Co je to ROAS

Často kladené dotazy k PPC

Co je to ROAS

ROAS je zkratka anglického Return on ad spend, přeloženo jako návratnost prostředků vložených do reklamy. Jedná se o jedno z nejdůležitějších čísel v online marketingu, protože dává odpověď na otázku: Kolik mi přinese jedna koruna investovaná do online reklamy?

ROAS se snadno vypočítá pomocí vzorečku Příjmy/Náklady. Pokud tedy vložím do reklamy 100 Kč a přinese mi 500 Kč, můj ROAS je 5 nebo v procentech 500%. Čím vyšší číslo, tím lépe. Zatímco zjistit náklady na reklamu je snadné, pro zjištění příjmů je potřeba mít aktivní měření konverzí kampaní.

V praxi se ROAS využije zejména při vyhodnocení úspěšnosti konkrétní reklamní kampaně a při rozhodování, jak rozdělit rozpočet mezí více reklamních kampaní. Podle porovnání ROAS jednotlivých kampaní se snadno pozná, které kampaně si zaslouží vyšší rozpočet a které naopak je lepší z důvodu ztrátovosti (nízkého ROAS) oslabit nebo zastavit.

Jedna správná hodnota ROAS neexistuje, zatímco některý podnik bude ziskový při ROAS 300%, jiný kvůli nízkým maržím může být ztrátový i při ROAS 1000%.

 

<< Zpět na všechny často kladené dotazy