Co je to CTA

Co je to CTA

Zkratka CTA pochází z anglického Call to action – výzva k akci. Nejčastěji najdete výzvu k akci na webech jako tlačítko nebo text s odkazem, který uživatelům říká, co mají udělat.

Z pohledu majitele webu je CTA velmi důležitý prvek, protože pomáhá splnit jeho cíl – získat více objednávek, telefonátů, prodat více. CTA je důležitá i pro návštěvníky webu, protože pokud je nabídka zaujme, potřebují vědět, co mají udělat v dalším kroku.

Zatímco asi nikoho nenapadne spustit e-shop, který by u produktu neobsahoval výzvu k akci „Vložit do košíku“, u webů nabízejících služby se výzva k akci často opomene. Přitom by stačilo na stránku s představením služeb přidat poptávkový formulář nebo kontaktní e-mail s výzvou k akci „Napište si o nezávaznou nabídku“.

Z grafického pohledu by CTA měla být nejvýraznější prvek na stránce. Zároveň platí, že na jedné stránce by neměla být více než jedna výzva k akci. Výjimečně lze použít jednu výraznější (primární) výzvu k akci a méně výraznou (sekundární) výzvu v akci. Např. u prodeje softwaru má smysl mít výraznější tlačítko pro koupi a méně výrazné tlačítko pro stažení demo verze.

CTA má své využití i v reklamách. Např. Facebook reklama umožňuje přidání tlačítka s textem výzvy k akci. U textové Google Ads nebo Sklik reklamy je dobré výzvu k akci přidat do textu reklamy.