fbpx
Přeskočit na obsah
Domů » Otázky a odpovědi z praxe v on-line marketingu » Proč nesouhlasí počty konverzí v Google Ads s Analytics

Proč nesouhlasí počty konverzí v Google Ads s Analytics

Nejčastěji bývá důvodem nesrovnalosti fakt, že oba systémy používají jinou logiku pro přiřazení konverze. Jednak mohou oba systémy jednu konverzi připsat k jinému datu, za druhé používají odlišný atribuční model.

Řekněme, že uživatel dnes klikne na reklamu a konverzi (nákup) uskuteční za dva týdny. Google Analytics konverzi přiřadí k datu nákupu, v Google Ads se zpětně připíše ke dni kliknutí na reklamu. Při pohledu na delší časové období se sice statistiky téměř srovnají, pokud ale zákazníci často kupují „se zpožděním“, v rámci měsíce mohou být nesrovnalosti markantní.

Ke druhému zkreslení dojde kvůli rozdílnému přiřazení „zásluh“ za konverzi. Situace, kdy uživatel klikne na reklamu a následně koupí, je méně obvyklá. Častěji je mezi první návštěvou webu a konverzí řada dalších mezikroků. Uživatel může nejprve kliknout na Google Ads reklamu ve vyhledávání, za dva dny na reklamu Facebook remarketing, stránku si uložit mezi oblíbené, za tři dny přijít na web napřímo a dokončit transakci. Kdo je tady zodpovědný za konverzi?

Google Analytics pracují v základním nastavení na principu posledního nepřímého kliknutí. V uvedeném případě získá 100% zásluhu za konverzi Facebook reklama. Google Ads pracují v základním nastavení na principu posledního Google Ads kliknutí, v Google Ads reportech si konverzi ze 100% přivlastní.

Samozřejmě  u nesrovnalostí počtu konverzí přichází v úvahu i technické věci jako špatně vložený kód pro měření konverzí, různé nastavení měření apod.

Pro nezávaznou nabídku můžete vyplnit poptávkový formulář:

Vaše údaje bude použity v souladu s platnou legislativou a našimi pravidly na ochranu osobních údajů pouze za tím účelem, za jakým je poskytujete.

Nevíte si rady s PPC reklamou?

Pomůžeme i poradíme s online marketingem.

Požádejte o nezávaznou nabídku:
Správa PPC kampaní pro menší firmy

od 11.900 Kč 4.900 Kč měsíčně

Připravili jsme zvýhodněný balíček pro firmy a živnostníky, kteří provozují PPC kampaně s menšími rozpočty.

Přijďte 27. - 28.2. za kolegou Michalem na stánek MarketingPPC v konzultační zóně Czech On-line Expo 2024!

Vstupenky se slevou 50% při použití kódu MPPC50