fbpx
Přeskočit na obsah
Domů » Google Ads » Jak vylepšit profil na LinkedIn

Jak vylepšit profil na LinkedIn

titulek na LinkedIn

Váš titulek (angl. Headline) na LinkedInu znamená první dojem, který uděláte na potenciální čtenáře vašeho profilu, tedy případného zaměstnavatele či nového klienta. V moři profilů je to vaše jedinečná příležitost zaujmout a tyto lidí přimět, aby klikli na váš profil a dozvěděli se o vás více.

Víme, jak je těžké shrnout dovednosti, zkušenosti a ambice do několika slov v jakémkoli kontextu. Proto vytvořit dokonalý profilový titulek je umění i věda zároveň. Musíte strategicky vybrat klíčová slova tak, aby vás našli ti správní lidé a zároveň musíte přidat charakter vaši osobnosti a jasně vyjádřit, čím se jako profesionál odlišujete.

V tomto článku si projdeme, co dělá popisný titulek vašeho profilu na LinkedInu výjimečným a jak ten váš upravit tak, aby byl magnetem pro nové čtenáře.

  • Co je titulek na LinkedInu?
  • Co by měl titulek na LinkedInu obsahovat?
  • Seznam klíčových slov pro titulek na LinkedIn
  • Jak změnit svůj titulek na LinkedInu
  • Příklady titulků na LinkedInu

1. Co je titulek na LinkedInu?

„LinkedIn titulek – headline“ je krátký úvod v horní části profilu uživatele, který v maximálně 220 znacích popisuje, s kým má čtenář tu čest. Tento popisek se zobrazuje vedle jména ve výsledcích vyhledávání a měl by čtenáře nalákat na profil a probudit zájem o další informace o uživateli.

Tento úvodní text je důležitý z několika důvodů:

  • Je první informací, kterou lidé uvidí – Headline titulek je hned na začátku vašeho profilu, takže určuje první dojem, který o vás uživatelé LinkedInu získají.
  • Dává vám možnost předvést, co umíte a čím jste jedineční – můžete ukázat své odborné dovednosti a kompetence.
  • Pomáhá vám vyniknout a přitahuje pozornost – pokud si headline přizpůsobíte na míru, budete se snadno odlišovat od ostatních uživatelů a zároveň dáte zaměstnavatelům či potenciálním klientům důvod, proč váš profil navštívit.

Pokud necháte LinkedIn vyplnit headline za vás, přicházíte o šanci zaujmout hned na začátku. S upraveným textem se odlišíte, oslovíte ty správné lidi a vytvoříte dobrý základ pro budování své profesní značky.

Tipy, jak napsat dokonalý titulek :

  • Napište, v čem vynikáte – co umíte nebo v čem jste vážně dobří.
  • Odlište se od ostatních v oboru – zdůrazněte něco jedinečného ze svých schopností nebo odbornosti.
  • Doprovodný kvalitní profilový obrázek je nezbytný – ideálně dobře osvětlený a profesionální.

2. Co by měl titulek na LinkedInu obsahovat?

Headline na LinkedInu by měl čtenáři vysvětlit co děláte a proč by se měl na váš profil podívat. Používání konkrétních klíčových slov v nadpisu headline vás učiní atraktivnějšími pro potenciální klienty. Proto je důležité, abyste si headline vždy přizpůsobili dle potřeby – pro lidi hledající na LinkedInu je až o 46 % důležitější váš titulek než vaše zkušenosti. Váš headline nastavuje tón, jak vás začne čtenář vnímat okamžitě po jeho přečtení. Také ho přiměje se podívat na váš profil podrobněji.

Headline je také nejviditelnější částí profilu – proto se zobrazuje ve výpisu, když lidé procházejí potenciální kandidáty. Identifikace klíčových slov používaných ve vašem oboru vám poskytuje výhodu při tvorbě headlinu. Hedline by měl být přizpůsoben vaší cílové skupině a používat jazyk, kterému vaši potenciální klienti nebo spolupracovníci rozumí.

Jak napsat ten správný headline na LinkedIn

a) Přizpůsobte ho své cílové skupině :

Pokud pracujete v obchodě, obchodní titulky vám budou připadat povědomé. Pamatujte ale na to, že potenciální klienti často vůbec netuší, že se jedná o různé názvy označení obchodních pozic. Při vyhledávání kontaktů na LinkedInu může nevhodně zvolený titulek maskující roli obchodníka působit zmateně.

