Optimalizace AdWords kampaně

Vše je hotovo, kampaně běží. A co dál? Špatná zpráva je ta, že větší část práce je před vámi. AdWords kampaně nestačí spustit a zapomenout, pro dosažení dobrých výsledků je potřeba se o ně pravidelně starat.

Dobrá zpráva je, že většina inzerentů na to nemá čas, nervy nebo znalosti, máte proto možnost díky troše úsilí konkurenci předběhnout.

 

Skóre kvality a aukce reklam

Pro správu kampaní ve vyhledávací síti je potřeba pochopit vliv skóre kvality na aukci reklam.

Na první stránce výsledků vyhledávání Google se může zobrazovat až 8 textových reklam. Často o možnost zobrazit svoji reklamu soutěží desítky inzerentů. Jestli se reklama zobrazí, na kterém místě a kolik stojí kliknutí určí aukce reklam.

Na pořadí v aukci reklam má vliv výše nabídky za kliknutí a skóre kvality klíčového slova.

 

Skóre kvality

Skóre kvality je ukazatel, kterým se AdWords automaticky snaží zajistit, aby se uživatelům ukazovaly co nejzajímavější reklamy. Vedle statistik o konverzích je to při správě AdWords jedno z nejdůležitějších čísel.

Je to číslo v rozmezí 1 – 10. Na jeho výši má vliv hlavně kvalita zobrazované reklamy, obsah stránky, na kterou reklama odkazuje, vztah klíčového slova, reklamy a obsahu stránky, historie vašeho AdWords účtu. Čím nižší skóre kvality, tím méně se reklama zobrazuje a tím více platíte za jedno kliknutí.

spravne-skore-kvality

I když se nepodaří vždy dosáhnout skóre kvality 9 – 10, minimálně na 7 se při troše snahy dostanete. Stačí dodržet pár základních pravidel:

  • Klíčová slova v prosté volné shodě nebo jednoslovné výrazy používejte velmi zřídka. Daleko lepší je
  • Vytvořte text reklamy tak, aby obsahoval alespoň jednou klíčové slovo.
  • Nasměrujte reklamy na stránku, která co nejvíc odpovídá klíčovému slovu.
  • Podívejte se na reklamy konkurence a snažte se dát uživatelům více důvodů, aby klikli na tu vaši.

 

Pravidelné úkony při správě AdWords

Co je dobré sledovat každý týden

  • Projděte klíčová slova. Zastavte ta, která nepřináší konverze nebo mají hodně nízkou míru prokliků (špatný vliv na skóre kvality).
  • Podívejte se, jestli kampaň plní vaše cíle co se konverzí a nákladů týče. Udělejte potřebné úpravy. Neplatíte za jednu konverzi víc, než kolik vám přináší?
  • Zkontrolujte rozpočty u kampaní. Brání vám někde nízký rozpočet ve větším počtu ziskových konverzí?
  • Upravte cenu za klik. Neomezuje nízká cena výkon kvalitních klíčových slov nebo neutrácíte naopak moc za některá horší slova?
  • Zkontrolujte obsahovou síť, jestli vám některá umístění nevysávají rozpočet bez konverzí.
  • Při kontrole AdWords účtu začínejte vždy u konverzí a soustřeďte se na oblasti, kde utrácíte nejvíc peněz.

 

Co je dobré sledovat každé dva týdny

  • Podívejte se na report vyhledávaných výrazů a podle potřeby doplňte vylučující klíčová slova.
  • Zapracujte na přidání nových klíčových slov.
  • Pro klíčová slova, která si vedou výborně, vytvoře nové reklamní sestavy a reklamy na míru. Pokud je to možné, vytvořte k nim i nové vstupní stránky.
  • Zkontrolujte reklamy. Mějte v každé reklamní skupině dvě aktivní reklamy. Jakmile máte dostatek konverzí, odstraňte horší reklamu a vytvořte novou.
  • Podívejte se na podíl zobrazení ve vyhledávání. Jestli jste málo vidět, zvažte zvýšení ceny za klik nebo rozpočtu.
  • Zkontrolujte zvlášť výkon pro počítače a pro mobilní telefony.

 

Co je dobré sledovat jednou za měsíc

  • Pokud máte složitější struktur u AdWords účtu, zkontrolujte nastavení všech kampaní. Občas se stane, že při množství nastavení člověk na něco zapomene.
  • Porovnejte výkonnost kampaně s předchozími měsíci. Ať máte jistotu, že výkonnost kampaně neklesá.
  • Testujte vstupní stránky, na které vaše reklama odkazuje. Stejně jako u reklam, i u vstupních stránek je dobré mít dvě varianty a provádět testování výkonnosti.
  • Podívejte se na počet konverzí u jednotlivých cílových adres URL. Zapracujte na těch, které mají nízké procento konverzí.

Založení první AdWords kampaně

AdWords reklamy a klíčová slova

Optimalizace AdWords kampaně

Pokročilejší AdWords postupy (připravujeme)

Pokročilejší AdWords postupy (připravujeme) >