Domů » Reklama Facebook » 5+1 tipů, jak na sociální sítě

5+1 tipů, jak na sociální sítě

5+1 tipů, jak na soc. sítě

„A co tam mám pořád dávat?“ Pokud pravidelně přispíváte na sociální sítě, pak vás tato otázka čas od času dovede pěkně potrápit. V následujícím článku vás rozhodně nechceme vylekat, spíš naopak. Přečtěte si pár doporučení, které sami dodržujeme a vám přejeme jediné – ať vás to baví. Fanoušci či sledující si vás pak najdou sami :).

Kde postovat

Mezi nejznámější (a nejsledovanější) sociální sítě patří Facebook a Instagram. V současnosti začíná konkurovat u určitých typů produktů či služeb také Pinterest (typicky např. gastronomie, hand made výrobky). Twitter se používá spíše pro zviditelnění konkrétní osoby, pro prezentaci jeho názorů. LinkedIn jako profesionální síť se uplatní pro více formální propagaci, ale své klienty najdete i zde, zejména pokud se např. zaměřujete na B2B segment.

Co postovat

Nejčastěji příspěvky na různá témata, ideálně nějak spjatá s vaším businessem. Tipy, doporučení, návody, rady… Fantazii se meze nekladou.

Obecná doporučení

1. Nechtějte být všude

Mnozí naši klienti dělají velkou chybu – chtějí být vidět všude. Nejen, že je to kapacitně značně vyčerpávající a vede dříve či později k vyhoření, my radíme JEDNU. Vyberte si JEDNU sociální síť a na tu upřete svoji pozornost a péči. Ostatní berte pouze jako doplněk.

2. Jak si vybrat tu „správnou“ síť

Těžká otázka. Vaše potenciální zákazníky najdete pravděpodobně všude. Snad jen pokud prodáváte cílové skupině 80+. Obecně – Instagram používají spíše mladí, takže pokud je váš cílový zákazník 18 – 30, vyzkoušejte je oslovit zde. Více si o charakteristikách a rozdílech napříč generacemi si můžete přečíst v článku Generace versus marketing.

Naše zlaté pravidlo zní – pokud máte kapacitu, čas a chuť, otestujte všechny a pak si vyberte jednu nebo dvě „nejúspěšnější“ a ty držte dlouhodobě v chodu.

3. Komu adresovat své příspěvky / posty / sdělení

Svůj projev přizpůsobte cílové skupině – jinak vypadá sdělení, pokud prodáváte playstation a jinak, pokud nabízíte zubní implantáty. Z toho vyplývá, že před samotným plánováním konkrétních příspěvků musíte znát vaši cílovou skupinu.

4. Jak často publikovat

Kdykoli máte co říct. Aby si vás lidé zapamatovali, je třeba hlavně pravidelnost. To, že jednou za měsíc přidáte 5 příspěvků a pak dlouho nic, vašemu businessu neprospěje. Říká se, že aby u vás zákazník nakoupil, musí vám věřit. A to v řeči online světa znamená, že se s vámi setká nejméně 6 – 8 x.

5. Kdo uvidí vaše příspěvky

Na Instagramu či Facebooku algoritmus ukáže vaše posty lidem, kteří:

  • Jsou fanoušky vaší stránky,
  • vaši stránku sledují,
  • v minulosti již nějak interagovali s vaší stránkou, tj. dali např. „like“, napsali komentář,
  • zajímají se o téma, které je předmětem vašich příspěvků či podnikání.

Takto by to mělo fungovat. Ale nefunguje. Organický dosah se v posledních letech stále snižuje. To znamená, že pokud obsah nepropagujete, uvidí ho jen pár procent fanoušků. Ani Facebook nevlastní nafukovací prostor a je logické, že upřednostní platící klienty.

Na druhou stranu vám nic nebrání některé kvalitní příspěvky postovat opakovaně. Šance, že je někdo uvidí znovu, je poměrně nízká. Lidé zapomínají a např. vychytávky usnadňující práci si rádi přečtou klidně víckrát.

6. Co publikovat

Existuje spousta univerzálních doporučení, zde jsme vybrali ty ověřené praxí:

  • váš tým – představte sebe a své kolegy v jiném světle, vystoupíte tak z anonymity a dodáte vašemu online businessu lidskou tvář,
  • propagujte webináře, Youtube kanál, články z blogu, newsletter, dny otevřených dveří… Využijte tento prostor jako možnost sebepropagace ve smyslu dalších (i offline) aktivit,
  • tipy, triky z praxe – velmi účinná metoda, která a) ukáže, že oboru opravdu rozumíte b) dokáže, že je problematika natolik složitá, že se vyplatí obrátit se s ní na odborníka – tedy vás :),
  • představte váš produkt či službu – zvolte jiný úhel pohledu než popisky na e-shopu. Např. zveřejněné recenze spokojených zákazníků, „radírna“ přímo od zákazníků, sekce s odborníkem…
  • zapojte uživatele – vymyslete zajímavou odměnu, abyste motivovali své sledující k účasti na vyplnění dotazníku či kvízu (my nabízíme stylové tričko),
  • co čtete, koho sledujete, jaké aplikace používáte – dejte svým fanouškům informační náskok, ať si zvyknou, že vy víte první.
  • vtipné obrázky, pochvalné e-maily – nebojte se pochlubit či pobavit.

Můžete se inspirovat našimi příspěvky na Facebooku:

https://www.facebook.com/MarketingPPC

Pomůžeme s nastavením a správou reklam na Facebooku a Instagramu

Požádejte o nezávaznou nabídku

Článek napsal/a Kamila Hájková

Kamila se v MarketingPPC věnuje školení začínajících a mírně pokročilých uživatelů, správě menších PPC kampaní, psaní článků a newsletterů.