Co je to CRO

Často kladené dotazy k PPC

Co je to CRO

Zkratka pochází z anglického Conversion Rate Optimization, jedná se tedy o optimalizaci konverzního poměru webu. Má smysl se jím tedy zabývat jen u webu, který nějakým způsobem měří konverze.

Při optimalizaci konverzního poměru můžeme použít tři základní postupy:

  • Osvědčená praxe. Jedná se o vlastnosti webu, nad kterými nemusíte moc přemýšlet, jestli dávají smysl. Např. rychlé načítání, uživatelská přívětivost webu na mobilních zařízeních, přehlednost apod.
  • Kvantitativní metriky. Jedná se o analýzu dat, nejčastěji z Google Analytics, případně u větších webů z řady dalších analytických nástrojů, které sledují chování uživatelů na webu. Všem těmto datům je společné, že vám řeknou co se na webu děje nebo neděje, ale nevíte proč. Pro představu může se jednat např. o míru okamžitého opuštění, procento opuštění nákupního košíku před dokončením
  • Kvantitativní metriky slouží potom ke zjištění toho důležitého proč. Např. u vysoké míry okamžitého opuštění vám pomohou identifikovat v prvé řadě to, jestli se jedná o negativní jev (pokud uživatel hledá konkrétní informaci a vy mu ji 100% poskytnete na vstupná stránce bez toho, aby musel na něco klikat nebo hledat další stránky, ve statistikách Google Analytics se tato návštěva zobrazí jako okamžité opuštění).

U optimalizace konverzního poměru je potřeba myslet na fakt, že weby s malou návštěvností a nízkým počtem konverzí nikdy nezískají dostatek dat pro statisticky relevantní výsledky. S výjimkou osvědčené praxe je u menších webů CRO často ztráta času.

Pár informací o tom, co by měl správný web obsahovat, můžete najít v článku o webdesignu, který prodává.

 

<< Zpět na všechny často kladené dotazy