AdWords skript: kontrola funkčnosti URL

skript kontrola url

Není nic horšího, než platit za zbytečná kliknutí. Někdy se může stát, že máte aktivní reklamu, která uživatele přivede na chybovou stránku 404. Peníze za tato kliknutí doslova vyhazujete z okna.

Tento skript automaticky zjistí problém s nefunkční cílovou stránkou a pošle vám upozornění. Umí sledovat nejen reklamy, ale i funkčnost odkazů na podstránky a odkazů na úrovni jednotlivých klíčových slov.

Pokud vás skript zaujal, ale jeho implementace vám přijde příliš složitá, můžete se na nás obrátit a naši programátoři vám skript zprovozní za cenu 990 Kč bez DPH.

 

1. ZKOPÍROVÁNÍ VZOROVÉHO GOOGLE SHEETU

  1. Otevřete vzorový Google sheet pro nastavení parametrů skriptu.
  2. Vytvořte si kopii tohoto sheetu na svůj Google Drive (musíte být přihlášeni v Google účtu). Uděláte to tak, že kliknete v menu sheetu na “Soubor” -> “Vytvořit kopii…”. Jméno sheetu můžete upravit a potvrďte.
  3. Otevřete nově vytvořenou kopii sheetu. Najdete ji na adrese drive.google.com.
  4. V sheetu uvidíte následující:

dashboard

Můžete (nemusíte) místo 555-555-5555 vložit ID svého AdWords účtu.

 

2. NASTAVENÍ PARAMETRŮ V GOOGLE SHEETU

Nastavte následující parametry skriptu (Yes=Ano, No=Ne):

  • Check keywords? -> Kontrolovat URL u klíčových slov? (doporučujeme “Yes”)
  • Check ads? -> Kontrolovat URL u reklam? (doporučujeme “Yes”)
  • Check sitelinks? -> Kontrolovat URL u odkazů na podstránky? (doporučujeme “Yes”)
  • Email preference -> Kdy zaslat email. (doporučujeme dle obrázku “1x denně, když nalezena chyba”)
  • Email address -> Vaše emailová adresa, na kterou budou chodit výsledky kontroly.

dotazy

 

3. VLOŽENÍ SKRIPTU DO ADWORDS ÚČTU

Vstupte do svého AdWords účtu

  1. V levém menu klikněte na “Hromadné operace”
  2. V podmenu zvolte volbu “Skripty”
  3. Klikněte na červené tlačítko “+ Skript”

vlozeni-skriptu

Smažte ukázkový kód

  • Kliněte do okna s ukázkovým kódem (textové pole, vlevo čísla řádků)
  • Kód odstraňte (smažte)

Vložte do prázdného okna skript z následujícího odkazu

  • Odkaz pro získání skriptu (Ctrl + A pro označení celého skriptu)
  • Zkopírujte veškerý obsah z dokumentu (Ctrl + C)
  • Vložte skript do AdWords okna pro skript (Ctrl + V)

 

4. NASTAVENÍ PARAMETRŮ SKRIPTU

Poslední úpravy skriptu před spuštěním

  1. Zvolte název skriptu, například “url_checker”.
  2. Řádek 33: Vložte URL adresu svého sheetu, který jste vytvořili podle prvního bodu v tomto článku. Když je sheet otevřený, zkopírujete z prohlížeče jeho odkaz, bude mít podobný tvar jako: https://docs.google.com/document/d/1ioBr_8KzPEc_mmOcPchZkRIhLYQA/edit
  3. Řádek 38: Pokud chcete kontrolovat jen aktivní URL, změňte na [‘ENABLED’]. Znamená to, že skript bude ignorovat URL u pozastavených reklam a klíčových slov.
  4. Kikněte na tlačítko “Autorizovat” a vše potvrďte.

parametry-skriptu

 

5. FREKVENCE SPOUŠTĚNÍ SKRIPTU

frekvence-spusteni

Nastavení frekvence spouštění skriptu. Každá URL je kontrolována vždy jen 1x denně.

  • Zatím neklikejte na tlačítko “Spustit”, ale na odkaz vedle “+ Vytvořit plán”; otevře se menu viz obrázek.
  • Pokud máte menší účet (méně než 800 URL adres), nastavte stejně jako na obrázku – spouštět 1x denně, např. v 1 hodinu v noci. Pokud budou nalezeny chybné URL adresy, přijde vám upozornění emailem.
  • Máte-li víc URL adres než 800, nastavte spouštění každou hodinu.

Klikněte na tlačítko “Uložit” a je hotovo. Výsledek nastavení vypadá následovně:

frekvence-vysledek

 

6. SPUSTIT. A JAK SE DOZVÍM VÝSLEDEK?

Kliknutí na tlačítko “Spustit”

Pokud jste svůj skript právě nainstalovali, můžete kliknout na tlačítko “Spustit” a proběhne první kontrola. Pokud skript spustíte opakovaně ve stejný den, ničemu to nevadí.  Skript pozná, které URL ten den už kontroloval a přeskočí je, znovu je zkontroluje případně až další den.

Výsledek kontroly URL v emailu

Máte-li námi doporučené nastavení, email vám přijde pouze v případě, že jsou nějaké URL adresy v AdWords účtu neplatné. Email bude mít následující hlavičkou (popis chybných URL je v emailu samotném): AdWords Link Checker verified found 3 bad URLs on account 123-456-7890.

Výsledek kontroly URL v sheetu

Nemusíte čekat na email, pro ověření stavu URL můžete otevřít svůj vytvořený sheet. Na druhém listu sheetu uvidíte výsledky poslední kontroly. Výsledky lze zobrazit i v protokolech spuštění skriptů (protokoly pod seznamem skriptů).

 

7. CO ZMĚNIT VE SVÉM ADWORDS ÚČTU?

V případě tohoto skriptu je řešení jednoduché. Ve výpisu chybných URL adres naleznete zároveň informaci, kde přesně se ve Vašem AdWords účtu chybné adresy nachází. Najděte je a nahraďte adresami funkčními.

 

Pokud vás tento návod zaujal, můžete si jej stáhnout v PDF.
Stáhnout návod v PDF>>

bezplatná kontrola adwords

Flickr Creative Commons Image via Paul Schultz.