fbpx
Přeskočit na obsah
Domů » Reklama Facebook » 6+1 tipů, jak na sociální sítě

6+1 tipů, jak na sociální sítě

5+1 tipů, jak na soc. sítě

„A co tam mám pořád dávat?“ Pokud pravidelně přispíváte na sociální sítě, pak vás tato otázka čas od času dovede pěkně potrápit. V následujícím článku vás rozhodně nechceme vylekat, spíš naopak. Přečtěte si pár doporučení, které sami dodržujeme a vám přejeme jediné – ať vás to baví :).

Kde postovat

Mezi nejznámější (a stále ještě nejsledovanější) sociální sítě patří Facebook a Instagram. V těsném závěsu TikTok, který se prezentuje jako platforma nejen pro mladé. Nemůžeme opomenout u určitých typů produktů či služeb také Pinterest (typicky např. gastronomie, hand made výrobky).

X (dříve Twitter) se používá spíše pro zviditelnění konkrétní osoby, pro prezentaci jeho názorů, proto jej hojně využívají politici. LinkedIn jako profesionální síť se uplatní pro více formální propagaci, ale své klienty najdete i zde, zejména pokud se zaměřujete na B2B segment.

Obecná doporučení

1. Nechtějte být všude

Mnozí naši klienti dělají častou chybu – chtějí být vidět všude. Nejen, že je to kapacitně značně vyčerpávající a vede dříve či později k vyhoření, my radíme jednu, max 2. Vyberte si jednu/dvě sociální sítě a na ty upřete svoji pozornost a péči.

Kterou vybrat? Takovou, kterou používají vaši cíloví zákazníci. Minimálně zkraje testujte a zkoušejte. Určete si nějaký termín, rozpočet, formáty, měřící metriky a podle výsledků se pak zařiďte.

Svoje sdělení přizpůsobte cílové skupině – jinak vypadá sdělení, pokud prodáváte playstation a cílovku tvoří rodiče a děti, odlišně v případě nabídky zubních implantátů (oslovujete lidi středního věku). Z toho vyplývá, že před samotným plánováním konkrétních příspěvků musíte znát vaši cílovou skupinu.

Příklad z naší praxe: pro plánování postů využíváme nástroj Buffer, takže postování současně na více sítí je otázka několika kliknutí. Poctivě jsme testovali 3 měsíce dosah na Instagramu a TikToku. Výsledek? Minimální dosah i zájem. Proto jsme věrni Facebooku a YouTube. To ale neznamená, že v budoucnu testování nezopakujeme.

2. Budujte komunitu

V případě sociálních sítí nejde jen o postování příspěvků nebo zveřejnění reklam. Sociální sítě spojují lidi. Tento fakt dobře funguje v případě budování komunit. Co to obnáší? Především čas :). Interagujte s komunitou, ptejte se, odpovídejte, vyhlašujte soutěže, zkrátka budujte vztahy.

Příklad z naší praxe: naši PPC poradnu jsme založili teprve koncem roku 2023, přesto se zde živě diskutuje a lidé se ptají.

3. Sledujte trendy

Nezaspěte dobu. Postování obyčejných článků s prokliky už nemusí fungovat. V dnešní době jsou lidé zahlcení množstvím obsahu, který se na ně denně valí ze všech stran. V případě videa platí, že pokud nezaujmete do prvních 5 sec., uživatel odejde. Tento trend je zřejmý zejména na platformě TikTok, proto důležité informace dávejte na začátek, používejte tzv. Hook.

Příklad z naší praxe: kromě klasických postů zařazujeme i formáty jako Stories, Reels nebo YouTube Shorts. Využíváme prakticky na denní bázi AI, ať už pro generování nápadů do reklamních textů nebo jako pomůcku pro obsahovou strategii.

4. Zvolte vhodnou frekvenci

Jak často postovat? Kdykoli máte co říct. Aby si vás lidé zapamatovali, je třeba pravidelnost. To, že jednou za měsíc přidáte 5 příspěvků a pak dlouho nic, vašemu zviditelnění neprospěje. Říká se, že aby u vás zákazník nakoupil, musí vám věřit. A to v řeči online světa znamená, že se s vámi setká nejméně 6 – 8 x. A proč ne právě na sociálních sítích?

Příklad z naší praxe: postujeme denně, někdy i několikrát. Tím, že tvoříme obsah, vytěžíme jej doslova do mrtě :).

5. Kdo uvidí vaše příspěvky

Na Instagramu či Facebooku algoritmus ukáže vaše posty lidem, kteří:

  • Jsou fanoušky vaší stránky,
  • vaši stránku sledují,
  • v minulosti již nějak interagovali s vaší stránkou, tj. dali např. „like“, napsali komentář,
  • zajímají se o téma, které je předmětem vašich příspěvků či podnikání.

Takto by to mělo fungovat. Ale nefunguje. Organický dosah se v posledních letech stále snižuje. To znamená, že pokud obsah nepropagujete, uvidí ho jen pár procent fanoušků. Ani Facebook nevlastní nafukovací prostor a je logické, že upřednostní platící klienty.

Na druhou stranu vám nic nebrání některé kvalitní příspěvky postovat opakovaně. Šance, že je někdo uvidí znovu, je poměrně nízká. Lidé zapomínají a např. vychytávky usnadňující práci si rádi přečtou klidně víckrát.

