Pro začátečníky: stručný přehled AdWords a Sklik kampaní

prehled kampani

Co za reklamu použít pro svoji firmu? Už se v té nabídce služeb nevyznáte?

Zde na našem blogu najdete ohromné množsví tipů k tomu, jak pracovat s Adwords, Analytics, Sklikem a Facebookem. Uvědomila jsem si, že jsme Vám ale nikdy neřekli, proč Vás s tím vůbec „otravujeme“ a proč si tak dáváme záležet na našich článcích.

Tak co říkáte? Shrneme si to dnes vše polopaticky, abyste měli lepší představu do čeho chcete jít a co se Vás absolutně netýká? Dnes se ale nezmíním o FB, protože ten je úplně zvlášť a zaslouží si svůj vlastní článek.

Začněme obecně, pokud podnikáte v rámci České republiky, tak Vás bude zajímat Google a Sklik. Pokud byste chtěli prodávat mimo Českou republiku, tak tam už Sklik nepotřebujete, ale můžete si naopak ke Googlu přidat reklamy na Yahoo, Bing a případně reklamy na Yandexu (pouze pro Rusko).

Pojďme se ale dnes soustředit na většinu z Vás, a tedy na podnikatele, kteří podnikají v rámci republiky, regionu či konkrétního města. Pro Vás je velice důležité mít přesně danou personu Vašeho klienta, protože od toho se teď budeme odrážet.

 

AdWords nebo Sklik

Google a Sklik mají rozdělený trh reklam na 65 a 35%. Reklamy jsou všeobecně pro firmy velice důležité, ale musí tvořit jen část Vaší marketingové strategie, protože i když jsou často tím, co Vám přinese nejvíce peněz, tak musí být podpořeny něčím okrajovým. Co mám třeba na mysli? No tak třeba emailingem, činností na FB či jiných sociálních sítích či různou spoluprací s médii a organizacemi ve Vašem okolí.

Ale vraťme se na mé hřiště, kterými jsou PPC reklamy. Jak si typově rozlišit Google a Sklik, abychom věděli kde jsou více naši zákazníci? Těch cca 35% Seznamu patří hodně lidem, kteří u něj mají dlouhodobý emailový účet, dále jde často o lidi konzervativnější a starší. Seznam je ale dynamická firma, proto záleží na jejich strategii, která určitě do budoucna cílí na mladší lidi. V této chvíli je to ale takto a my bychom si měli říct, co prodáváme a komu a podle toho rozhodovat.

Google reklamy mají naopak smysl vždy, protože mají tak obsáhlý záběr lidí, že náš potencionální klient se tam vždy najde. Ale co s Sklikem? Pro ten se rozhodněte až ve chvíli, kdy máte trochu větší rozpočet a nikdy neuškodí ho zkusit. Občas se stane, že funguje pro klienty dokonce stejně či lépe jak Google.

 

Typy kampaní

Když jsme se rozhodli pro platformu, tak přejděme na typ reklam, které nabízí.

Na Googlu je toho hodně, proto je důležité si neroztříštit ze začátku rozpočet a rozhodnout se jen pro to důležité a podstatné pro Vaše podnikání. Z čeho si můžete vybrat:

Vyhledávací síť – jednoduché textové reklamy, které vidíte při vyhledávání na Googlu.

reklama ve vyhledavani

Obsahová síť – obrazové reklamy vhodné hlavně pro remarketing, díky němuž u Vás klienti nakoupí s větší pravděpodobností. Musí být ale podpořen klasickými textovými reklamami ve Vyhledávací síti. Náročnější na nastavení tak, abyste nevyhazovali zbytečně peníze, ale s velkou návratností. Google je v tomto napřed a pomůže Vám velice jednoduše samotnou bannerovnou reklamu vytvořit.

Google Nákupy – vhodný, pokud máte hodně výrobků, které lidé znají a nakupují. Díky těmto reklamám lidé s větší pravděpodobností kliknou na produkt až ve chvíli, kdy si ho chtějí koupit a Vy máte tedy mnohem větší návratnost investic.

reklama nakupy google

Moje firma – povinnost pro všechny firmy s kamennou prodejnou, provozovnou či výdejnou! Zobrazíte se díky ní na mapě a v reklamách se objeví Vaše adresa lidem, kteří jsou poblíž.

moje firma

Seznam Sklik má obdobnou nabídku, jen s jinými názvy 🙂 Sklik se Vám postará o textové reklamy a obrazové reklamy.

sklik produktove inzeraty

Ve spojení se Zboží.cz Vám zajistí stejnou službu jako Nákupy a svoji firmu můžete také zaregistrovat na Firmy.cz.

 

Google Analytics

Na Analytics jsem nezapomněla, nebojte, jdeme na to. Proč mít vždy Analytics? A zdůrazním to VŽDY! Protože je to střešní služba pro Váš web. Díky ní budete moci nejen sledovat, kolik lidí Vám chodí na web, ale mnoho dalšího.

Uvidíte tam například, které reklamy a dokonce, která klíčová slova k Vám přivedla zákazníky. Dále, pokud to nastavíte, a velice doporučuji to udělat, uvidíte také konverze Vašeho obchodu a díky tomu budete mít na jednom místě přehled o svých příjmech a výdajích z reklam. Analytics je obrovská platforma, která skrývá mnoho zajímavého a užitečného a do podrobna se na ni také podíváme zvlášť nebo si přečtěte už některé z existujících článků.

 

A na konec bych chtěla ještě říci to nejdůležitější. Stejně jako opravu myčky či Vašeho auta necháváte na profících, u reklamy to platí stejně, ne-li víc. Doporučuji Vám si vše projít, ale nedávejte do reklam moc peněz, dokud Vám je nenastaví odborník, jen tak budete totiž v klidu, že nevyhazujete peníze oknem. Pokud již účet Adwords máte, tak si jeho stav zkuste prozkoumat díky našemu Auditu. Ten Vám řekne, co Vám v účtu chybí, kde ztrácíte peníze a dokonce Vám i doporučí co s tím.