Založení první AdWords kampaně

Google vám po prvním přihlášení nabídne tlačítko Vytvořte první kampaň k vytvoření nové kampaně v uvítací obrazovce. Pokud budete chtít založit kdykoliv později další kampaň, kliknete na položku Kampaně v hlavním menu v horní části stránky a uvidíte červené tlačítko + KAMPAŇ.

V následujících krocích nastavíte vše potřebné pro vytvoření první kampaně. My se v tomto návodu budeme věnovat jen vyhledávací síti, proto jako typ kampaně zvolte vyhledávací síť. Varianty Standardní a Všechny funkce se liší v možnostech nastavení funkcí kampaní. Rozdíl je jen v tom, že u volby Všechny funkce budete mít přístup i k pokročilejším nastavením.

 

Volba typu kampaně

V následujících krocích nastavíte vše potřebné pro vytvoření první kampaně. My se v tomto návodu budeme věnovat jen vyhledávací síti, proto jako typ kampaně zvolte Pouze vyhledávací síť.

U volby nové kampaně doporučujeme nikdy nepoužívat standardně nabízenou volbu Vyhledávací síť s optimalizovanou Obsahovou sítí. Pokud chcete používat vyhledávací i obsahovou síť, vytvořte pro každou z nich kampaň zvlášť. Strategie i interpretace statistik se pro oba typy kampaní dost liší.

Varianty Standardní a Všechny funkce se liší v možnostech nastavení funkcí kampaní. Rozdíl je jen v tom, že u volby Všechny funkce budete mít přístup i k pokročilejším nastavením.

pouze vyhledávací síť

 

Základní nastavení kampaně

U položky Sítě máte možnost Zahrnout partnerské weby ve vyhledávací síti. To jsou weby, které navázaly spolupráci se společností Google a zobrazují AdWords reklamy lidem, kteří vyhledávají na jejich stránkách.

Výkonnost kampaní na těchto webech bývá někdy nižší, než pokud provozujete kampaň jen na webu Google. Výhodou je, že vaši reklamu uvidí lidé, kteří vyhledávač Google nepoužívají. V České republice a na Slovensku je vliv na kampaň minimální, přibližně 10% návštěv bývá z partnerských webů.

nastavení adwords 01

Možnost Zařízení vám tvrdí, že se budou reklamy zobrazovat na všech typech zařízení (počítače, tablety a mobily). Po vytvoření kampaně máte ale možnost upravit výši nabídky nebo zobrazování na některém zařízení vypnout úplně. A to jak na úrovni kampaně, tak reklamní sestavy.

Důrazně doporučujeme v prvních 48 hodinách kampaň několikrát zkontrolovat. Jednak se vyhnete nepříjemným překvapením a za druhé budete moci okamžitě opravit případné chyby nebo nesprávná nastavení.

 

Nastavení oblastí a jazyka

Nastavení Oblasti vám umožní vybrat, zda chcete mířit na celý svět nebo jen na konkrétní zemi, kraj nebo oblast. Nejčastěji vám bude vyhovovat zacílení na Českou republiku. Máte možnost zacílit i na jednotlivé kraje nebo města. Můžete i některou oblast vyloučit.

nastavení-adwords_02

Věnujte pozornost volbě Nastavení oblastí (pokročilé). Někdy je lepší změnit nastavení na Uživatelé v cílených oblastech. Pokud to neuděláte, tak se vaše reklama bude občas zobrazovat i lidem mimo ČR/SR (přibližně 3% z celkového počtu zobrazení).

Jazyky ponecháte buď češtinu (slovenštinu) nebo rozšíříte o další vhodné jazyky. Google samozřejmě neví, jakým jazykem uživatel mluví. Řídí se podle toho, v jakém jazyce uživatel používá služby Google a i část lidí v ČR/SR používá Google v angličtině. My standardně používáme češtinu, slovenštinu i angličtinu.

 

Nastavení strategie nabídek

Nastavení Strategie nabídek a rozpočet záleží na vaší předchozí zkušenosti s Google AdWords. Pokud už nějakou zkušenost máte a dokážete odhadnout vhodnou cenu za klik, je lepší nastavit nabídku za kliknutí ručně. Budete mít lepší kontrolu nad výdaji, ale musíte kampaň víc sledovat.

Jestli vám to rozpočet dovolí, je lepší nabídku nastavit zpočátku vyšší a podle potřeby snižovat. Díky tomu se kampaně rychleji rozjedou.

nastavení-strategie-nabídek

Pokud nemáte tušení, jak nabídku za kliknutí nastavit, můžete nechat automatické nabídky. Záleží jak moc věříte tomu, že se Google snaží ušetřit vám peníze, které by jinak mohl sám vydělat :)

Pokud si nejste jisti u rozpočtu a kampaně teprv testujete, začněte s denním rozpočtem 100 Kč. Později ho můžete zvýšit.

 

Rozšíření reklam

Pomocí rozšíření reklamu výrazně zvětšíte a zvýšíte šanci na lepší pozici. U reklamy se může zobrazovala adresa společnosti, telefon, odkazy na další části webu, recenze apod.

nastavení rozšíření reklam

Někdy je rychlejší rozšíření při zakládání kampaně ignorovat a doplnit je později. Část z nich totiž můžete přidat na úrovni celého AdWords účtu a nemusíte je po jednom přidávat do všech kampaní.

 

Pokročilá nastavení kampaně

V pokročilých nastaveních můžete nastavit rozvrh zobrazování. Někdy má smysl spustit reklamu jen v některých dnech nebo hodinách, typicky u nabídky služeb nebo když používáte reklamy jen pro volání. Někdy jsou kampaně na časově omezenou akci nebo událost, můžete nastavit automatické vypnutí.

Pokud budete chtít testovat reklamy, je důležitá položka Střídání reklam. Nejlepší je vždy vytvořit dvě odlišné reklamy a nechat je nějakou dobu mezi sebou soutěžit. Tím zjistíte, kterou reklamu mají uživatelé radši. Aby se obě reklamy nějakou dobu zobrazovaly rovnoměrně, je potřeba v této kolonce zatrhnout volbu Střídat rovnoměrně nebo Střídat neurčitě.

rozšířená nastavení adwords

Volbu Střídat rovnoměrně nebo Střídat neurčitě používejte jen v případě, že budete testovat reklamy a AdWords účet pravidelně kontrolovat. Pokud reklamy testovat nebudete, ponechte původní nastavení. V případě netestování reklam se zbytečně připravujete o peníze.

Založení první AdWords kampaně

AdWords reklamy a klíčová slova

Optimalizace AdWords kampaně

Pokročilejší AdWords postupy (připravujeme)