A co hůře, může oslabit důvěru potenciálních klientů. Pokud působíte jako obchodní zástupce, komunikujete jako obchodní zástupce a jednáte jako obchodní zástupce, proč se schovávat za titul jako „manažer efektivního růstu účtu“?

V tomto případě je řešení jednoduché – vždy se snažte používat název, který vaši klienti snadno poznají a budou mu rozumět. Například:

  • Obchodní zástupce (Sales Representative)
  • Obchodní asistent (Sales Associate)
  • Manažer prodeje (Sales Manager)
  • Ředitel prodeje (Sales Director)

Použití slova „prodej“ v headline také zjednoduší hledání vašeho profilu pro klienty, kteří se zajímají o váš produkt. Pomůže jim rychle identifikovat, že jste obchodník a ne řadový zaměstnanec. Stejná logika platí i pro náboráře – pokud hledají obchodního zástupce v konkrétním oboru, rozpoznatelný název pozice jim hledání usnadní.

b) Sdělte, co nabízíte :

Samozřejmě, používání jednoduchých názvu pozic může znít nudně a navíc to neukáže vaši přidanou hodnotu. Proto se snažte v další části svého LinkedIn headline popsat, jak pomáháte svým zákazníků.

Například pokud prodáváte mobilní IT řešení, které umožňuje IT profesionálům spravovat efektivně jejich práci na cestách, by mohl znít takto:

„Obchodní zástupce ve společnosti X/Y: Pomáhám IT profesionálům poskytovat podporu kdykoliv a kdekoliv.“

Nebo pokud prodáváte software pro automatické sledování výdajů, můžete napsat:

„Obchodní zástupce ve společnosti X/Y: Šetřím firmám čas a peníze s automatizovaným výdajovým systémem.“

Nejste si jistí, jak správně popsat co nabízíte? Můžete se inspirovat tím, co vaše společnost nabízí. Nebo se pokusit prozkoumat reference zákazníků vaší firmy.

c) Používejte jazyk svých zákazníků :

Při vytváření svého headlinu si dejte pozor na příliš odborný popis, který by vaši potenciální zákazníci nemuseli pochopit. Nezáleží na tom, jak přesvědčivě popisujete svou nabídku. Pokud tomu, co píšete, potenciální zákazníci nerozumí, je to zbytečná práce.

Pro představu, při zkoumání profilů na LinkedIn jsme narazili na obchodníka, jehož headline zněl takto: „Naše průlomová technologie PaaS integruje a abstrahuje základní technologie Hadoop.“ Snažili jsme se pochopit. čím se tento obchodník zabývá , ale bohužel jsme na nic nepřišli :-).

Až po troše zkoumání na jeho profilu bych jeho headline mohl přepsat nějak takto: „Náš software pomáhá vývojářům snadno a rychle spravovat aplikace, které obsahují spousty dat“. Pod tímto názvem si už dokážete představit, čím by se daný obchodní zástupce mohl asi zabývat.

Jak vidíte, vynechání zbytečných technických detailů přináší výhodu. Samozřejmě pro vás jako pro odborníka s mnoha znalostmi nemusí být na začátku jednoduché odhadnout, kdo váš profil bude číst. Ne vždy to musí být někdo, kdo dané věci rozumí stejně jako vy.

Pokud si nejste jisti, jak headline strukturovat, přečtěte si třeba e-maily od svých předchozích zákazníků, kde můžete zjistit jak popisovali své potřeby. Jakákoliv slova, fráze nebo situace, které se opakují, jsou skvělé pro použití ve vašem headlinu.

d) Vyhněte se přehánění

Jedna rada, která platí nejen na LinkedInu – nechlubte se. Není nic odrazujícího než někdo, kdo si veřejně dává komplimenty. Z tohoto důvodu doporučujeme vynechat tato a jim podobná slova:

  • Expert
  • Nejpracovitější
  • Vítěz
  • Schopný
  • Proaktivní
  • Oddaný
  • Pracovitý
  • Nadřazený
  • Nejlepší

I když tato přídavná jména pro vás pravděpodobně platí, neudělají vás atraktivnějšími pro klienty nebo náboráře. Naopak budete působit arogantně.

Nejlepším způsobem, jak ukázat své dovednosti, je zahrnout je do konkrétních výsledků. Věty jako „Pomohl online prodejci kol zvýšit prodeje o 30 %“ nebo „Klienti snížili počet požadavků na podporu o polovinu“ stojí za to samy o sobě bez komentáře – a jsou mnohem působivější.

