Úvod do PPC marketingu

PPC marketing se stal oblíbeným a efektivním nástrojem internetového marketingu. Zkratka PPC znamená Pay Per Click, v překladu platba za kliknutí. PPC reklama vás stojí peníze, jen pokud na ni někdo klikne. Tím se liší od většiny marketingových nástrojů.

Samozřejmě kliknutí není to hlavní, často je cílem prodat zboží nebo služby, případně získat alespoň poptávku. A k tomu je klíčové AdWords rozumět a umět kampaně dobře nastavit. Jinak můžete mít hromadu kliknutí a žádné výsledky.

 

 

Výhody PPC marketingu

Mezi největší výhody PPC marketingu patří:

  • Příliv nových zákazníků může začít doslova hned.
  • Stačí vám výrazně nižší rozpočet, než je potřeba na jiné marketingové aktivity.
  • Jste schopni cíleně oslovit velké množství lidí – možných zákazníků.
  • Můžete se zaměřit na zákazníky, kteří sami dají najevo zájem o konkrétní zboží nebo službu.
  • Platíte jen tehdy, když zákazník projeví zájem kliknutím na vaši reklamu.
  • Můžete rychle a jednoduše zjistit, jak si vaše reklamní kampaň vede.
  • Můžete kampaň podle potřeby kdykoliv upravit nebo zastavit.
  • Oproti jiným formám marketingu dokážete většinou snadno a přesně změřit, jak je vaše reklama účinná.
  • Můžete si vypočítat návratnost investic (ROI).

 

PPC systémy v ČR

Celosvětově nejrozšířenější systém PPC reklamy je systém AdWords, spravovaný společností Google. V České republice vás bude zajímat ještě systém Sklik společnosti Seznam.

PPC reklama není omezena jen na stolní počítače a notebooky, velký podíl dnes mají tablety a mobilní telefony. Vyplatí se na to myslet a mít kampaň uzpůsobenou i pro mobily.

V tomto průvodci se budeme věnovat jenom systému Google AdWords, konkrétně zejména textové reklamě ve vyhledávání v prohlížeči Google.

Na českém trhu používá k vyhledávání na internetu více než polovina lidí vyhledávač Google, Seznam má asi třetinový podíl. Na ostatní vyhledávače zbývá přibližně 10% (jedná se o odhady, neexistuje přesná metoda na zjištění skutečných čísel).

Jakmile AdWords zvládnete, přechod na Seznam Sklik vám nebude dělat potíže. Nabízí méně možností a je snadnější ho nastavit. Navíc spoustu nastavení můžete importovat rovnou z vytvořené AdWords kampaně.

Pravda je, že nastavit PPC kampaň dokáže téměř každý. Stejně jako dokáže každý investovat na burze. V obou případech přichází většina nových uživatelů o peníze, protože nemají dost zkušeností a znalostí.

Pokud vás PPC reklama zaujala, za pozornost stojí ještě Facebook reklama. Za poslední roky prošly PPC reklamy na síti Facebook obrovským vývojem a zdaleka neplatí, že Facebook používají jen teenageři a děti. Podle našich zkušeností je pro spoustu firem reklama na síti Facebook levným zdrojem nových zákazníků.

PPC versus SEO >