Co je to online marketing

Co je to online marketing

Online marketing nebo také internetový marketing můžeme popsat jako jakoukoliv marketingovou aktivitu, při které se používá internet. Pomocí nástrojů online marketingu se firmy snaží oslovit nové i stávající zákazníky.

Obrovskou výhodou online marketingu je jeho dostupnost a nízké náklady. Tradiční offline marketing, jako je reklama v televizi, na billboardech nebo v tisku, je pro většinu malých a středních firem příliš drahý a složitý. Neplacené formy online marketingu vyžadují jen čas, u placených forem lze často začít s jednotkami tisíc korun.

Mezi nejčastěji používané nástroje online marketingu patří:

  • SEO (optimalizace pro vyhledávače) – proces optimalizace webové stránky, aby se zobrazovala co nejvýše ve výsledcích neplaceného vyhledávání.
  • PPC marketing – placená reklama ve vyhledávání i obsahové sít, mezi kterou patří zejména Google Ads, Seznam Sklik a Facebook reklama.
  • Obsahový marketing – tvorba a propagování kvalitního obsahu: blog, e-book, informační PDF ke stažení atp.
  • Marketing na sociálních médiích – tvorba obsahu a komunikace s příznivci na sítích Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn apod.
  • E-mail marketing – komunikace s příznivci firmy formou e-mailů. Pokud je obsah kvalitní a e-maily pravidelné, patří e-mail marketing k nejefektivnějším formám online marketingu.

Mimochodem, Slovník současné češtiny připouští variantu on-line marketing i online marketing.