3. Seznam klíčových slov v headline na LinkedIn

Použití správných klíčových slov ve vašem LinkedIn profilu je cesta k tomu, abyste přitáhli více návštěvníků, kteří vás chtějí zaměstnat nebo s vámi chtějí spolupracovat. Podobně jako v životopise, i zde je cílem upozornit na důležité aspekty vašich zkušeností. Zatímco životopis používá klíčová slova zaměřená na konkrétní pracovní nabídku, LinkedIn profil používá klíčová slova související s vašimi profesními zkušenostmi.

Náboráři nebo potenciální klienti budou pravděpodobně hledat klíčová slova související s pozicí, kterou chtějí obsadit. V závislosti na tom, co hledající osoba chce, může být jeden profil na první stránce, zatímco jiný může být až na stránce osmé. Pokud chcete být vidět, pomatujte na to, že klíčová slova, která používáte, přímo ovlivní, zda se dostanete na to správné „první místo“.

Zde jsou některé konkrétní oblasti klíčových slov, na které doporučujeme se zaměřit:

  • Pracovní pozice a zkušenosti
  • Lokalita
  • Dovednosti a certifikáty
  • Služby nebo produkty, které nabízíte
  • Název vašeho titulu a obor studia
  • Obecná klíčová slova související s vaším oborem nebo profesí

Je důležité najít rovnováhu mezi stručností a dostatečným obsahem, aby vás bylo možné najít. Jak jsme psali výše, napište například místo „IT specialista“ – „Vývojář mobilních aplikací“. Je to dost specifické, ale zároveň dostatečně detailní, aby vás našlo více lidí, hledajících něco konkrétního.

Seznam klíčových slov pro LinkedIn headline

Váš Headline a profil na LinkedInu by měl používat správná klíčová slova, a to z důvodu, aby vás bylo vždy možné najít.

LinkedIn Headline musí používat konkrétní klíčová slova, která v několika slovech vysvětlí, co děláte a co nabízíte. Proto je vlastní Headline vždy lepší než ten výchozí, který LinkedIn nabízí.

Zde je několik tipů, jak napsat skvělý LinkedIn headline:

  • (Pozice) ve (Společnosti) – Pomáhám s USP (unikátní hodnotová nabídka)
  • (Pozice) | (Společnost) | (USP)
  • Pozice + Společnost + výhody spolupráce s vámi | klíčová slova související s vaším oborem

Použití jednoho z těchto vzorců vylepší váš LinkedIn Headline a ukáže potenciálním klientům, jaká je vaše přidaná hodnota.

Teď, když víte, jak vybrat klíčová slova pro svůj LinkedIn Headline, se pojďme podívat, kde ho upravit, aby byl váš profil maximalizován k dokonalosti.

4. Jak upravit svůj titulek na LinkedIn

Aktualizace vašeho LinkedIn Headline je velmi jednoduchá. Pojďme tedy na to :

Krok 1: Přejděte na svůj profil

Pokud jste na LinkedIn noví, váš profil je nepopsaný list papíru, kde je potřeba vyplnit vše, co vás definuje. Ujistěte se, že máte vyplněnou profilovou fotku, zkušenosti, vzdělání a dovednosti. Poté se pusťte do optimalizace svého Headlinu.

Krok 2: Klikněte na ikonu „Upravit“

V horní části vašeho profilu pod bannerem, najdete šedou ikonu tužky – ikonu pro úpravy. Klikněte na ni a otevře se okno s názvem „Upravit úvod“. Headline vložíte do políčka s názvem Motto.

Po dokončení a uložení by mohlo vypadat takto:

5. 10 příkladů titulků pro LinkedIn

1. Zdůrazněte svou pracovní pozici a profesní přínos:

Když se podíváme na headline Markéty (Vedoucí konzultant v měkkých dovednostech (soft skills) transformující malé a střední podniky v investiční příležitost), okamžitě upoutá vaši pozornost. Svou pracovní pozici uvádí hned na začátku: „Lead Consultant.“ Tím ale nekončí. Dále jasně popisuje, co jako Lead Consultant dělá.

Elizabeth se zaměřuje na změny. Školí malé a střední podniky (SMB – Small and Medium-sized Businesses) i korporátní klienty v měkkých dovednostech a pomáhá jim využívat investiční příležitosti. To je působivý obsah vměstnaný do jediné věty.

Po přečtení nadpisu máme okamžitě jasno, s jakým typem klientů Elizabeth pracuje a jaké výsledky přináší. Její odbornost i seniorní pozice jsou naprosto zřejmé.

