Ideální počet tak úplně neexistuje. Do značné míry to záleží na osobní preferenci konkrétního uživatele. Cílem je, aby se vám v Google Ads dobře orientovalo.
Kdy je nezbytně nutné potřeba udělat víc kampaní:
- Pokud chcete použít více typů kampaní. Samozřejmě nelze mít v jedné kampani reklamy pro Google Nákupy a zároveň remarketingové bannery.
- Pokud potřebujete v jedné kampani odlišit něco, co lze nastavit jen na úrovni kampaně. Např. jednu kampaň chcete ukazovat ve všední dny a druhou o víkendu. Jednu chcete ukazovat jen lidem v Praze, druhou pro zbytek ČR apod.
V ostatních případech bude důvodem pro větší počet kampaní lepší přehlednost účtu. Neexistuje jeden správný návod, nicméně pár doporučení:
- Pokud cílíte v účtu na více zemí (nebo i krajů, měst), může mít smysl použít více stejných kampaní.
- Pokud máte v jednom Google Ads účtu reklamy na více odlišných webů, je přehlednější je mít v odlišných kampaních.
- Pokud nabízíte na webu více služeb, např. můžete mít jednu kampaň pro služby instalatéra a druhou kampaň pro služby zámečníka.
- U e-shopu je dobré kampaně rozdělit podle struktury webu, např. mít jednu kampaň pro šperky, druhou pro kabelky, třetí pro hodinky atd.
- Pokud máte pár stěžejních služeb nebo produktů, které dělají většinu obratů, tak může být dobré je pro přehlednost dát také do samostatné kampaně.