Příklad z naší praxe: naši facebookovou stránku MarketingPPC sleduje aktuálně (1/2024) přes 7 tis. fanoušků. Všichni ale bohužel neuvidí všechno. Proto zajímavé příspěvky (články, doporučení) vždy na pár dní zpropagujeme, abychom měli jistotu alespoň nějakého dosahu. S těmi „úspěšnými“ pak dál pracujeme.

6. Měřte a vyhodnocujte

Nastavit posty nebo reklamy samo o sobě nestačí. Jak zjistíte, které fungují? Nejprve si ujasněte pro vás důležité KPI, které budete sledovat. Jasně definujte cíle a určete celkovou strategii na sociálních sítích. Pro samotné vyhodnocení je důležité nejen sledovat zvolené metriky, ale také porovnávat z předchozím obdobím a vnímat trend.

Mezi nejčastější ukazatele patří:

  • Angažovanost – kolik lidí nějakým způsobem interagovalo (tj. like, komentář, sdílení nebo kliknutí). Čím vyšší míra angažovanosti, tím více váš obsah rezonuje s cílovým publikem.
  • Konverzní poměrkolik uživatelů provedlo konverzi (tj. nákup, registrace, stáhnutí e-booku…). Pokud máte e-shop, tento ukazatel je pro vás nejdůležitější z pohledu návratnosti investic (ROAS).
  • Návštěvnost stránky – udává počet návštěv vašeho webu prostřednictvím soc. sítě. Zdroj návštěv lze ještě rozdělit, takže uvidíte konkrétní reklamu či post z té dané sociální sítě, která návštěvníka přivedla.
  • Míra prokliku (CTR) – počet uživatelů, kteří klikli na odkaz v příspěvku nebo reklamě. Čím vyšší CTR, tím větší zájem o nabídku nebo obsah.

Příklad z naší praxe: U placených příspěvků na Facebooku měříme CPA (tedy náklady za akvizici), což pro nás představuje proklik na web. Čím nižší CPA, tím je přivedení uživatele na náš blog levnější.

Bonusový tip: Co publikovat

Zveřejňujte různé typy příspěvků na rozličná témata, ideálně nějak spjatá s vaším podnikáním i trošku mimo. Tipy, doporučení, návody, rady… testujte, zkoušejte. Využijte sílu vizuálu – kvalitní fotografie, videa, grafika, nebojte se použít umělou inteligenci.

Existuje spousta univerzálních doporučení, zde jsme vybrali ty ověřené praxí:

  • váš tým – představte sebe a své kolegy v jiném světle, vystoupíte tak z anonymity a dodáte vašemu online businessu lidskou tvář,
  • propagujte webináře, YouTube kanál, články z blogu, newsletter, dny otevřených dveří… Využijte tento prostor jako možnost sebepropagace ve smyslu dalších (i offline) aktivit,
  • tipy a triky z praxe – velmi účinná metoda, která a) ukáže, že oboru opravdu rozumíte b) dokáže, že je problematika natolik složitá, že se vyplatí obrátit se s ní na odborníka – tedy vás :),
  • představte váš produkt či službu – zvolte jiný úhel pohledu než popisky na e-shopu. Např. zveřejněné recenze spokojených zákazníků, „radírna“ přímo od zákazníků, sekce s odborníkem…,
  • zapojte uživatele – vymyslete zajímavou odměnu, abyste motivovali své sledující k účasti na vyplnění dotazníku či kvízu (my nabízíme stylové tričko),
  • co čtete, koho sledujete, jaké aplikace používáte… – podělte se o zdroje, ze kterých čerpáte vy,
  • vtipné obrázky, pochvalné e-maily – nebojte se pochlubit či pobavit,
  • příběhy zákazníků – sdílejte případové studie, jak konkrétně jste pomohli. Formu zvolte sami: video, článek nebo prezentace,
  • zákulisí vaší práce – co se u vás děje každý den: balení produktů, příprava webinářů, firemní schůzka… brnkněte na lidskou zvědavost a nechte nahlédnout do backstage, kde všechno vzniká :),
  • oslavte důležité milníky nebo úspěch – skromnost stranou: výročí firmy, dosažení xy počtu odběratelů YT kanálu nebo uvedení nového produktu si zaslouží pozornost. Proč této příležitosti nevyužít?
  • live streamy – pokud už máte nějakou zkušenost např. s webináři, vyzkoušejte se pobavit se svými fanoušky live. Nabídněte možnost AMA (Ask Me Anything), ukažte svoji odbornost i smysl pro humor.

Pomůžeme s nastavením a správou reklam na Facebooku a Instagramu

Článek napsal/a Kamila Hájková

Kamila se v MarketingPPC věnuje školení začínajících a mírně pokročilých uživatelů, správě menších PPC kampaní, psaní článků a newsletterů.

Pro nezávaznou nabídku můžete vyplnit poptávkový formulář:

Vaše údaje bude použity v souladu s platnou legislativou a našimi pravidly na ochranu osobních údajů pouze za tím účelem, za jakým je poskytujete.

Nevíte si rady s PPC reklamou?

Pomůžeme i poradíme s online marketingem.

Požádejte o nezávaznou nabídku:
Správa PPC kampaní pro menší firmy

od 11.900 Kč 4.900 Kč měsíčně

Připravili jsme zvýhodněný balíček pro firmy a živnostníky, kteří provozují PPC kampaně s menšími rozpočty.

Přijďte 27. - 28.2. za kolegou Michalem na stánek MarketingPPC v konzultační zóně Czech On-line Expo 2024!

Vstupenky se slevou 50% při použití kódu MPPC50