Co je to konverze

Co je to konverze

Konverze nebo konverzní akce je splnění požadovaného cíle kampaně. Můžeme rozlišovat mezi on-line a off-line konverzemi.

On-line konverze je jakákoliv akce na webu, která přinese nějaký užitek. Nejčastěji se jedná o uskutečněný nákup nebo odeslání poptávky, může jí být i stažení bezplatné brožury, zadání emailu, návštěva konkrétní stránky webu nebo strávení určitého času na webu.

Off-line konverzí se rozumí nejčastěji telefonát nebo návštěva firmy, může jí být i nákup v kamenné prodejně.

Pokud chceme měřit on-line konverze, je potřeba mít na webu měřící kód. Možnosti jsou většinou dvě:

  1. Vložit konverzní kód přímo z reklamního systému – tedy tedy konverzní kód Google Ads, Sklik, Facebook pixel atp.
  2. Použijete pro měření všech konverzí kód Google Analytics.

Druhá možnost má tu výhodu, že sbírá podstatně více dat a zobrazí je na jednom místě. Máme tedy pohromadě informace o všech zdrojích návštěv, vedle Google Ads nebo Sklik konverzí uvidíme i konverze např. z neplaceného vyhledávání.

Nejlepší je zkombinovat obě možnosti. Zatímco do Google Ads lze data o konverzích z Google Analytics naimportovat, pro ostatní systémy to neplatí. Přitom se hodí vidět přímo v Sklik nebo Facebook rozhraní, jak si kampaně stojí. Celkové statistiky ke konverzím je ale většinou lepší sledovat v Google Analytics.

Off-line konverze je vždy třeba importovat z vnějšího zdroje. Do Google Ads to lze přímo např. ze Salesforce. Případně do Google Analytics importem z libovolného systému, ve kterém se záznamy o konverzích shromažďují. Pro většinu menších firem je však import off-line konverzí z důvodu složitosti a malého užitku nepraktický a v praxi jej nevyužijí.

Více informací můžete najít například v článku o měření Google Ads konverzí.