Domů » Google Ads » Co je to dynamický remarketing

Co je to dynamický remarketing

dynamicky remarketing

Jak funguje dynamický remarketing

Představte si, že máte obchod s notebooky. Každý den přijde do prodejny 100 lidí.

Jeden z nich ví zcela přesně, jaký notebook chce, a bez velkého přemýšlení jej i koupí.

Jeden člověk si potřebuje ujasnit pár detailů a notebook po pár desítkách minut také koupí.

Osmnáct lidí se přišlo podívat jen ze zvědavosti, ve skutečnosti žádný notebook nechtějí a brzy zase odejdou.

Dvacet lidí by sice nějaký notebook chtělo, ale zatím naprosto netuší, který notebook potřebují. Prohlédnou si v rychlosti více modelů, někteří z nich se osmělí a zeptají se na některé věci, nakonec ale všichni odejdou s odpovědí, že si to musí ještě rozmyslet.

Zbylých dvacet lidí má o něco lepší představu, každý z nich si prohlédne několik notebooků. U dvou až čtyřech typů se zdrží delší dobu, ale nakonec odejdou, aniž by nějaký notebook koupili.

Jako zkušeného prodejce vás poslední skupina zajímá nejvíc, protože tušíte, že většina z nich v nejbližších dnech nebo týdnech nakonec nějaký notebook koupí. Jenže co když zapomenou, kolik u vás jimi vytipovaný notebook stál? Co když se půjdou podívat, kolik stojí u konkurence? Co když notebook koupí někde jinde jen proto, že se jim nebude chtít k vám vracet?

Jako majitel kamenné prodejny máte smůlu, nic z tohoto nedokážete ovlivnit. Jako majitel e-shopu máte docela mocný nástroj, jak se pokusit zájemce o notebook přimět ke koupi: dynamický remarketing.

Dynamický remarketing v praxi

Díky dynamickému remarketingu vaše reklamní systémy přesně ví, které produkty si zájemci ve vašem obchodě prohlíželi. A do doby, než si produkt u vás případně koupí, jim můžete ukazovat reklamy konkrétně na ty produkty, o které projevili zájem.

V rámci dynamické remarketingu nás budou zajímat:

  • Dynamický remarketing v Google Ads
  • Facebook dynamické reklamy
  • Dynamický retargeting Sklik

Sklik říká remarketingu retargeting, jedná se o synonyma, princip je zcela stejný. Aby toho matení nebylo málo, Facebook říká stejné věci dynamické reklamy.

Vedle těchto možností existují ještě nástroje třetích stran (např. Perfect Audience), které umí spravovat více reklamních platform z jednoho místa, většina českých a slovenských firem si s nimi nemusí lámat hlavu.

Dynamický retargeting Sklik

Začneme Sklikem, protože je zdaleka nejjednodušší na nastavení.

Jaké jsou výhody a nevýhody retargetingu Sklik?

+ Relativně jednoduché nastavení.
+ Stačí vložit kód pro klasický retargeting, není potřeba upravovat kódy na webu.
+ Zobrazuje reklamy na některých zajímavých webech v ČR (Seznam, Novinky, iDNES).
– Předpokladem je účet na zboží.cz a dobře strukturovaný zdroj produktů.
– Reklamy se tvoří zcela automaticky, nelze je nijak upravit.
– Použitelné pouze pro ČR.

Podrobný návod k nastavení dynamického retargetingu Sklik.

Dynamický remargeting Google Ads

Jaké jsou výhody a nevýhody Google Ads remarketingu?

+ Vzhled reklam lze částečně upravit, např. přidat do nich firemní barvy nebo vybrat výzvu k akci.
+ Velký počet webů, na kterých se reklamy mohou zobrazovat.
+ Lze použít nejen pro prodej produktů, ale i pro některé služby (letenky, ubytování, zájezdy).
– Vyšší riziko, že se reklamy budou zobrazovat na nevhodných nebo podvodných webech.
– Je potřeba připravit zdroj produktů, nejčastěji v Google Merchant Centru.
– C obsahové síti je v základním nastavení zapnuta volba pro Rozšíření cílení, která často výrazně zhorší návratnost investic.

Facebook dynamické reklamy

A jak je na tom Facebook dynamický remarketing?

+ Lze zvolit, které parametry produktu zobrazovat popř. doplnit do reklamy vlastní text.
+ Zatímco Sklik nebo Google bannery jsou snadno přehlédnutelné, Facebook reklamy si uživatelé většinou všimnou.
+ Zobrazuje se na síti Facebook i Instagram, omezeně i na dalších místech.
– Vytvoření katalogu produktů vyžaduje znalosti a zkušenosti.
– Nelze oslovit uživatele, kteří Facebook nepoužívají.

Štítky: