fbpx
Přeskočit na obsah
Domů » Otázky a odpovědi z praxe v on-line marketingu » Jak na produktovou inzerci na Seznamu

Jak na produktovou inzerci na Seznamu

Produktová inzerce na Sklik.cz a Zboží.cz prošla vývojem a my vám ho krátce popíšeme. Řekneme si, jak probíhala produktová inzerce od začátku až po poslední změny, kterou Seznam.cz přinesl. Za nás palec nahoru, zase o krok blíž efektivitě a uživatelské pohodlnosti.

Začátky produktové inzerce

Nejdříve Seznam používal dva druhy inzerce produktů, a to:

  • Produktové inzeráty v rámci inzertní sítě Sklik
  • Inzeráty Zboží.cz. 

Pokud jste tedy chtěli své produkty nabízet ve výsledcích vyhledávání na Seznam.cz a zároveň nabízet své produkty v rámci Zboží.cz, museli jste vše nastavit v Skliku a následně také ve Zboží.cz. Výsledná inzerce poté vypadala takto:

Inzerce na Seznamu

V pravém sloupci můžeme vidět produktové inzeráty Skliku a uprostřed mezi výsledky vyhledávání vidíme Zboží.cz inzeráty. Pro inzerenta to znamenalo optimalizovat a vyhodnocovat produktovou inzerci na 2 místech. Určitě se shodneme, že to není zcela optimální řešení.

Změny krok za krokem

Seznam.cz si tento systém rozvržení nechal poměrně dlouhou dobu, než přišel s tím, že je možné vyhodnocovat statistiky na jednom místě, a to konkrétně v rozhraní Skliku. Bylo potřeba jen správné nastavení a zapnuté propojení účtů. Zboží.cz a Sklik. 

Produktové inzeráty Skliku byly zobrazovány oproti inzerátům ze Zboží.cz častěji. Seznam.cz proto přistoupil k dalšímu kroku – postupnému nahrazení produktových inzerátů Skliku inzeráty ze Zboží.cz. Jak tato změna probíhala v čase si ukážeme na následujícím obrázku:

Vše začalo v posledním kvartálu roku 2021 a změnu dovršil Seznam.cz ve 3. kvartálu roku 2022. Ve finále nyní vidíme na Seznam.cz již jen inzeráty ze Zboží.cz, které se dají vyhodnocovat jak v Skliku, tak v samotné administraci Zboží.cz.

Velkou výhodou je také možnost spravovat ceny za proklik z administrace Skliku po vytvoření patřičné kampaně. Tato možnost je však potřeba nejprve zapnout v administraci Zboží.cz. Seznam.cz tímto nechal volnou ruku těm, kteří byli zvyklí na nastavování ceny za proklik ve Zboží.cz. Níže vidíte nové rozhraní administrace ve Zboží.cz, rovněž zaznamenalo upgrade:

Díky možnosti nastavení ceny za proklik v Skliku nemusíte hlídat dvě administrace zároveň. Ještě bychom uvítali, aby bylo možné také nastavit rozpočty v Skliku a nemuset nahrávat kredit do Zboží.cz a zároveň do Skliku, to je však ve hvězdách, kdy a jestli k tomu Seznam.cz přistoupí. 

Pro nezávaznou nabídku můžete vyplnit poptávkový formulář:

Vaše údaje bude použity v souladu s platnou legislativou a našimi pravidly na ochranu osobních údajů pouze za tím účelem, za jakým je poskytujete.

Nevíte si rady s PPC reklamou?

Pomůžeme i poradíme s online marketingem.

Požádejte o nezávaznou nabídku:
Správa PPC kampaní pro menší firmy

od 11.900 Kč 4.900 Kč měsíčně

Připravili jsme zvýhodněný balíček pro firmy a živnostníky, kteří provozují PPC kampaně s menšími rozpočty.

Přijďte 27. - 28.2. za kolegou Michalem na stánek MarketingPPC v konzultační zóně Czech On-line Expo 2024!

Vstupenky se slevou 50% při použití kódu MPPC50