Založení účtu Facebook Business Manager

facebook-business-manager

Business Manager je nástroj pro administraci facebookových stránek a inzertních účtů. Hodí se tehdy, když se na Facebook inzerci ve vaší firmě podílí víc lidí. Také je to skvělý nástroj pro spravování více účtů z jednoho místa.

A navíc, je to také podmínka pro používání Facebook dynamického remarketingu – Facebook kampaň nazývá Prodej z katalogu produktů.

Tento článek se týká čistě jen Business Manageru. Pokud vás zajímají Facebook reklamy celkově, doporučejem vám našeho komplexního průvodce.

 

Takže k čemu je Facebook Business Manager dobrý?

  • Pokud chcete používat Facebook dynamický remarketing, tak se bez Business Manageru neobejdete; je to jediná možnost, jak načíst XML feed.
  • Pokud potřebujete mít ze svého osobního profilu přístup k několika reklamním účtům nebo firemním stránkám, je to skvělý pomocník.
  • Pokud chcete, aby k jednomu reklamnímu účtu nebo firemní stránce mělo přístup víc lidí.
  • Pokud spolupracujete s agenturou, která se vám o Facebook reklamy nebo firemní stránky stará.
  • Pokud chcete mezi více reklamními účty sdílet jeden Facebook Pixel.

Některé z těchto bodů lze vyřešit i jinou cestou, Business Manager představuje elegantnější řešení.

 

Založení Facebook Business Manageru

Přejděte na adresu business.facebook.com, vpravo nahoře najdete tlačítko Vytvořit účet. Business Manager je spojen s vaším osobním Facebook účtem, takže pokud nejste přihlášeni, budete se muset nejprve přihlásit.

business manager vytvorit ucet

Na další stránce vyplníte název společnosti.

fb nazev spolecnosti

Na stránce Krok 2 vyplníte své jméno.

fb vlozeni jmena

Facebook Business Manager je tímto založen, ale ještě nemáte hotovo.

 

Nastavení Facebook Business Manageru

Po přihlášení do Business Manageru uvidíte podobné záhlaví, jako je na dalším obrázku. V horní části stránky najdete tři důležitá tlačítka.

Facebook Business Manager prehled

 

Přidání stránek do Business Manageru

Do Business Manageru má smysl přidat všechny stránky, ke kterým spravujete reklamy. V hlavní nabídce kliknete na tlačítku Přidat stránku.

Nejčastěji se vás bude týkat možnost Přidejte stránku, kterou vlastníte. Můžete požádat i o přístup k cizí stránce nebo vytvořit stránku novou. Vlastníkovi stránky se objeví upozornění s žádostí o schválení přístupu, bez schválení se na stránku nedostanete.

Pokud s Facebook reklamami začínáte, tak zvolíte Vytvořte novou stránku – bez Facebook stránky totiž reklamy nenastavíte.

pridani stranek do business manageru

 

Přidání reklamních účtů do Business Manageru

Přidání reklamního účtu do Business Manageru je nevratné. V praxi to znamená jen to, že se ke svým reklamám nově budete přihlašovat přes stránku business.facebook.com.

Stejně jako u přidání stránky máte i u reklamního účtu tři možnosti. Nejčastěji reklamní účet už vlastníte, takže vyberete první možnost. I tady můžete navíc požádat o přístup k účtu jiné firmy nebo vytvořit nový účet. Díky poslední volbě můžete mít pod sebou více reklamních účtů, což by jinak nešlo. Může se hodit majitelům více firem.

pridani uctu pro reklamu

 

Přidání lidí do Business Manageru

Jestli potřebujete sdílet reklamy se spolupracovníky, zaměstnanci nebo pracovníky agentur, můžete je do Business Manageru snadno přidat.

Stačí zadat email dotyčného a zvolit mu roli. Opatrně s rolí Správce, takový člověk má přístup ke všem položkám v Business Manageru a může provádět všechny úkony, včetně odstranění jiných lidí.

pridani lidi

Pokud máte větší množství spolupracovníků, firemních stránek a reklamních účtů, Business Manager vám umožní jejich snadnou správu. Pro každého člověka můžete zvolit, ke kterým stránkám a účtům bude mít přístup. A můžete vždy zvolit i vhodnou úroveň přístupu.

 

Tolik stručně k základnímu nastavení Business Manageru, podrobný návod najdete v oficiální Facebook nápovědě.

nezávazná poptávka
Flickr Creative Commons Image via OFFICIAL LEWEB PHOTOS