TIP: Začněte svou pracovní pozicí nebo rolí. Poté specifikujte, na jaký typ trhu nebo klientů se zaměřujete. Na závěr popište konkrétní přínosy a výsledky, které svým klientům přinášíte.

2. Zdůrazněte svou specializaci a zkušenosti s klienty:

Jana ve svém LinkedIn Headline (Pracující na volné noze, který píše obsah pro B2B klienty a malé podniky jako jsou Sprout SoBcial, HubSpot, Semrush a Zapier) zmiňuje spolupráci s lídry odvětví. Uvedení těchto známých společností okamžitě posiluje důvěryhodnost a ukazuje potenciálním klientům, že vám důvěřují špičkové organizace.

Dále specifikujte, jakou práci děláte a jakou hodnotu přinášíte, aby bylo jasné, co nabízíte. Posilujte důvěru a ukazujte, jak můžete klientům pomoci.

TIP: Zmiňujte významné klienty a upřesněte služby, které nabízíte.

3. Buďte konkrétní a popište komu a jak pomáháte:

Když si přečteme headline Simony (Pomáhám chytrým managerům udržovat zaměstnance produktivní a zapojené), okamžitě víme, co dělá. Hned na začátku sděluje, kdo je její cílovou skupinou: inteligentní manažeři. Poté přesně popisuje, jakou hodnotu těmto manažerům a jejich týmům přináší.

Cathy se nesnaží být vším pro každého. Zaměřuje se na konkrétní skupinu a konkrétní problém.

TIP: V několika slovech shrňte, komu pomáháte a jaké konkrétní výsledky přinášíte.

4. Sdělte svou vášeň a poslání:

Magdalena ve svém Headline (Snažíme se, aby bylo super snadné vybrat zelenější a zdravější materiály pro nízkoenergetické budovy – a oplácíme výrobcům za to, že je vyrábějí) neříká, že pracuje jen na stavebních projektech. Specifikuje, že se soustředí na to, aby bylo „super snadné“ vybírat „zelenější a zdravější materiály“ pro „výkonné, nízkouhlíkové/nízkoemisní“ budovy. V nadpisu vidíme touhu k udržitelnosti a pozitivním změnám.

V závěru headlinu je možné si všimnout, že se Terry nezaměřuje jen na konečný výsledek, ale také na odměňování výrobců, kteří vyrábějí tyto ekologické produkty.

TIP: Pokuste se ukázat jasný obraz vašich hodnot a změn, ke kterým se snažíte přispět.

5. Jasně vyjádřete nabízenou hodnotu:

Když si přečteme titulek Romana (Pomáhám organizacím získávat sebevědomí z jejich konkurenčních výhod), hned je mi jasná jeho jedinečnost. Nejsou to žádné plané sliby — je to přímočarý titulek o tom, jak může pomoci své cílové skupině.

Co na tomto titulku oceňujeme nejvíce: přímost a sebevědomí, s jakým je napsán. Nesnaží se být pro každého vším, ale soustředí se na konkrétní hodnotu pro cílovou skupinu.

TIP: Identifikujte svou specializaci, jasně, stručně a přesvědčivě. Vysvětlete svou hodnotu, kterou budoucí zaměstnavatel může získat.

6. Sdílejte kousek svého osobního života:

Erin nabízí vyvážený profil. Kombinuje své profesionální úspěchy s osobním nádechem, a přídavkem „Mom x 3“. Tato slova ji polidšťují a okamžitě vytváří vztah s dalšími rodiči na LinkedIn. (Její titulek zní: Vytvářím a realizuji obsahové strategie pro malé a střední firmy, prodávající komplexní řešení velkým nákupním hráčům).

Erin profil vyvažuje svými profesními zkušenostmi a konkrétně zmiňuje oblast, ve které vyniká. Tento mix profesionálních a osobních detailů činí její profil jedinečným a zajímavým.

TIP: Přidejte osobní prvek do vašeho titulku, abyste vybudovali se čtenáři silnější spojení.

7. Udržujte titulek jednoduchý a přímočarý:

Titulek Kamila je bez zbytečností. V několika málo slovech vyjadřuje svou roli a společnost, ve které pracuje se zajímavým emoji (letící raketa), čímž přitáhne vaši pozornost.

Není potřeba dlouhého popisu, abychom pochopili, co dělá. „Build Operations“ říká, že je zodpovědný za vytváření a optimalizaci procesů ve společnosti Flatfile.

