fbpx
Přeskočit na obsah
Domů » Otázky a odpovědi z praxe v on-line marketingu » Vyloučení některých produktů v Google Nákupech

Vyloučení některých produktů v Google Nákupech

Dotaz: V Google Ads máme nastavené dvě kampaně: jednu pro celou ČR , ve které máme produkty, které lze posílat poštou (ostatní produkty jsme vyloučili). Druhá kampaň je regionální v našem okolí, kde jsou právě ty produkty, které nelze poslat a my je vozíme zákazníkům vlastní dopravou. Ale zůstaly zde i produkty z první celostátní kampaně. Je to správně nastaveno?

Teoreticky je lepší to ošetřit, aby se kampaně nepřekrývaly, ale v praxi je to spíš detail než že by to něco pokazilo. Maximálně to může trochu zkreslit statistiky v tom, že netušíte, jestli člověku z regionu se zobrazí produkt z regionální kampaně nebo z té celostátní, takže nákupy od lidí z regionu můžete mít v obou kampaních. 

Ale produkty se nebudou zobrazovat dvakrát ani nebudou kampaně mezi sebou soutěžit, Google zkrátka vybere produkt z „vítězné kampaně“ v aukci reklam, tady patrně podle toho, který produkt má vyšší nabídku (nebo dle jiných ukazatelů v případě stejných nabídek za kliknutí).

První možnost, jak to ošetřit, je dát regionální kampani vyšší prioritu než té celostátní. 

Prioritu lze měnit v nastavení kampaně:

V případě, že máte jeden produkt ve dvou kampaních (což máte, byť tedy jen v tom regionu, na který cílí obě kampaně), dostane vždy přednost ta kampaň s vyšší prioritou. Tedy u regionální kampaně dát prioritu „vysokou“ a celostátní prioritu „střední“. 

Pokud bude hledat někdo z vašeho regionu, vždy se mu naservíruje produkt z té regionální kampaně (*ledaže by měla omezený rozpočet) a pak u statistik máte jistotu, že u jedné kampaně vidíte skutečně statistiky lidí z regionu a u té druhé naopak všech ostatních s výjimkou lidí z regionu. Byť tedy zase s hvězdičkou (*regionální cílení není 100% spolehlivé :-) 

Pokud bude hledat někdo mimo region, kampaň zacílená na region nebude způsobilá se zobrazit (kvůli geografickému cílení) a dotyčný uvidí produkt z kampaně celostátní (byť má nižší prioritu).

Druhá možnost je v té kampani, u které cílíte na celou zemí, v nastavení cílení Váš region vyloučit:

Třetí možnost jak píšete, vyloučit produkty. Všechny možnosti budou mít stejný výsledek, jen ty první dvě vyžadují možná o něco méně kliknutí :))

Pro nezávaznou nabídku můžete vyplnit poptávkový formulář:

Vaše údaje bude použity v souladu s platnou legislativou a našimi pravidly na ochranu osobních údajů pouze za tím účelem, za jakým je poskytujete.

Nevíte si rady s PPC reklamou?

Pomůžeme i poradíme s online marketingem.

Požádejte o nezávaznou nabídku:

Přihlaste se na bezplatný webinář 26.11. ve 14:00: nastavení Google Ads

Přihlaste se na náš bezplatný webinář a zjistěte, jak snadno zvládnete vytvářet poutavé vizuály pro vaše online kampaně.

Nepropásněte bezplatný webinář 17. 12. 2024 ve 14:00
Získejte odborné marketingové tipy přímo do své e-mailové schránky a staňte se expertem na marketing. Přihlaste se k odběru marketingového newsletteru.

Vaše soukromí je pro nás důležité. MarketingPPC používá vámi poskytnuté informace k tomu, aby vás kontaktoval ohledně našeho obsahu a služeb. Z odběru těchto sdělení se můžete kdykoli odhlásit. Pro více informací si přečtěte naše Zásady ochrany osobních údajů.