fbpx
Přeskočit na obsah
Domů » Sociální sítě » Facebook Business Manager – jak jej založit a nastavit

Facebook Business Manager – jak jej založit a nastavit

Facebook Business Manager (dále někdy jen BM) je nástroj pro správu všech věcí, které souvisí s Facebook reklamou: reklamních účtů, Facebook pixelů, firemních stránek, publik, platebních metod atp.

Pokud jej zatím nepoužíváte, potřebujete jej? S výjimkou jednoho typu kampaně nikoliv nezbytně. Pokud jednou za čas zpropagujete příspěvek nebo vytvoříte jednodušší kampaň, klidně na něj zapomeňte.

Jestli ale potřebujete více reklamních účtů, máte více firemních stránek, podílí se na Facebook kampaních více lidí nebo některé kampaně hodláte svěřit agentuře, Business Manager oceníte.

Zcela nezbytný je v případě, že chcete používat kampaň s názvem Prodeje z katalogu (někdy se jí říká dynamické reklamy nebo i dynamický remarketing), bez Business Manageru nelze katalog vytvořit.

Kdy je Facebook Business Manager potřeba

  • Potřebujete mít přístup k několika reklamním účtům nebo firemním stránkám.
  • Pokud chcete, aby k jednomu reklamnímu účtu nebo firemní stránce mělo přístup víc lidí.
  • Spolupracujete s agenturou, která se vám o Facebook reklamy nebo firemní stránky stará.
  • Chcete mezi více reklamními účty sdílet jeden Facebook Pixel.
  • Chcete striktně odlišit svůj soukromý účet od firemních nástrojů.
  • Potřebujete vytvořit katalog produktů pro dynamické reklamy (pro e-shopy).
  • Chcete zapnout dvoufázové ověření pro všechny lidi, kteří mají k vašim reklamním nástrojům přístup (tento bod nepodceňujte, již dvakrát jsem se setkal s tím, že se lidem dostal k reklamám někdo neoprávněný.

Založení účtu Facebook Business Manager

Přejděte na adresu https://business.facebook.com/overview, vpravo nahoře najdete tlačítko Vytvořit účet (pokud tlačítko nevidíte, vypněte si blokování reklam).

Business Manager je spojen s vaším osobním Facebook účtem, takže pokud nejste přihlášeni, budete se muset nejprve přihlásit (v tom případě tam uvidíte tlačítko k přihlášení se).

Na další stránce vyplníte název firmy, jméno a e-mail.

Nastavení nového účtu Facebook Business Manager

Po přihlášení do nově založeného Business Manageru uvidíte podobné záhlaví, jako je na dalším obrázku. V horní části stránky najdete tři důležitá tlačítka.

Nezapomeňte, že při tvorbě Facebook/Instagram reklam potřebujete mít vždy přístup k reklamnímu účtu i ke stránce.

Přidání stránek do Business Manageru

Do Business Manageru můžete přidat všechny FB stránky, které spravujete. V hlavní nabídce kliknete na tlačítku Přidat stránku.

Pokud máte ke stránce oprávnění administrátora, můžete ji rovnou přidat jako stránku, kterou vlastníte. Případně můžete požádat o přístup k cizí stránce. V takovém případě se stránka nestane součástí vašeho BM, jen z něj k ní budete mít přístup.

Pokud s Facebook reklamami začínáte a stránku ještě nemáte, můžete v tuto chvíli vytvořit novou stránku. Bez Facebook stránky totiž reklamy nenastavíte.

Pomůžeme s nastavením a správou reklam na Facebooku a Instagramu

Přidání reklamních účtů do Business Manageru

Pozor, přidání reklamního účtu do Business Manageru je nevratné! Pokud účet vlastníte, tak vás to nijak neomezí. V praxi to znamená jen to, že se ke svým reklamám nově budete přihlašovat přes stránku business.facebook.com.

Problém by ale nastal, pokud necháte svůj reklamní účet přidat do BM někoho jiného. Stejně jako u stránky, i u reklamního účtu jsou dvě možnosti. Účet do BM můžete přidat nebo jen požádat o přístup. Pokud byste nechali svůj účet do BM přidat např. agenturu, se kterou spolupracujete, nebudou moci vám jej „vrátit“.

Poslední možnost je vytvoření nového reklamního účtu. Za určitých podmínek můžete mít v BM dokonce více vlastních reklamních účtů, což by bez BM nešlo. Může se hodit majitelům více firem, kteří potřebují oddělit faktury.

Přidání lidí do Business Manageru

Jestli potřebujete sdílet reklamy se spolupracovníky, zaměstnanci nebo pracovníky agentur, můžete je do Business Manageru snadno přidat.

Stačí zadat email dotyčného a zvolit mu roli. Opatrně s rolí Správce, takový člověk má přístup ke všem položkám v Business Manageru a může provádět všechny úkony, včetně odstranění jiných lidí.

Pokud máte větší množství spolupracovníků, firemních stránek a reklamních účtů, Business Manager vám umožní jejich snadnou správu. Pro každého člověka můžete zvolit, ke kterým stránkám a účtům bude mít přístup. A můžete vždy zvolit i vhodnou úroveň přístupu.

Pokud spolupracujete s někým mimo firmu, třeba s agenturou, která se na správu Facebook reklam specializuje, je z důvodu přehlednosti lepší jim dát přístup ze záložky Partneři.

