Jak v Google Ads upravit nabídky pro jednotlivá zařízení

Jak v Google Ads upravit nabídky pro jednotlivá zařízení

Někdy se pomocí tohoto nastavení dají během pár minut ušetřit velké peníze, takže je dobré statistiky pro jednotlivá zařízení sledovat.

Podívejme se i tady na příklad z praxe, všimněte si rozdílů ve výkonu mezi zařízeními:

google ads uprava nabidek dle zarizeni

U první kampaně jsem zaplatil za kliknutí z mobilů více než z počítačů, ale obrat byl menší. U druhé kampaně byl provoz z mobilů také dražší, ale tam přinesl výrazně větší obrat. A nejlépe si vedly tablety.

Jak rychle poznat, kdo si vedl nejlépe? Nejlepší je podívat se na poslední sloupeček, který je poměr hodnoty konverzí a ceny (v základním nastavení je schovaný, musíte si jej přidat).

Řekněme, že cílím na hodnotu kolem 10 (aby mi každá koruna vložená do reklamy přinesla 10 Kč). Pak hned vidím, že první kampaň vydělává (1 Kč přinesla 10,38 Kč), ale je prodělečná na mobilech (za jednu korunu dostanu jen 8,06 Kč). Druhou kampaň (prodělečnou, za korunu jen 8,88 Kč) táhnou dolů počítače (tady dostanu za jednu korunu jen 4,15 Kč).

Mimochodem, jak jsem se k rozdělení podle zařízení dostal: v segmentech stačí kliknout na položku Zařízení:

google segment

Zpět k příkladu – v této situaci má smysl u první kampaně snížit cenu za kliknutí pro mobily a ve druhé pro počítače. Samozřejmě je možné to udělat naopak a zvýšit nabídky u výkonnějšího zařízení; anebo některá zařízení snížit, jiná zvýšit.

Poslední verze je nejpřesnější – v ideálním případě bych každý týden (nebo den) měl upravit nabídky všech zařízení tak, aby reflektovaly aktuální statistiky. V praxi si často vystačím s tím, že jednou za měsíc upravím nabídky u zařízení s nejhorším výkonem.

Zejména pokud řeším menší kampaně, volím co nejjednodušší řešení. Důvod je prostý, pokud strávím u kampaně denně hodinu a vylepším ji o 2%, u malé kampaně se investovaný čas nikdy nevrátí. Naopak u velké kampaně má smysl nabídky měnit každou hodinu, takže tam nechám pracovat automat.

Nabídky upravím přes volbu Zařízení. Dávejte si pozor na to, že nabídky lze upravit pro celou kampaň i pro jednotlivé reklamní sestavy. Pokud bych použil úpravu nabídek pro kampaň i pro reklamní sestavu, čísla zadaná pro reklamní sestavu dostanou přednost.

uprava nabidek

A o kolik procent nabídky snížit/zvýšit? U menší kampaně to dělám od oka. Totiž pokud mám pár konverzí za měsíc, statistický vzorek je tak malý, že můj přesně stanovený výpočet by za pár dnů už nemusel být pravda. U větší kampaně je možné použít vzoreček pro přesný výpočet.