Nejčastěji proto, že od ní očekáváte něco víc, než dokáže poskytnout.
Podle mých zkušeností Facebook reklama:
- až na výjimky
- jako přímý prodejní kanál
- sama o sobě,
- z krátkodobého pohledu
nefunguje se ziskem.
1) Kdy Facebook reklama funguje
Pokud v dobře zacílené reklamě nabízíte něco, co je zrovna teď ‚in‘ a určitá skupina lidí to musí naprosto nezbytně mít.
Netuším, co bude in v okamžiku, kdy čtete tento text, ale třeba když nastoupily GoPro kamery, z určité věkové a sociální skupiny je ‚každý‘ musel mít. U takového produktu je šance, že stačí ukázat reklamu a někdo rovnou koupí – primárně proto, že dotyčný je bez ohledu na vaši reklamu již rozhodnut ke koupi a řeší už jen cenu, dostupnost a další detaily.
Druhou výjimkou, kde Facebook reklama funguje velmi dobře pro propagaci přímého prodeje, je Facebook remarketing.
2) Facebook reklama jako nepřímý prodejní kanál
Sami ve Facebook reklamě často propagujeme příspěvky z blogu a ukazujeme je cíleně lidem, kteří na našem webu v minulosti nebyli, tedy nás neznají. Rozšíříme tím okruh lidí, kteří se o nás dozví. Patrně nikdo z nich po přečtení článku naše služby neobjedná, ale někdo se přihlásí k newsletteru, někdo si nás dá do oblíbených a třeba za půl roku, až bude mít potřebu poptat firmu na správu kampaní, si na nás vzpomene.
Ale lákat někoho, kdo o nás v životě neslyšel, rovnou na objednávku našich služeb, to by byly vyhozené peníze.
3) Facebook reklama jako součást větší kampaně
Pokud ji použijete jako součást kampaně napříč více kanály (tedy Google Ads, Sklik, Heureka, …), může Facebook reklama podpořit přímý prodej.
Uvádí se, že uživatel musí na web přijít v průměru 7x, než koupí nebo objedná. Je to celkem logické, člověk porovnává rozdílné produkty, rozdílné prodejce a i když se už rozhodne, tak pokud to není věc za pár set, často o tom pár dnů přemýšlí, přečte si několikrát popis produktu atp.
Tedy pokud je Facebook reklama součást větší kampaně, cílit na uživatele reklamou „na více frontách“ zvyšuje pravděpodobnost prodeje.
4) Podpora opakovaných prodejů
Většina e-shopů, a často i firem nabízejících služby, má zajímavé zisky až z opakovaných prodejů stávajícím zákazníkům. Facebook může hodně pomoci s dlouhodobou komunikací s okruhem uživatelů, aby na vás nezapomněli a vraceli se k vám.
Více detailů k nastavení a fungování Facebook reklamy si můžete přečíst na blogu.