Jak se zorientovat ve Facebook Business Manageru

Facebook nám věci příliš neulehčuje. Docela často mění rozložení všech rozhraní a jednou za čas přijde s něčím naprosto novým. Novinky navíc zpřístupňuje postupně, takže každý člověk může mít přístup k trochu jinému rozhraní.

V současné době je pravděpodobné, že pokud máte jen jeden reklamní účet a jednu stránku, skončíte v aplikaci s názvem Facebook Business Suite. V případě potřeby lze do Business Manageru přejít přes odkaz pro zpětnou vazbu.

Popř. pokud se pokusíte v Business Suite změnit nějaká nastavení nebo použijete některý odkaz z voleb Další nástroje, najednou vás to hodí do Business Manageru zcela bez varování.

Jinak lze do rozhraní Business Manageru přejít přes Nástroje pro firmy (ikona s 9 tečkami viz předchozí obrázek) – Nastavení firmy.

V levém menu naleznete záplavu různých možností, které ukrývají více či méně důležité možnosti. Aby to opět bylo o něco více komplikované, část věcí je pouze v levém menu, část věcí v menu Nástroje pro firmy a část nástrojů je v obou menu.

Ve stručnosti projdeme alespoň to nejdůležitější.

Pomůžeme s nastavením a správou reklam na Facebooku a Instagramu

Uživatelé

Položka Lidé slouží k přidání spolupracovníků zpravidla z vlastní firmy. Pokud přidáte nového uživatele do BM, nezapomeňte mu dát přístup k jednotlivým položkám: reklamním účtům, stránkám, pixelům, katalogům atp.

Pokud chcete spolupracovat s agenturou nebo s kýmkoliv mimo firmu, použijte raději z důvody přehlednosti a lepší správy externích spolupracovníků záložku Partneři. Dotyčný vám musí nahlásit své ID a vy potom můžete vybrat, ke kterým položkám jej pustíte.

Systémoví uživatelé slouží pro připojení nástrojů přes API.

Účty

V BM musíte mít vždy minimálně jednu firemní Facebook stránku, jinak není možné vytvářet reklamy. Stránky můžete do BM libovolně přidávat a zase odstraňovat. S výjimkou stránky, kterou v BM nastavíte jako primární; tu ale můžete snadno vyměnit za jinou primární stránku.

U účtů pro reklamu pozor. Jakmile do BM nějaký účet přidáte, není možné jej odstranit ani smazat. To platí i o nově vytvořených reklamních účtech, zůstanou v BM navždy, i když je zneaktivníte.

Zdroje dat

Katalogy slouží pro dynamické reklamy na produkty, které se generují automaticky ze zdroje dat.

Pixely mohou být trochu matoucí, protože svůj vlastní pixel může mít reklamní účet a další pixely lze vytvořit přímo v BM a poté je sdílet s více položkami. I tady platí, že vytvořené pixely nelze smazat

Centrum zabezpečení

Všem uživatelům BM důrazně doporučuji zapnout Dvoufázové ověření. Situace, kdy se někdo nabourá do reklamního účtu a utratí pár tisíc korun z vašeho kreditu, nejsou úplně vzácné, osobně jsem se s tím setkal už třikrát.

Dvoufázové ověření vyžaduje od všech uživatelů zadat při prvním přihlášeném z nového zařízení heslo a kód (z generátoru kódů, SMS, seznamu).

Možným negativním důsledkem je naprosté znepřístupnění Facebooku v případě např. ztráty mobilu. Proto je dobré vždy vygenerovat Kódy pro obnovení a uložit je na bezpečném místě.

Vhodné může být provést i Ověření firmy, bez kterého nelze používat některé reklamní funkce.

Picture of Filip Hvízdal

Filip Hvízdal

Filip se on-line marketingu začal věnovat v roce 2012, kdy vyzkoušel své první Google Ads kampaně za vlastní peníze. V současné době aktivně spravuje kampaně našich VIP klientů s měsíční útratou přes 4.300.000 Kč.

Máte k článku dotaz nebo připomínku? Napište mi na LinkedIn

Článek napsal/a Filip Hvízdal

Filip se on-line marketingu začal věnovat v roce 2012, kdy vyzkoušel své první Google Ads kampaně za vlastní peníze. V současné době aktivně spravuje kampaně našich VIP klientů s měsíční útratou přes 4.300.000 Kč.

Máte k článku dotaz nebo připomínku? Napište mi na LinkedIn

Pro nezávaznou nabídku můžete vyplnit poptávkový formulář:

Vaše údaje bude použity v souladu s platnou legislativou a našimi pravidly na ochranu osobních údajů pouze za tím účelem, za jakým je poskytujete.

I vám můžeme pomoci s efektivní reklamou na sociálních sítích

Požádejte o nezávaznou nabídku

Nevíte si rady s PPC reklamou?

Pomůžeme i poradíme s online marketingem.

Požádejte o nezávaznou nabídku:

Připojte se k praktickému webináři, kde se naučíte, jak oslovit firmy, překonat konkurenci a proměnit vaše B2B aktivity v profitabilní růst.

Přihlaste se na on-line webinář 17.9.2024 ve 14:00
Získejte odborné marketingové tipy přímo do své e-mailové schránky a staňte se expertem na marketing. Přihlaste se k odběru marketingového newsletteru.

Vaše soukromí je pro nás důležité. MarketingPPC používá vámi poskytnuté informace k tomu, aby vás kontaktoval ohledně našeho obsahu a služeb. Z odběru těchto sdělení se můžete kdykoli odhlásit. Pro více informací si přečtěte naše Zásady ochrany osobních údajů.