Co je to remarketing

Často kladené dotazy k PPC

Co je to remarketing

Remarketing umožňuje cíleně zobrazovat reklamy lidem, kteří v minulosti navštívili firemní webové stránky, ovšem z nějakého důvodu nekoupili nebo neobjednali. Protože svojí návštěvou dali najevo zájem o nabízené produkty nebo služby, je u této cílové skupiny výrazně větší pravděpodobnost konverze.

Nejčastěji využívané remarketing kampaně jsou Google Ads remarketing (dříve AdWords) a Facebook remarketing. Svůj remarketing má i Seznam Sklik, jen mu říká retargeting.

U všech tří reklamních systému je potřeba na web vložit remarketingový kód, který dokáže minulé návštěvníky webu identifikovat pomocí cookies. S tím souvisí povinnost návštěvníky webu o používání remarketingu informovat.

Remarketingové reklamy jsou ve všech uvedených případech ve formě grafických bannerů. Naštěstí dnes již není potřeba mít sadu šesti čí více bannerů v různých rozměrech. Reklamy se samy přizpůsobí velikosti reklamního prostoru, díky tomu dokáže grafické reklamy pro remarketing vytvořit i laik. Všechny tři reklamní systémy akceptují obrázek v rozměru 1200 x 628, stačí tedy mít jeden obrázek, přidat logo, dopsat reklamní text.

Čím je delší prodleva mezi impulzem k nákupu a samotným nákupem, tím je remarketing efektivnější. U zboží zejména větší hodnoty se kupující rozhodují delší dobu, často porovnávají více variant. Pokud během této doby opakovaně uvidí reklamu jedné ze zvažovaných firem, šance této firmy na uzavření obchodu vzroste. Zároveň remarketing přispívá k většímu povědomí o značce a ke zvýšení loajality stávajících zákazníků.

Google Ads, Seznam Sklik i Facebook Ads nabízí klasický a dynamický remarketing. Zatímco u klasického remarketingu se zobrazují všem návštěvníkům stejné reklamy, dynamický remarketing umí automaticky zobrazovat reklamu konkrétního produktu, který si uživatel na webu prohlížel. Dynamický remarketing lze použít pro e-shopy i pro nabídku některých služeb, jako jsou nabídky cestovních kanceláří, letenek nebo ubytování.

Více informací můžete najít např. v článku o Google Ads remarketingu.

 

<< Zpět na všechny často kladené dotazy