Vyloučení platebních bran v Google Analytics

Opomenutí této úpravy často nepříjemně zkresluje data hlavně u e-shopů. Někdy se mezi transakcemi objeví zdroje návštěv s podezřele vysokým konverzním poměrem:

platebni brana v GA prehledech

Jestli je konverzní poměr e-shopu většinou jedno až dvě procenta, tak 62.71% je příliš dobré na to, aby to byla pravda.

Nejčastěji lze takový zázrak vysvětlit snadno – uživatel přejde z nákupního košíku na platební bránu (která je mimo váš web). Provede on-line platbu a platební brána jej vrátí na váš web na stránku s poděkováním za nákup.

Protože uživatel web opustil a vrátil se na něj z jiného zdroje než původně, Google Analytics mu přidělí novou session a jako zdroj návštěvy je uvedena platební brána. Nám ale takový řádek udělá v přehledech pěknou paseku, protože se nedozvíme, kdo je za uskutečněnou transakci skutečně zodpovědný.

Mám navýšit nebo snížit výdaje na Google Ads? A co Facebook reklamy? Poslat více newsletterů? Těžko říct, pokud je třetina obratů přiřazena platební bráně.

Řešením je drobná úprava v nastavení Google Analytics: Správce – sloupeček Služba -> Údaje o měření – Seznam vyloučených odkazujících zdrojů.

Měl by tam být už uveden minimálně váš vlastní web. Přidejte k němu adresy všech platebních bran nebo bankovních institucí, které v nákupním procesu používáte. Díky tomu se přestanou v přehledech objevovat.

vylouceni odkazujiciho zdroje