Proč se vyplatí u Google Ads myslet primárně na mobily

strategie pro mobily

Proč se zabývat nastavením kampaně Google Ads pro mobilní telefony? Protože většina vyhledávání na internetu na nich dneska začíná. Protože lidé chodí na internet nejčastěji z mobilů a méně často z počítačů. Protože pokud se podíváte do svých Google Analytics, patrně vás čeká podobné rozložení:

zdroje návštěv z google analytics

Přestože i u tohoto konkrétního e-shopu je většina obratů stále z počítače, většina zákazníků jej patrně poprvé najde na mobilu. Proto je naprosto nezbytné nejen myslet na mobily při tvorbě kampaní, ale ještě více v případě webu, na který reklamy uživatele posílají.

Kampaně pro mobily mají další výhodu – lidé vám mohou z mobilu rovnou zavolat. Tato dnes již okrajová funkcionalita mobilů má velký přínos pro firmy nabízející služby. Klient na telefonu má stokrát (možná tisíckrát) vyšší hodnotu, než klient na webu.

Kdy v Google Ads necílit na mobily

V prvé řadě je dobré vědět, kdy a jak zobrazování na mobilech v AdWords vypnout. Jak vypadá váš web na mobilech? Máte responzivní web nebo přímo verzi webu pro mobily?

Pokud je váš web na mobilech nepřehledný nebo rovnou nepoužitelný, máte dvě možnosti:

  1. Naplánovat rychlý přechod na mobilní řešení a v mezičase zobrazování reklamy vypnout.
  2. Dívat se, jak vám konkurence s lepším mobilním webem přebírá zákazníky a připravovat se na nucený předčasný důchod.

Pokud váš web není přizpůsoben pro zobrazení na mobilech, návštěvník nebude ztrácet čas a zvolí cestu nejmenšího odporu – prostě uteče jinam.

Reklamu pro mobilní telefony můžete vypnout na úrovni kampaně nebo reklamní sestavy. V menu zvolíte Zařízení. Zobrazí se vám tabulka s nabídkami pro jednotlivá zařízení. Kliknete na políčko Úprava nabídky u mobilních zařízení a zvolíte Snížit o 100%. Tím zajistíte, že se vaše reklama na mobilech nebude vůbec zobrazovat.

vypnutí mobilů v adwords

AdWords strategie pro mobilní telefony

Pokud jste nabídku pro mobily nevypnuli, vaše reklama se bude zobrazovat uživatelům na PC, mobilech i tabletech. V takovém případě je dobré si s kampaní trochu pohrát s dostupnými nastaveními pro mobily.

Úprava nabídek pro mobily

Stejně jako můžete zobrazování na mobilech vypnout, můžete upravit výši nabídek pro zobrazování na jednotlivých zařízeních.

Toto nastavení provedete podle návodu pro vypnutí reklamy na mobilech. Jen místo snížit o 100% zvolíte hodnotu, která vám vyhovuje. Obecný návod vám nedám, záleží na cílech vaší kampaně, statistikách atd.

Rozšíření o volání

Pokud existuje minimální šance, že by vám potenciální klienti mohli chtít zavolat, rozšíření o volání do kampaně vždy přidejte. Uživatelé na mobilech nebudou muset hledat telefon na webu, zavolají vám přímo pomocí jednoho kliknutí na rozšíření v reklamě:

rozšíření o volání

Rozšíření o volání přidáte ze stejného místa, jako všechna další rozšíření AdWords reklam:

přidání rozšíření
Na mobilech můžete zvolit, jestli chcete reklamu ukazovat web i telefonní číslo nebo dát uživatelům jen možnost zavolat vám. Může se jednat o zajímavou volbu pro zámečníky, instalatéry a podobné živnosti se službou 24 hodin denně. Když vás někdo hledá o půlnoci, asi je to akutní a není potřeba ho posílat na web.

