Dotaz: V Google Ads máme nastavené dvě kampaně: jednu pro celou ČR , ve které máme produkty, které lze posílat poštou (ostatní produkty jsme vyloučili). Druhá kampaň je regionální v našem okolí, kde jsou právě ty produkty, které nelze poslat a my je vozíme zákazníkům vlastní dopravou. Ale zůstaly zde i produkty z první celostátní kampaně. Je to správně nastaveno?
Teoreticky je lepší to ošetřit, aby se kampaně nepřekrývaly, ale v praxi je to spíš detail než že by to něco pokazilo. Maximálně to může trochu zkreslit statistiky v tom, že netušíte, jestli člověku z regionu se zobrazí produkt z regionální kampaně nebo z té celostátní, takže nákupy od lidí z regionu můžete mít v obou kampaních.
Ale produkty se nebudou zobrazovat dvakrát ani nebudou kampaně mezi sebou soutěžit, Google zkrátka vybere produkt z „vítězné kampaně“ v aukci reklam, tady patrně podle toho, který produkt má vyšší nabídku (nebo dle jiných ukazatelů v případě stejných nabídek za kliknutí).
První možnost, jak to ošetřit, je dát regionální kampani vyšší prioritu než té celostátní.
Prioritu lze měnit v nastavení kampaně:
V případě, že máte jeden produkt ve dvou kampaních (což máte, byť tedy jen v tom regionu, na který cílí obě kampaně), dostane vždy přednost ta kampaň s vyšší prioritou. Tedy u regionální kampaně dát prioritu „vysokou“ a celostátní prioritu „střední“.
Pokud bude hledat někdo z vašeho regionu, vždy se mu naservíruje produkt z té regionální kampaně (*ledaže by měla omezený rozpočet) a pak u statistik máte jistotu, že u jedné kampaně vidíte skutečně statistiky lidí z regionu a u té druhé naopak všech ostatních s výjimkou lidí z regionu. Byť tedy zase s hvězdičkou (*regionální cílení není 100% spolehlivé :-)
Pokud bude hledat někdo mimo region, kampaň zacílená na region nebude způsobilá se zobrazit (kvůli geografickému cílení) a dotyčný uvidí produkt z kampaně celostátní (byť má nižší prioritu).
Druhá možnost je v té kampani, u které cílíte na celou zemí, v nastavení cílení Váš region vyloučit:
Třetí možnost jak píšete, vyloučit produkty. Všechny možnosti budou mít stejný výsledek, jen ty první dvě vyžadují možná o něco méně kliknutí :))