Úpravy nabídek se hodí zejména v Google Ads nebo Sklik kampaních, pokud chcete posílit nebo oslabit konkrétní segment. Nejčastěji se použijí pro úpravu nabídek pro jednotlivá zařízení, kampaně se zřídka chovají stejně na počítačích versus na mobilech a pokud je na tom jedno zařízení výrazně hůře, je rozumné je oslabit a raději posílit zařízení s lepším výkonem.
Dále se mohou uplatnit při potřebě posílit kampaně pro určitou geografickou oblast, pro určitý segment publika nebo pro některé dny či hodiny.
Jak vypočítat úpravu nabídek si ukážeme na jednoduchém příkladě. Řekněme, že v kampani měříme počty konverzí a máme následující údaje:
K úpravě nabídek za kliknutí jsem se dostal pomocí vzorečku
[(Celková cena za konverzi/ Cena za konverzi zařízení) – 1] * 100
Konkrétně tedy např u Počítačů je výpočet (169/105 – 1) * 100.
V případě e-shopu, kde se hodnota konverzí bude často dramaticky lišit, je potřeba namísto ceny za konverzi použít pro výpočet ROAS nebo PNO.
Co když ale už nějakou úpravu nabídek v kampani mám? Potom ji nestačí novým číslem nahradit, je potřeba původní úpravu nabídek novou úpravou nabídek vynásobit.
Např. pokud již mám v kampani úpravu nabídek -20% a z vzorečku mi vyjde, že mám nabídku upravit +30%, novou úpravu nabídek vypočtu takhle: [(1 – 20%) * (1 + 30%) – 1] * 100; nově nastavím úpravu nabídky na + 4%.