ROZŠÍŘENÍ O ODKAZY NA PODSTRÁNKY PRO MOBILY

Pokud je nepoužíváte nebo o nich nevíte, opět doporučujeme přečíst si článek o rozšíření kampaní AdWords. I tady máte úplně stejnou možnost zvolit rozdílné nastavení pro PC a pro mobilní zařízení. Můžete odkazy na mobilech buď vůbec nezobrazovat (pokud preferujete, aby vám zákazník rovnou zavolal) nebo vytvořit vlastní odkazy, které budou pro uživatele mobilů zajímavější. Postup je podobný jako u vkládání rozšíření o volání. Jen v prvním kroku v menu Rozšíření reklam zvolíte Rozšíření o odkazy na podstránky.

REKLAMA PRO MOBILY

Nejzajímavější možností, jak se co nejvíc přiblížit uživatelům mobilů, je vytvoření reklamy na míru. Občas se vyplatí vytvořit odlišné texty reklamy pro uživatele PC a mobilů nebo uživatele směrovat na různé stránky. Přejděte do reklamní sestavy, vytvořte novou reklamu a zatrhněte u ní políčko Mobilní.

Tato reklama se bude přednostně zobrazovat uživatelům mobilních zařízení. Je dobré pamatovat na to, že v AdWords nic neplatí absolutně. Může se stát, že se reklama pro mobily bude občas ukazovat i na PC. Pokud vše správně nastavíte, bude to výjimečné, ale počítejte s tím.

Pokud chcete své služby nabízet zároveň na PC a mobilech, vytvořte v reklamní skupině dvě reklamy – jednu klasickou, u druhé zatrhněte možnost Mobilní. Pokud byste pro obě reklamy používali stejná klíčová slova, v nedávejte reklamy do odlišných reklamních skupin. Stejná klíčová slova ve dvou reklamních skupinách spolu budou soutěžit a můžete kvůli tomu platit víc za kliknutí. Reklama bez zatrhnuté kolonky Mobilní totiž míří na všechna zařízení a nemůžete jí přikázat, aby se zobrazovala jen na PC (a to ani pomocí modifikátoru nabídky, viz dále).

V nastavení kampaně musíte u Střídání reklam zvolit možnost Střídat neurčitě. V opačném případě, pokud bude mít reklama pro PC lepší CTR (procento kliknutí), se bude zobrazovat i na mobilech a naopak. Kde toto nastavení najít zjistíte v našem článku o nastavení reklamy AdWords.

TIP: V AdWords obecně platí, že používat v účtu jedno klíčové slovo ve více kampaních vás stojí peníze. Soutěžíte potom sami proti sobě. Existuje několik výjimek. Můžete používat stejná klíčová slova v kampaních v reklamní a vyhledávací síti. Můžete používat stejná klíčová slova, pokud kampaně míří na různá území. Můžete používat stejná klíčová slova, pokud jsou v odlišné shodě a nastavíte správně vylučující klíčová slova a nabídky za klik (jedná se o pokročilou techniku, doporučujeme zkoušet jen pokud víte, co děláte).
adwords-reklama-mobil

Pokud chcete svoji reklamu zobrazovat pouze na mobilech, máme pro vás řešení. Je trochu pracné, není stoprocentní, přesto do jisté míry funguje. Potíž je totiž v tom, že i když u reklamy zatrhnete možnost Mobilní, AdWords může reklamu zobrazovat i na PC. Dříve bylo možné kampaně snadno oddělit, dnes je to trochu krkolomné.

Vraťte se k nastavení, kde upravujete nabídku pro PC a pro mobily (popsáno na začátku článku). U nastavení pro mobily zvolte zvýšení nabídky o 300% (více nejde). Pokud teď nastavíte nabídku za klik na 10Kč, nabídka pro PC bude 10Kč a pro mobily 40Kč. Zbytek musíte otestovat formou pokus – omyl.

Cílem je, aby nabídka za kliknutí byla natolik nízká, že se reklama nebude zobrazovat na PC, a zároveň dostatečně vysoká, aby se reklama na mobilech zobrazovala. Tento postup můžete použít jen tehdy, pokud nabídku za klik nastavujete ručně, kampaň pravidelně kontrolujete a nastavení podle potřeb upravujete.