Proč existuje MarketingPPC

Pomoci malým a středním firmám mít kvalitnější PPC kampaně než mají velcí

  1. Přemýšlet a neustále se vzdělávat.
    V PPC nikdy nevyhrává větší a silnější, vždy vyhraje chytřejší. PPC se mění každým dnem a co fungovalo včera nemusí fungovat dnes.
  2. Vzdělávat ostatní pomocí kvalitního bezplatného obsahu.
    Co si klient může udělat sám, nemusíme řešit my. Online marketing roste tak rychle, že dobré PPC agentury mají klientů přebytek. Pokud si jednodušší věci zvládnou udělat klienti sami, máme více času na služby s vyšší přidanou hodnotou.
  3. Nabízet jen ty služby, kterým dokonale rozumíme.
    Agentur, které nabízí komplexní služby, je na trhu dost. Velké agentury si za to nechají pořádně zaplatit, malé agentury nemohou mít kapacity na to, aby nabízely širokou škálu služeb na nejvyšší úrovni. Proto se soustředíme 100% na PPC marketing.
  4. Využívat na maximum umělou inteligenci.
    Proč trávit hodiny s něčím, co dokáže udělat automat během pár vteřin kvalitněji. Proto kde je to možné, využíváme při spávě kampaní námi vyvinutou automatizaci. Díky tomu dokážeme obsloužit více klientů při nižších nákladech.

 

Většina PPC specialistů, ať už se to týká agentur nebo jednotlivců, má podobný způsob vzniku. Člověk pracuje ve velké PPC agentuře a díky nabraným zkušenostem se rozhodne pracovat sám jako nezávislý podnikatel nebo založit novou agenturu. Aby mohl PPC marketing dělat jinak nebo lépe nebo z toho měl více peněz.

MarketingPPC vznikl naopak kvůli nedostatku zkušeností s PPC. Žádný ze spolumajitelů předtím v marketingové agentuře nepracoval. Nikdo z nás do roku 2012 žádnou PPC kampaň nenastavoval.

Proč se tím chlubíme?

  • Protože jsme byli v úplně stejné situaci, jako jste teď vy jako menší nebo střední podnikatel.
  • Díky tomu přesně víme, jak je on-line marketing pro vás jako živnostníka nebo majitele firmy náročný. Že na něj nemáte čas a štve vás, jak je všechno složité a spousta věcí nefunguje jak byste chtěli.
  • Protože jsme taky prošli a procházíme tím, že musíme značně omezené prostředky na propagaci investovat co nejefektivněji.
  • Protože aby si naše ceny mohl dovolit skoro každý, musíme neustále přemýšlet, jak zefektivnit naše pracovní postupy.
  • Protože když jiná agentura, zvyklá na správu velkých kampaní, chce od klienta přes 60.000 Kč, my uděláme úplně stejnou věc za 21.000 Kč (skutečný příklad).

Pokud jste sem zavítali jako reprezentant velké korporace, která má PPC kampaně s obraty v miliónech, na takovou spolupráci nemáme kapacity ani zkušenosti. Pokud jste živnostník nebo zástupce malého či středního podniku, MarketingPPC vám může nabídnout spolupráci za rozumné ceny s důrazem na výkon.

 

Jak to všechno začalo

Když Filip, jeden ze současných spolumajitelů, skončil v roce 2012 na pozici Marketing managera v AVG, přemýšlel co dál. Protože stále neměl dostatek financí na kariéru rentiéra a strávit zbytek života prací pro velkou společnost mu už nevonělo, nabízela se jediná logická alternativa – začít podnikat. Překvapivě to v tomto okamžiku nebylo podnikání v oblasti marketingu; odjel do Vancouveru a založit firmu na sekání trávy.

Následovalo několik měsíců pokusů s různými formami on-line a off-line marketingu, při kterých s překvapením zjistil, že majitelé firmy (on a jeho kamarád) mají na marketing o trochu menší rozpočet, než na který byl zvyklý z práce pro AVG nebo Autodesk. Bylo potřeba otestovat nové formy marketingu.

Volba padla jednoznačně na AdWords a Bing Ads. Jak lépe najít nové zákazníky, než pomocí reklamy cílené na lidi, kteří sami projeví zájem o péči o trávník? Navíc nastavení první kampaně bylo neočekávaně jednoduché! Po měsíci přišel účet na 600 dolarů a okamžik pravdy. Přestože tehdy ještě netušil, že by bylo dobré měřit konverze, jak se to dělá nebo co to konverze vůbec je, pomocí jiných nástrojů se mu naštěstí podařilo úspěšnost kampaně do značné míry vyhodnotit. Přesné číslo nových zákazníků sice dodnes nevíme, nicméně zaručeně bylo menší než jedna.

Filipovi to přišlo zvláštní, protože o PPC reklamě slyšel spoustu pozitivních věcí. Šel do sebe, přiznal si, že o marketingu asi ještě úplně všechno neví a další půlrok strávil studiem materiálů od všech možných marketingových guru. A když se potom, vyzbrojen novými znalostmi, začal dívat na AdWords reklamy některých firem, uvědomil si, že spousta lidí toho o AdWords neví o nic víc, než kolik on sám věděl na začátku. A že má vlastně co nabídnout!

Tak začal vznikat projekt MarketingPPC. V srpnu 2013 byly napsány první tři články na blog, začátkem září byl web vypuštěn do světa.

Jeho názor na AdWords dneska? Jak si myslel už na začátku, zvládnout AdWords na nejvyšší úrovni je snadné. Zatímco výborným houslistou se člověk stane po desítkách let, na zvládnutí AdWords stačí rok. Rok, během kterého se jim člověk věnuje 10 – 16 hodin denně včetně víkendů, projde si stovky AdWords účtů, přečte si každý den průměrně čtyři články o on-line marketingu, podívá se každý týden na tři webináře. A protože se člověk něco nejlíp naučí, pokud to vysvětlí jiným, tak nejlépe ještě napíše o AdWords e-book a pravidelně píše na blog o AdWords.

Jak to všechno pokračuje

Další kapitola začala v roce 2015, kdy se Filip nad konvičkou čaje bavili s Petrem (druhý ze současných spolumajitelů) o on-line marketingu. Pro Petra, který působil na VUT a zabýval se umělou inteligencí, byl marketing španělskou vesnicí. Naopak umělá inteligence byla pro Filipa srozumitelná asi jako manuál k japonskému videu v originále.

Nicméně když si Filip postěžoval, kolik činností při správě marketingových kampaní se opakuje a kolik rozhodnutí je založeno na historických statistikách, Petr zbystřil a pokusil se Filipovi přiblížit, čím se vlastně na VUT zabývá.

Z toho vznikl nápad, že spousta činností při správě AdWords, Sklik a Facebook kampaní by šla zautomatizovat. Tím by se ušetřil čas a pravidelná správa kampaní by byla finančně dostupná i pro malé a střední společnosti, protože automat má výrazně menší mzdové náklady, než člověk. Nehledě na to, že při interpretaci výsledků kampaní se člověk umělé inteligenci v rychlosti a přesnosti výpočtů nevyrovná.

Proto jsme ze živnosti přešli na s.r.o. a s dalším odborníkem z VUT založili v dubnu 2016 MarketingPPC s.r.o.