Rozšíření reklam AdWords – proč se bez něj neobejdete?

rozšíření reklam

Jak v AdWords získat víc kliknutí? Udělat větší a lákavější reklamu. Nejen s tím vám pomůže rozšíření reklam. Vedle 2 x 30 znaků pro nadpisy, 80 znaků pro text reklamy a 2 x 15 znaků pro trasu URL můžete díky rozšíření reklam využít daleko víc prostoru a sdělit uživatelům další informace.

Většina vaší konkurence rozšíření reklam AdWords naplno nevyužívá, pokud vůbec. Proto je to snadný způsob, jak se odlišit, mít lákavější reklamu, získat víc kliknutí a zákazníků.

Rozšíření jsou doplňující údaje, které se mohou zobrazovat u textu reklamy. Nemusí se zobrazit vždy, ve skutečnosti se nikdy nezobrazí všechna naráz. Záleží na hodnocení reklamy a na dalších faktorech. Některá se zobrazují jen na PC, jiná jsou jen pro mobily.

V AdWords účtu je najdete pod záložkou Rozšíření reklam.

zobrazení rozšíření reklam

 

Dostupná rozšíření AdWords reklam:

  1. rozšíření o odkazy na podstránky
  2. rozšíření o popisky
  3. rozšíření o strukturované úryvky
  4. rozšíření o volání
  5. rozšíření o zprávu
  6. rozšíření o lokalitu
  7. rozšíření o cenu
  8. rozšíření o aplikaci
  9. rozšíření o recenzi
  10. automatická rozšíření reklam

 

Základní pravidla pro rozšíření

Některá rozšíření jsou jen text, na některá rozšíření mohou uživatelé kliknout. Kolik platíte za kliknutí na rozšíření reklam? Kliknutí na reklamu s rozšířením a bez něj vás bude stát stejně, takže není důvod, proč rozšíření nevyužít.

Kolik rozšíření používat? Nejlepší je nastavit všechna použitelná. Nikdy se nezobrazí všechna, ale dáte AdWords možnost dát přednost automaticky vybrat ta výkonnější.

Rozšíření lze nastavit na více úrovních.Některá můžete přidat na úrovni celého účtu, kampaně i reklamní sestavy. Co bude mít přednost, když je nastavíte pro všechny úrovně? Podle pravidla Bližší košile než kabát dostane vždy přednost pravidlo blíže reklamě – reklamní sestav zvítězí nad kampaní, kampaň nad účtem.

urovne rozsireni reklam

Je dobré vždy nastavit rozšíření na nejvyšší úrovni, tzn. tam kde to jde na úrovni celého účtu. Tím získáte jistotu, že se vždy nějaké rozšíření zobrazí.

Pro co největší efekt je ale lepší přidat rozšíření i na úrovni reklamních sestav, protože je můžete napsat víc na míru. Samozřejmě u rozsáhlých AdWords účtů to uděláte jen u nejdůležitějších produktů nebo služeb a u méně důležitých se spokojíte s rozšířeními na úrovni kampaně nebo účtu.

 

1. Rozšíření o odkazy na podstránky

Rozšíření o odkazy umožní v reklamě zobrazit odkazy na další stránky z webu.  Můžete přidat odkazy na důležité produkty, akční nabídky, seznam výhod typu doprava zdarma nebo cokoliv jiného, co může uživatele zaujmout.

Pokud uživatel na odkaz klikne, dostane se na stránku, kterou jste u odkazu nastavili. Na samotné odkazy sice kliká minimum lidí, ale výhodou je optické zvýraznění reklamy a možnost odlišit se od konkurence.

A hlavně, reklama s rozšířením o odkazy má skoro vždy větší procento prokliků, protože je opticky výraznější.

rozšíření-o-odkazy-na-podstránky

Odkazy na podstránky se nebudou zobrazovat vždycky, bude se lišit i počet zobrazených odkazů. Nejčastěji se zobrazí dva až čtyři, přesto jich přidejte vždy alespoň šest. Google rozhodne, které odkazy jsou pro uživatele nejzajímavější a ty u reklamy zobrazí.

Protože spousta lidí odkazy na podstránky nevyužívá, Google zavedl Dynamické odkazy na podstránky. Pokud rozšíření o odkazy sami nepřidáte, Google někdy u reklamy automaticky zobrazí odkaz na z jeho pohledu nejzajímavější stránku vašeho webu. Nespoléhejte na to, že Google trefí správné stránky, přidejte si odkazy na podstránky sami.

 

2. Rozšíření o popisky

Rozšíření o popisky umožňuje u reklamy zdůraznit konkrétní výhody, které se do textu reklamy nevešly. U reklamy se většinou zobrazí tři popisky a každá z nich může mít až 25 znaků. Reklama bude zase o něco větší a uživatelé na ni budou o něco víc klikat.

rozšíření-o-popisky

Snad jediné doporučení – snažte se zbytečně neopakovat sdělení, které už používáte v textu reklamy. Rozšíření o popisky se nikdy nezobrazí víc než čtyři, přesto je lepší mít jich v kampani alespoň šest.

