Co jsou to responzivní reklamy

Často kladené dotazy k PPC

Co jsou to responzivní reklamy

Responzivní (nebo-li přizpůsobivé) reklamy jsou formátem reklam v Google Ads i Seznam Sklik. Využití mají v obsahové síti a spojují v sobě výhody grafické a textové reklamy. Je možné do nich vložit jeden obrázek a text, reklamy se samy přizpůsobí velikosti reklamního prostoru. Není tedy potřeba vytvářet reklamy ve více rozměrech.

I uživatelsky jsou mnohem přívětivější, než dřívější formáty reklam pro obsahovou síť. Zatímco bannery je často potřeba nechat vytvořit grafikem mimo rozhraní Google Ads/Sklik, responzivní reklamu vytvoří snadno i laik ve svém reklamním účtu. Stačí mít jeden obrázek v rozměru nejlépe 1200 x 628. U Google Ads není ani toto podmínkou, reklama umí načíst obrázky z webu inzerenta případně nabídnout obecné obrázky z fotobanky. Pokud fotka nemá přesné rozměry, lze ji v reklamním účtu oříznout na potřebnou velikost, aby seděla do více formátů. Vedle obrázku lze do reklamy vložit i firemní logo.

Co se týče textu, i ten se přizpůsobuje velikosti reklamního prostoru. Proto se do reklamy zadávají dvě verze nadpisu, krátký s maximálně 25 znaky a dlouhý do 90 znaků. Tyto dva nadpisy se poté střídají podle velikosti reklamního prostoru, který reklama dostane. Některé formáty umí zobrazit dalších až 90 znaků v popisu reklamy.

Více informací můžete najít např. v článku o obsahové síti Google Ads.

 

<< Zpět na všechny často kladené dotazy