Co znamená “nízký objem vyhledávání” v Google Ads

Co znamená “nízký objem vyhledávání” v Google Ads

Nízký objem vyhledávání je jeden ze stavů klíčového slova, který je možné vidět v Google Ads kampani ve vyhledávací síti. Tento stav znamená, že klíčové slovo pravděpodobně nebude spouštět reklamu, protože podle Google statistik jej uživatelé při hledání téměř nepoužívají. Neplatí to vždy, výjimečně i klíčové slovo se stavem nízký objem vyhledávání reklamu spouští, každopádně počet kliknutí bývá zanedbatelný.

Google stav klíčových slov pravidelně aktualizuje. Pokud reklama propaguje zcela nový produkt nebo službu, mohou časem lidé klíčové slovo začít používat a jeho stav se změní. Stav se může měnit i u sezónních klíčových slov. Přestože Google bere v úvahu počty vyhledávání za poslední rok, některé méně používané výrazy může v průběhu roku dočasně opatřit stavem nízký objem vyhledávání. Platí i pro klíčová slova, která jsou frekventovaná méně často než jednou za rok, např. výrazy týkající se voleb pro kampaně politických stran.

Klíčová slova se stavem nízký objem vyhledávání ničemu nevadí. Za předpokladu, že je jich v účtu jen pár. Ve větším množství mohou výrazně znepřehlednit účet a zkomplikovat optimalizaci kampaní, proto je lepší se jich zbavit. Někdy je možné taková klíčová slova opravit. Často mají tento stav klíčová slova s překlepem, bez diakritiky apod. Potom stačí uvést správný tvar slova a stav nízký objem vyhledávání zmizí. Někdy pomůže použít hledanější synonymum nebo výraz trochu zobecnit. Pokud nic nepomůže, je většinou lepší klíčové slovo z důvodu přehlednosti z kampaně odstranit.

Více si můžete o klíčových slovech v Google Ads přečíst v tomto článku.