Často kladené dotazy k AdWords

Vysvětlení základních pojmů a termínů

Co je to PPC?
Co je to Google AdWords?
Kolik stojí AdWords?
Co je to výkonnostní marketing?
Jaký je rozdíl mezi AdWords vyhledávací a obsahovou sítí?
Co jsou to Google Nákupy?
Co je to konverze?
Co je to remarketing?
Co je to retargeting?
Co je to CTR?
Co je to rozšíření reklam?
Co to jsou UTM parametry a k čemu slouží?
Jak zjistit návštěvnost webu?
Co je to Google Tag Manager (GTM)?
Co je to KPI?
Co je to USP?
Co je to CPA?
Co je to CRO?

 

Otázky a odpovědi z praxe

Proč platím tolik peněz za AdWords kliknutí?
Co když bude na moji AdWords reklamu schválně klikat konkurence?
Proč nevidím své vlastní AdWords reklamy?
Kde najdu faktury za AdWords kliknutí?
Jaký je minimální měsíční rozpočet na kliknutí pro PPC kampaň?
Jaký je ideální počet kampaní v AdWords?
Proč nesouhlasí počty konverzí v Google AdWords s konverzemi v Google Analytics?
Proč nemohu vytvořit AdWords reklamu s určitou značkou v textu?
Jaká je správná míra proklikovosti?
Jak fungují AdWords kampaně pouze pro volání?
Co musí obsahovat reklama AdWords?

 

Proč nesouhlasí počty konverzí v Google AdWords s konverzemi v Google Analytics?

Nejčastěji bývá důvodem nesrovnalosti fakt, že oba systémy používají jinou logiku pro přiřazení konverze. Jednak mohou oba systémy jednu konverzi připsat k jinému datu, za druhé používají odlišný atribuční model.

Řekněme, že uživatel dnes klikne na reklamu a konverzi (nákup) uskuteční za dva týdny. Google Analytics konverzi přiřadí k datu nákupu, v AdWords se zpětně připíše ke dni kliknutí na reklamu. Při pohledu na delší časové období se sice statistiky téměř srovnají, pokud ale zákazníci často kupují „se zpožděním“, v rámci měsíce mohou být nesrovnalosti markantní.

Ke druhému zkreslení dojde kvůli rozdílnému přiřazení „zásluh“ za konverzi. Situace, kdy uživatel klikne na reklamu a následně koupí, je méně obvyklá. Častěji je mezi první návštěvou webu a konverzí řada dalších mezikroků. Uživatel může nejprve kliknout na AdWords reklamu ve vyhledávání, za dva dny na reklamu Facebook remarketing, stránku si uložit mezi oblíbené, za tři dny přijít na web napřímo a dokončit transakci. Kdo je tady zodpovědný za konverzi? Google Analytics pracují v základním nastavení na principu posledního nepřímého kliknutí. V uvedením případě získá 100% zásluhu za konverzi Facebook reklama. AdWords pracují v základním nastavení na principu posledního AdWords kliknutí, v AdWords reportech si konverzi ze 100% přivlastní.

Samozřejmě  u nesrovnalostí počtu konverzí přichází v úvahu i technické věci jako špatně vložený kód pro měření konverzí, různé nastavení měření apod.

 

Proč nemohu vytvořit AdWords reklamu s určitou značkou v textu?

Někdy se stane, že se nedaří uložit reklamu se zdůvodněním, že obsahuje ochrannou známku v textu. Některé firmy si chrání své ochranné známky, aby je ostatní nemohli v reklamách používat. Někdy to svým prodejcům na žádost povolí, jindy nechtějí mít v reklamách AdWords žádnou konkurenci. Zkuste se obrátit na svého dodavatele dotyčné značky popř. obraťte se na AdWords podporu s žádostí o kontaktní osobu, která má dotčenou ochrannou známku na starosti.

 

Jaká je správná míra prokliku AdWords reklam?

Správná míra CTR neexistuje. Záleží na odvětví, konkurenci, typu klíčového slova a zejména na pozici reklamy. Pokud máme uvést aspoň nějaké číslo pro základní představu, na první pozici se průměry CTR pohybují kolem 5 – 10%, od páté pozice zřídka překročí 1%.

 

Jak fungují AdWords kampaně pouze pro volání?

Tyto kampaně umožňují, aby kliknutí na reklamu nabídlo uživateli vytočení telefonního čísla, namísto přesměrování uživatele na webovou stránku. Z toho důvodu fungují pouze na zařízeních, ze kterých je možné volat – mobily a některé tablety. Jsou proto velmi užitečné pro firmy, které nabízejí havarijní služby (instalatéři, zámečníci apod.) případně pro kterékoliv firmy, které zákazníci kontaktují primárně přes telefon.

 

 

Čekáme i na vaši otázku. Pokud máte dotaz k AdWords, můžete nám jej sdělit zde.