TIP: Někdy méně znamená více. Pokud je to vaše situace, dbejte na stručnost a přímočarost vašeho titulku.

8. Používejte jazyk zaměřený na „vy“:

Použitím slova „vy“ ve svém titulku Michelle přesouvá pozornost ze sebe na čtenáře. Nejen že vysvětluje, co dělá, ale snaží se vás vtáhnout tím, že vysvětluje co může udělat ona pro vás. (Jsem zde, abych vám pomohla získat více klientů a volného času pomocí obchodní automatizace).

Titulek se zaměřuje na výsledky. Neříká pouze, že pracuje s obchodní automatizaci, ale vyzdvihuje konkrétní výhody, které její práce přináší: zisk nových klientů a úsporu času.

TIP: Používání slov „vy“ se zaměřením na výsledek ukazujete vašemu publiku, že jste na jejich straně a snažíte se jim pomoct.

9. Ať jdou slova vidět:

V několika málo slovech Michaly vytváří obraz sebe sama jako někoho, kdo dokáže spojovat (Překlenu mezeru mezi generaci Z a sítěmi). Představa propojení je zajímavá, protože ukazuje výzvu, kterou je třeba překonat. Michala tak vypadá jako někdo, kdo dokáže problém nejen rozpoznat, ale také vyřešit.

Aayushi však nezůstává pouze u tohoto. Uvádí, jakou pozici ve firmě zastává („AI Product@ The Metapause“) a zároveň se snaží nabídnout představu o své pracovní minulosti („Ex-Salesforce“ a „CS Alum @ UTD“). Použitím symbolu „@“ se snaží titulek rozdělovat, což jej dělá čitelnějším.

TIP: Nebojte se podělit o svoji profesní minulost.

10. Používejte emoji jako smysluplné oddělovače:

Kuba používá emoji promyšleně v celém svém titulku. Mikrofon před „Metaverse, Web3, VR, Gen AI“ naznačuje, že je hlasitým obhájcem nebo lídrem myšlenek v těchto moderních oblastech. Oranžové srdce emoji naznačuje, že má rád HubSpot a CRM systémy.

Ale co je kromě emoji na Kubově titulku to nejzajímavější? Jeho titulek vypráví čtenáři příběh. Každá část jeho titulku je nabitá smysluplnými klíčovými slovy, které vykreslují jeho odborné znalosti.

TIP: Používejte emoji jako oddělovače, ale nechte slova vyprávět.

Závěr: Nechte nadpis vyprávět váš příběh

Výhoda vytvoření dokonalého titulku? Jakmile skončíte, okamžitě si začnete všímat rozdílu v množství a kvalitě potenciálních zákazníků, které na LinkedIn generujete. Prodej na sociálních sítích pro vás může být nyní snazší.

Zdroj: https://blog.hubspot.com/sales/how-to-write-an-effective-linkedin-headline

Co říci závěrem pokud jste dočetli až sem tak se vám náš článek líbil a snad bude i ku prospěchu :-) . Pokud by vás zajímala další témata mrkněte na náš >>BLOG<<

Článek napsal/a Michal Kartaš

Michal pomáhá klientům zejména s PPC kampaněmi na Googlu či Skliku a rád prohlašuje: „PPCčka buď miluješ nebo nesnášíš.“ Jeho silnou parketou je i psaní článků a detailní audity Google Ads kampaní.

Pro nezávaznou nabídku můžete vyplnit poptávkový formulář:

Vaše údaje bude použity v souladu s platnou legislativou a našimi pravidly na ochranu osobních údajů pouze za tím účelem, za jakým je poskytujete.

Nevíte si rady s PPC reklamou?

Pomůžeme i poradíme s online marketingem.

Požádejte o nezávaznou nabídku:

Přihlaste se na bezplatný webinář 26.11. ve 14:00: nastavení Google Ads

Přihlaste se na náš bezplatný webinář a zjistěte, jak snadno zvládnete vytvářet poutavé vizuály pro vaše online kampaně.

Nepropásněte bezplatný webinář 17. 12. 2024 ve 14:00
Získejte odborné marketingové tipy přímo do své e-mailové schránky a staňte se expertem na marketing. Přihlaste se k odběru marketingového newsletteru.

Vaše soukromí je pro nás důležité. MarketingPPC používá vámi poskytnuté informace k tomu, aby vás kontaktoval ohledně našeho obsahu a služeb. Z odběru těchto sdělení se můžete kdykoli odhlásit. Pro více informací si přečtěte naše Zásady ochrany osobních údajů.