
Při procházení Google Ads účtů se často setkám s tím, že u kampaní svítí hláška Omezeno rozpočtem. Spoustu uživatelů Google Ads nenapadne, že je to špatně.
Proč u kampaní s omezeným rozpočtem vždy přicházíte o peníze nebo o zákazníky a co s tím udělat?

Omezený rozpočet se u Google Ads kampaně objeví ve dvou případech:
- Cíleně, kdy skutečně nechcete za kampaň utratit víc.
- Sám od sebe, kdy se o kampaň pořádně nestaráte a při rostoucí ceně za kliknutí časem dojde k omezení rozpočtu.
Druhý bod netřeba rozvádět, taková kampaň bude mít daleko víc chyb než jen omezený rozpočet.
Jak funguje denní rozpočet v Google Ads
Nejprve, jak Google Ads rozpočet počítají. Některé dny totiž utratíte víc než nastavený rozpočet, tak abyste věděli proč. Pokud máte denní rozpočet 500 Kč, pro Google Ads to není nepřekonatelná hranice; za den vás nechají někdy utratit až 1000 Kč – tedy až dvojnásobek.
V rámci kalendářního měsíce se Google Ads ale postarají, aby se rozpočty zprůměrovaly a vámi zadaná částka nebyla překročena. Jinak řečeno, při max. rozpočtu na den 500 Kč byste za měsíc neměli utratit přes 15.212 Kč (500 Kč x 30,4 dnů).
Co když se denní rozpočet vyčerpá
Co se stane po vyčerpání denního rozpočtu, reklamy se pak půl dne nezobrazují? Záleží na nastavení kampaně:

Pokud zvolíte způsob zobrazování Standardní, rozpočet se utrácí průběžně během dne. Google Ads si na začátku dne spočítají, že rozpočet stačí třeba na polovinu dne. Reklama se pak zobrazí jen polovině hledajících rovnoměrně během celého dne.
Pokud zvolíte jako způsob zobrazování Urychlené, reklamy se budou na začátku dne zobrazovat ve 100% případů. Jakmile se rozpočet vyčerpá, reklamy se ten den už nezobrazí.
Proč je chyba vyčerpat rozpočet
První možnost – kampaň funguje, tedy přináší poptávky nebo zákazníky za cenu, při které jste v zisku. Přitom se ale kvůli omezenému rozpočtu ukazujete třeba jen polovině potenciálních zákazníků. Pokud rozpočet navýšíte, za jedno kliknutí (= i jednoho zákazníka) budete pořád platit podobnou částku, ale můžete zvýšit jejich počet.
U fungující – ziskové kampaně tedy nemá smysl rozpočet omezovat, navyšte jej.
Druhá možnost – kampaň je ztrátová. V tomto případě vás nezachrání ani omezený rozpočet. Jestli kampaň nedokáže přivést zákazníka za cenu, při které se vyplatí, proč ji vůbec mít v účtu. Pokud nelze kampaň vylepšit, aby se dostala do zisku, je lepší ji zastavit.
Co když skutečně nechcete utratit víc
Někdy se nedá s jistotou říci, jestli je kampaň vyloženě ztrátová nebo zisková. Může přivádět zákazníky sice s mírnou ztrátou, ale vy víte, že někteří zákazníci se k vám vrátí, někteří koupí až za delší dobu a někteří o vás řeknou svým známým.
Kampaň prostě nějak funguje, není úplně ve ztrátě nebo nedokážete s jistotou vypočítat návratnost kampaně. Každopádně za ni nechcete utrácet víc než třeba 500 Kč denně, a proto má omezený rozpočet. Snižte nabídku za kliknutí!
Matematika je jednoduchá. Omezený rozpočet znamená, že by se kampaň mohla ukazovat častěji. 500 Kč na den může přinést 50 kliknutí po 10 Kč nebo taky 100 kliknutí po 5 Kč. Denní útrata je stejná, ale náklady na jedno kliknutí nižší.
Samozřejmě cenu za kliknutí nelze snižovat do nekonečna. S nižší nabídkou se stanete méně konkurenceschopní, reklama se bude zobrazovat na nižší pozici a při určité ceně začne výrazně klesat i počet zobrazení a kliknutí.
Jak se vyčerpání rozpočtu vyhnout
Google Ads kampaně se dynamicky vyvíjí a je jasné, že nebudete každý den rozpočty kontrolovat. Pokud máte kampaní víc, je někdy dobré použít sdílený rozpočet. Samozřejmě je riziko, že se vyčerpá sdílený rozpočet a budou trpět všechny kampaně.

Nejlepší řešení je si překročení rozpočtu zavčas všimnout a kampaň v tu chvíli zkontrolovat. Abyste věděli, jestli je lepší rozpočet navýšit nebo snížit ceny za kliknutí.