Samsung“ můžete použít v kampani cílící na telefony Samsung, ale stejně tak i na zboží Huawei, či iPhone. Jediným omezením je, že použití klíčového slova nesmí porušovat dobrou pověst nositele ochranné známky a schopnost nalákat spotřebitele. To by se mohlo stát například prodejem nekvalitního zboží či napodobenin.

 

Použití ochranné známky v textu inzerátu

Ochrannou známku v názvu i popisu inzerátu je možno použít při splnění určitých podmínek. Klíčové pravidlo zní, že inzerát nesmí u průměrně zkušeného uživatele vyhledávače budit zdání, že se jedná o propagaci zboží či služeb majitele chráněného označení či hospodářsky napojeného projektu. Výjimkou je situace, kdy získáte od majitele ochranné známky souhlas s jejím užíváním.

Rozdíl mezi reklamou oficiálního zastoupení značky a jejího prodejce je zřejmý u porovnání PPC společnosti Samsung a Alza.cz na stejný vyhledávací dotaz.

Velké české e-shopy si v PPC kampaních oblíbily výše zmíněnou formulaci „Produkty značky…“ s dovětkem názvu vlastního nákupního portálu. Možné je použít také dynamické reklamy.

Stejně jako u klíčových slov nesmí být použitím ochranné známky v inzerátu poškozeno dobré jméno jejího vlastníka. Sklik pak přidává i své vlastní pravidlo, v němž zakazuje v textu inzerátu zmiňování konkurence.

 

Použití ochranné známky na webu

Obdobnými pravidly jako v předchozích odstavcích se řídí i používání ochranné známky na vlastním e-shopu. Problém může nastat:

  • při použití ochranné známky v názvu domény
  • při použití loga, či sloganu značky v nepřiměřené míře
  • pokud prezentace může jakýmkoli způsobem poškodit dobré jméno majitele chráněného označení

 

Vaše značka si zaslouží ochranu

Ochrana dobrého jména společnosti je jedním z hlavních důvodů, proč vlastníci projektů a konkrétních produktů registrují ochranné známky. Bez registrace může název vaší společnosti či její vizuální styl kdokoli napodobit a obrana bude velmi obtížná.

Patentoid.cz se specializuje na kompletní registraci ochranné známky na Úřadu průmyslového vlastnictví. Pro vaši společnost provede veškeré úkony související s rešerší, podáním žádosti do příslušných kategorií a následným doručením zhotoveného certifikátu, čímž zajistí právní ochranu vašeho názvu na dobu 10 let. Objednejte si registraci ochranné známky již dnes.