Automatizovaná správa AdWords pomocí pozice reklam

Pokud považujete pozici AdWords textové reklamy za důležitou, měli byste ji u všech klíčových slov pravidelně kontrolovat a podle potřeby upravovat Max. CPC. Jenže ono to z časových důvodů není reálné. Tedy ne manuálně. Dokážete-li však při správě účtu ocenit pomoc automatizace s umělou inteligencí, čtete správný článek.

 

Pozici vám vzít můžou…

Pozice textové reklamy je jedním z klíčových faktorů rozhodujících o proklikovosti textové reklamy. Je zásadní rozdíl, jestli se vaše reklama zobrazí třetí nebo pátá. Proto dává smysl se o pozici zajímat.

Kvalita reklamy pozici ovlivňuje. Proto je jistě dobrá zpráva je, že kvalitně udělanou reklamu vám nevezmou. Zjednodušeně řečeno, pokud je reklama kvalitní dnes, bude kvalitní i zítra. A s tím vám jistě pomůže každá ppc marketingová agentura.

Špatná zpráva je, že navzdory dobré kvalitě reklamy, pozici reklamy vám vzít můžou. Max. CPC, která vám zajišťuje nějakou pozici dnes, vám ji už zítra zajistit nemusí. Nastoupí nová konkurence, nebo stávající konkurence změní obchodní strategii či vylepší kvalitu své reklamy. Stačí málo a najednou klesnete na méně viditelné místo. Třeba před vánocemi. Co to znamená pro vaše zisky asi tušíte…

 

Pozice se mění podle dní, hodin i klíčových slov

Pokud je pro vás pozice reklamy důležitá, její hlídání by mělo být každodenní rutinou. Proč? Když začnete analyzovat časové dimenze na úrovni sestav nebo klíčových slov, zjistíte, že pozice zobrazení reklamy se liší v závislosti na dnu v týdnu, ale také na hodině, a to odlišně pro různá klíčová slova. To znamená, že pokud chcete cílit na konkrétní pozici, měli byste se věnovat každému klíčovému slovu zvlášť, navíc několikrát za den. To je samozřejmě nesmysl. Manuálně. Ale pomocí automatizace to možné je. Tuto důležitou, časově náročnou, nekreativní a otravnou práci lze totiž svěřit automatu. Proto jsme takový automat navrhli, vytvořili a při správě jej využíváme.

 

Automat Pozice reklam vs. Max. CPC

Co zůstává při použití automatu Pozice reklam  podobné v porovnání se správou pomocí Max. CPC? Ani při použití automatu Pozice reklam se Max. CPC zcela nevyhneme; automat vždy vyžaduje u každého klíčového slova nějakou nejvyšší možnou Max. CPC, kterou mu dovolíme použít; a tu je třeba zadat. Navíc je třeba zdůraznit, že výkonnost účtu je třeba hlídat stejně jako u správy pomocí Max. CPC

Mezi hlavní přednosti řízení účtu pomocí automatu Pozice reklam patří, že vás automat kromě udržování zadané pozice upozorní, pokud požadovanou pozici již udržovat nezvládá. A to znamená, že poznáte, když konkurence ožije a vytlačuje vás na méně viditelná umístění. Cenná informace. Řešení je jednoduché. Buď zvýšíte maximální povolenou Max. CPC nebo snížíte své nároky na pozici. Nebo obojí. Email s upozorněním na takovou situaci vám přijde do 24 hodin.

Další výhodou proti Max. CPC je, že vámi zadaná hodnota – požadovaná pozice – se v účtu skutečně projeví. Když totiž změníte jen Max. CPC, nemusí se nic stát. Změním-li např. Max. CPC ze 6 Kč na 5 Kč při průměrné CPC 1 Kč, nejspíš se to ve skutečnosti nijak neprojeví. Pokud ale zadám automatu, že chci místo průměrné pozice 1.8 pozici 2.3, automat už sám bude hledat Max. CPC, při kterých se zadané pozici bude blížit. Pomocí zadávané pozice skutečně měníte umístění svých reklam, tedy něco, co má přímý dopad na interakci s potenciálními zákazníky.

Díky automatu Pozice reklam dosahujeme mnohem lepších výsledků při dlouhodobé správě, přitom s výrazně menšími časovými nároky. 

Zbývá odpovědět na otázku, jak moc je správa pomocí automatu Pozice reklam – tedy požadovaných pozic klíčových slov – pracná.

 

Je nastavení automatu Pozice reklam pracné?

Posuďte sami…

  • Každý řádek představuje jedno klíčové slovo.
  • Při prvním spuštění se tabulka vyplní automaticky na základě údajů z účtu.
  • Stačí zkontrolovat údaje a napsat „ano“ do sloupce CHCI AUTOMATEM.
  • A je to!
  • Tabulka se pak aktualizuje každou hodinu.

 

Jak automat Pozice reklam funguje?

Princip je jednoduchý a přitom účinný. Automat si každou hodinu pro každé klíčové slovo dopočítá, na jaké průměrné pozici se klíčové slovo nacházelo předešlou hodinu (tedy ne od začátku dne) a podle toho upraví Max. CPC, nejvýše však na hodnotu, kterou máte pro toto klíčové slovo povolenou. Pokud se ukáže, že skutečná pozice za poslední hodinu je horší než pozice požadovaná a zároveň Max. CPC už nelze dále zvyšovat, protože je na nejvyšší povolené hodnotě, do 24 hodin přijde emailem upozornění. Jednoduché uživatelské prostředí, ve kterém se všechno nastavuje, vypadá takto:

A co je na tom tak skvělého? Máme o starost méně. Na trh s reklamou přitom vstupujeme aktivně a automat za nás každou hodinu usiluje o pozici, kterou jsme si sami vybrali. Jen v případě, že konkurence “přitvrdí” nebo sami v AdWords účtu vytvoříme nová klíčová slova nebo sestavy či kampaně, automat pošle emailem upozornění, ať nastavíme nebo upravíme požadované hodnoty.

 

Závěr

Pokud účet není opravdu velký, aby se v něm dala použít pokročilá umělá inteligence na optimalizaci zisků, popsaný automat na pozici je asi nejužitečnější program pro automatizovanou správu účtu, jaký jsme zatím vytvořili.

Pokud vám vyhovuje řízení účtu pomocí určování cílových pozic reklamy, výše popsaný princip využijte. Nám se osvědčil při dlouhodobé správě účtů, které jsme již vyladili a potřebujeme je průběžně udržovat ve formě. Naprogramujte si automat sami, nebo využijte naše řešení nebo nějaké free řešení. Ale neotálejte a buďte aktivní :-)