 

3. Rozšíření o strukturované úryvky

V současné době je podporováno jen pro některé jazyky a čeština ani slovenština mezi nimi nejsou. Pokud ale inzerujete v zahraničí, nezapomeňte ani na toto rozšíření.

rozšíření o úryvky

Umožní vám k reklamě přidat třeba seznam vámi nabízených služeb, značek, nebo typů produktů. Hotely mohou uvést nabízené vybavení pokojů. Jazykové školy mohou uvést seznam nabízených kurzů.

Při tvorbě tedy nemáte úplnou volnost, musíte si vybrat ze seznamu poskytnutého Googlem, většina firem si vhodnou kategorii snadno najde.

 

4. Rozšíření o volání

Rozšíření o volání je zajímavé hlavně u reklam, které se zobrazují uživatelům na mobilech. Dáváte jim možnost se s vámi okamžitě po shlédnutí reklamy snadno spojit pomocí jednoho kliknutí na ikonku telefonu. Přímý telefonát do firmy je z pohledu firmy většinou daleko cennější, než návštěva webu.

rozšíření o volání

Rozšíření o volání můžete používat i u reklam na stolních počítačích. Zvýší procento prokliků o pár procent a posílíte v lidech dojem, že jste fungující společnost. U rozšíření o volání je dobré omezit, aby se zobrazovalo jen ve dnech a hodinách, kdy je někdo skutečně připraven zvednout telefon.

 

5. Rozšíření o zprávu

Jedná se o celkem nové rozšíření a uplatnění najde jen na mobilech. Do reklamy můžete přidat odkaz na poslání SMS zprávy.

rozšíření o zprávu

Když na něj uživatel klikne, zobrazí se mu vámi přednastavená zpráva a jedním dotykem vás může kontaktovat.

 

6. Rozšíření o lokalitu

Rozšíření o lokalitu umožňuje společně s reklamou zobrazit i adresu firmy nebo pobočky. Adresa se načítá ze služby Google moje firma, musíte ji mát aktivní a rozšíření potom přidat na úrovni účtu.

Toto rozšíření se hodí hlavně firmám s lokální působností, které své zákazníky obsluhují v místě provozovny nebo nabízí své služby na konkrétním území. A co když máte poboček víc? Můžete v Google moje firma zadat adresy všech poboček a lidé v místě pobočky u reklamy uvidí její adresu.

Rozšíření o lokalitu se vždy zobrazí jen lidem, kteří se vyskytují poblíž. Takže uživatel v Ostravě nikdy neuvidí u reklamy pražskou adresu.

rozšíření o lokalitu

Nenavštěvují vás zákazníci v sídle firmy? I tak si rozšíření přidejte. Velká část lidí totiž dá přednost lokální firmě, přestože vás nikdy nemusí navštívit. Další výhodou je, že reklama s rozšířením o lokalitu získá o něco víc kliknutí než reklama bez něj.

Pokud se reklama s rozšířením o lokalitu zobrazí uživateli na mobilu, snadno najde cestu do vaší prodejny nebo provozovny pomocí navigace.

 

7. Rozšíření o cenu

Jen ve stručnosti, protože zatím je dostupné jen v několika jazycích mimo češtinu. Opět použitelné jen na mobilech, umožňuje výrazné rozšíření reklamy pomocí dlaždic s cenami produktů nebo služeb.

rozšíření o cenu

 

Ostatní rozšíření reklam

Rozšíření o aplikaci umožňuje k reklamě přidat odkaz na aplikaci pro mobilní telefony nebo tablety. Uživatelé si vaši aplikaci mohou stáhnout přímo kliknutím na ikonku v reklamě.

rozšíření-o-aplikaci

Rozšíření o recenzi umožňuje k reklamě přidat odkaz na recenze z nezávislých webů.

Z automatických rozšíření reklam je nejzajímavější rozšíření o hodnocení prodejce. V ČR se doplňuje automaticky na základě hodnocení e-shopu na portálu Heureka.

hodnocení prodejce

 

Vliv rozšíření reklam na aukci reklam a skóre kvality

Kdo nepoužívá rozšíření reklam, neunikne trestu. Trestem je méně kliknutí a vyšší náklady.

Počet pozic na stránce google.cz je omezený a každý by chtěl být první. Reklamy se proto zúčastní aukce, která rozhodne o vítězích, o pořadí reklam a o ceně za kliknutí. Na výsledky aukce má vliv nabídka za kliknutí, skóre kvality a očekávaný vliv rozšíření reklam. Pokud rozšíření reklam nepoužíváte, sami se v této fázi poškozujete.

Dalším negativem při nepoužívání rozšíření reklam je negativní vliv na skóre kvality. Jednou ze složek skóre kvality je očekávaná míra prokliku a reklamy bez rozšíření mají prokazatelně nižší proklikovost, protože jsou menší a méně zajímavé.

 

adwords audit