Jak začít s AdWords

Stanovení cílů, příprava stránek

Před založením AdWords kampaně si ujasněte, co přesně je vaším cílem, co od AdWords kampaně čekáte. Jen tak budete schopni měřit správné výsledky a poznat, kdy je kampaň úspěšná.

Bez stanoveného cíle ani nebudete vědět, který typ kampaně použít a jak přesně AdWords kampaň nastavit. Chcete maximalizovat návratnost investic, zvýšit výrazně prodeje nebo rozšířit povědomí o značce?

Druhým předpokladem pro spuštění AdWords kampaně je kvalitní webová prezentace. K čemu je dobré platit za návštěvy stránek, která za nic nestojí? Stránky je potřeba zkontrolovat z pohledu obsahu a uživatelské přívětivosti. Základní pravidlo je takové, že vstupní stránka má svým obsahem co nejvíce odpovídat zobrazované reklamě. Aby uživatel na stránce našel přesně to, kvůli čemu na vaši reklamu kliknul. I když vám to teď připadá jako samozřejmost, bývá to jedna z nejčastějších chyb.

Pokud je to možné, snažte se pro každou kampaň vytvořit cílovou stránku na míru. Ať máte jistotu, že bude svým obsahem přesně odpovídat tomu, co uživatel hledá a co mu nabízí vaše reklama. U e-shopu posílejte návštěvníky nejlépe na stránku s konkrétním produktem.

 

Založení AdWords účtu

Účet založíte na stránce www.google.cz/adwords kliknutím na tlačítko Začít hned. Na další stránce můžete zvolit přeskočení asistovaného nastavení anebo vyplnit svůj email a web.

založení adwords účtu

Pokud pod zadaným emailem ještě nemáte Google účet, v dalším kroku jej založíte. Email můžete použít libovolný, nemusí být od Google.

Pokud něco u Google už máte, je lepší mít služby Google AdWords, Google Analytics a případně Google Webmaster Tools, Google Merchant Centrum a Adresář míst Google pod stejným účtem, snáze je potom propojíte.

V dalším kroku odsouhlasíte smluvní podmínky a dostanete se do průvodce založením první kampaně.

Buďte pečliví při volbě časového pásma a měny. Je to jedno z mála nastavení, které po založení AdWords účtu není možné změnit. Pokud uděláte chybu, je potřeba založit nový účet.

Pokud na první stránce zvolíte přeskočení asistovaného nastavení (doporučujeme), dostanete se rovnou na stránku se základním nastavením AdWords účtu.

vytvoření adwords účtu
Po uložení nastavení vám přijde na zadanou emailovou adresu email s odkazem pro potvrzení. Stačí na odkaz kliknout a ocitnete se na hlavní stránce AdWords. Nezapomeňte vyplnit fakturační údaje, přidat platební metodu a můžete založit první kampaň.