Nejpoužívanější AdWords kampaně

Před založením první kampaně je dobré vědět, jaké možnosti AdWords nabízí. Stručně se podíváme na nejpoužívanější typy AdWords kampaní.

 

Reklamy ve vyhledávání

Vyhledávací síť

Reklama ve vyhledávání je nejpoužívanější AdWords kampaň. Pomocí ní můžete zacílit s textovou reklamou na uživatele, kteří na google.cz hledají konkrétní zboží nebo služby. Reklamy ve vyhledávací síti se zobrazují na stránce www.google.cz nebo na stránkách dalších vyhledávacích webů lidem, kteří projeví zájem o váš produkt nebo službu.

adwords reklama ve vyhledávání

Výhodou vyhledávací sítě je, že oslovujete přímo zákazníky, kteří projevili zájem o konkrétní produkt nebo služby.

U typu kampaně Vyhledávací síť, kterému se v tomto průvodci věnujeme, máte volbu čtyř podtypů. Možnost Standardní doporučujeme jen úplným začátečníkům pro nejjednodušší kampaně. Pro většinu z vás bude daleko vhodnější možnost Všechny funkce, protože vám umožní využít AdWords naplno.

 

Pouze volání

Tento typ kampaně je dobrý pro firmy, pro které je telefonát zajímavější než návštěva na webu. Například pro firmy poskytující řešení havárií nebo nabízející služby. Zobrazují se na mobilech a vyzývají uživatele k telefonátu namísto návštěvy webu.

reklamy pouze volání

 

Google Nákupy

Reklama na google.cz, která obsahuje obrázek produktu, krátký popis a cenu. Použitelné pouze pro e-shopy, kterým často přinese lepší návratnost investic, než textové reklamy ve vyhledávání. Tato kampaň není dostupná na Slovensku.

 

Dynamické reklamy ve vyhledávání

Někdy fungují velmi dobře i pro zvýšení počtu objednávek, jindy spíš jen přivedou na web nové návštěvníky. Často slouží jako dobrý pomocník k vytipování nových klíčových slov. Více jsme se jim věnovali v článku o AdWords automatizaci.

 

Reklamy v obsahové síti

Obsahová síť

Tato kampaň je ideální v případě, že o sobě chcete dát vědět lidem, které by nenapadlo vás hledat na google.cz. Textové a grafické reklamy se zobrazují na různých stránkách napříč internetem.

Pokud máte na výběr, je někdy lepší za tímto účelem použít Facebook reklamy, nabízí daleko lepší možnosti cílení.

 

Remarketing

Reklamy, které se zobrazují pouze bývalým návštěvníkům webu. Tito lidé dali svojí návštěvou webu najevo zájem o konkrétní služby nebo zboží, proto remarketing přináší nadprůměrnou návratnost investic. Fungují dobře pro téměř každou společnost, určitě remarketing vyzkoušejte.

 

Dynamický remarketing

Oproti klasickému remarketingu nabízí dynamický remarketing pokročilejší cílení. Lidem se budou automaticky ukazovat reklamy s produktem, který si na vašem webu v minulosti prohlíželi. Hodí se primárně pro e-shopy, používat jej mohou i hotely, cestovní kanceláře, letecké společnosti apod.

dynamický remarketing

 

Gmail reklamy

Lidem, kteří používají službu Gmail, můžete doručit své reklamní sdělení do složky Promo akce.

gmail reklama