Co je to konverze

Často kladené dotazy k PPC

Co je to konverze

Konverze nebo konverzní akce je splnění požadovaného cíle kampaně. Můžeme rozlišovat mezi on-line a off-line konverzemi.

On-line konverze je jakákoliv akce na webu, která přinese nějaký užitek. Nejčastěji se jedná o uskutečněný nákup nebo odeslání poptávky, může jí být i stažení bezplatné brožury, zadání emailu, návštěva konkrétní stránky webu nebo strávení určitého času na webu.

Off-line konverzí se rozumí nejčastěji telefonát nebo návštěva firmy, může jí být i nákup v kamenné prodejně.

Pokud chceme měřit on-line konverze, je potřeba mít na webu měřící kód. Možnosti jsou většinou dvě:

  1. Vložit konverzní kód přímo z reklamního systému – tedy tedy konverzní kód Google Ads (dříve AdWords), Sklik, Facebook pixel atp.
  2. Použijete pro měření všech konverzí kód Google Analytics.

Druhá možnost má tu výhodu, že sbírá podstatně více dat a zobrazí je na jednom místě. Máme tedy pohromadě informace o všech zdrojích návštěv, vedle Google Ads nebo Sklik konverzí uvidíme i konverze např. z neplaceného vyhledávání.

Nejlepší je zkombinovat obě možnosti. Zatímco do Google Ads lze data o konverzích z Google Analytics naimportovat, pro ostatní systémy to neplatí. Přitom se hodí vidět přímo v Sklik nebo Facebook rozhraní, jak si kampaně stojí. Celkové statistiky ke konverzím je ale většinou lepší sledovat v Google Analytics.

Off-line konverze je vždy třeba importovat z vnějšího zdroje. Do Google Ads to lze přímo např. ze Salesforce. Případně do Google Analytics importem z libovolného systému, ve kterém se záznamy o konverzích shromažďují. Pro většinu menších firem je však import off-line konverzí z důvodu složitosti a malého užitku nepraktický a v praxi jej nevyužijí.

Více informací můžete najít například v článku o měření Google Ads konverzí.

 

<< Zpět na všechny často kladené dotazy