Například Facebook nebo Heureka jsou v přehledech vidět na více řádcích a trochu to komplikuje orientaci.
Facebook má často u návštěv tyto zdroje: facebook.com, l.facebook.com, m.facebook.com a lm.facebook.com. m. je mobilní návštěva, l. a lm. je služba, pomocí které Facebook chrání uživatele před podvodnými stránkami.
Podobně Heureka návštěvy bývají na více řádcích podle kategorií.
Z pohledu analýzy statistik v Google Analytics zejména u webů s menší návštěvností nemá smysl mít návštěvy rozděleny do těchto čtyř sekcí, raději je budu mít na jednom řádku.
Řešením je nový filtr na úrovni výběru dat.
Správce -> sloupeček Výběr dat -> Filtry -> Přidat filtr. Nový filtr bude mít tyto hodnoty: Vytvořit nový filtr, zadejte libovolný název, Typ filtru: Vlastní – Vyhledat a nahradit, Pole filtru: Zdroj kampaně, Vyhledávací řetězec: .*facebook, Nahradit řetězec: facebook.
Není od věci kliknout dole na Ověřit tento filtr, zobrazí se vliv filtru na data v přehledech.
Proč mám před slovem facebook v poli Vyhledávací řetězec tečku a hvězdičku? Jedná se o regulární výraz, který znamená: nula až nekonečno libovolných znaků. Přeloženo – tím filtrem říkám, že cokolivfacebook chci nahradit slovem facebook.
Podobně .*heureka -> heureka sjednotí v přehledech všechny návštěvy z různých heureka kategorií.