Domů » Online marketing » 6 online způsobů, jak můžete zviditelnit vaši značku

6 online způsobů, jak můžete zviditelnit vaši značku

místa zviditelnění

V článku o tvorbě brandu jste se dočetli, které kroky byste při budování své značky neměli opomenout. Ten nejtěžší ale stále leží před vámi – jak dostat značku do povědomí. V online prostoru se nabízí tyto možnosti:

1. Váš web

Váš web (nebo e-shop) je nejdůležitější marketingový nástroj, který máte k dispozici. Ideální místo pro růst podnikání i komunikování vaší značky. Kromě profesionálního a graficky poutavého rozhraní dejte důraz na obsah – zábavný nebo vzdělávací. 

V případě e-shopu ještě více platí, že je to vaše výkladní skříň. Nešetřete tedy detailními fotografiemi a popisy produktů, přidejte recenze nebo návody k použití. Samozřejmostí je všudypřítomný vizuál vašeho brandu. Pro zapamatování a následnou identifikaci.

Ukázka Homepage firmy MarketingPPC

2. SEO 

Optimalizace pro vyhledávače. Jeden z nejúčinnějších nástrojů zviditelnění na internetu. Má svá ale: běh na dlouhou trať, stojí nemalé peníze (nebo um) a čas. Chybu neuděláte, pokud budete sami pracovat na kvalitním obsahu vašeho webu, kterým své uživatele vzděláte nebo pobavíte, ideálně obojí :).

3. Blog

Tvoří základ SEO. Právě v blogu publikujete svoje články, rady, tipy, zkrátka relevantní obsah pro danou cílovou skupinu zákazníků. Budujete tak důvěru ve vaši značku.

Zvažte tyto otázky:

  • Jak bude obsah v souladu s vaší cílovou skupinou?
  • Jak bude nalezen v organických výsledcích vyhledávání? Napoví Analýza klíčových slov
  • Harmonogram publikování 
  • Plán propagace článků z blogu

4. Sociální sítě

Víte, že přes 74 % uživatelů se rozhoduje o značce prostřednictvím sociálních sítí? Tato média jsou pro komunikování značky jako stvořená. Ať už se jedná o sdílení příběhu značky, možnosti přesného oslovení relevantního publika (a cíleně na něj působit) nebo nabídnout vtipný obsah.

Rovněž je to prostor vhodný pro budování komunit, např. 

Facebooková skupina

Zde je nezbytná dobře definovaná strategie všech vašich aktivit v online i offline prostoru, jejich vzájemná propojenost a návaznost.  

V sociálním prostoru je klíčové získání důvěry. Teprve poté se mohou z řad sledujících stát věrní zákazníci.

5. Emailing

Posíláte newslettery? Pokud ještě ne, pak je na čase začít. Z praxe vyplývá, že emailing patří mezi vysoce konverzní zdroje. Proč ho tedy nevyužít ve svůj prospěch?

Mezi hlavní výhody patří:

  • Budování vztahu. Díky pravidelnému přísunu kvalitního obsahu naučíte své čtenáře, že pro informace se chodí k vám.
  • Různé typy sdělení. Newsletter to snese – od akcí, tipů, odkazů na blog či novinek z oboru. Online zpravodaj je přesně to místo, kde se dá smíchat všechno a nevypadá to blbě.
  • Téměř nulová práce na samotné tvorbě. V newsletteru většinou posíláte odkazy na již hotové články z vašeho blogu, nic nemusíte vytvářet.

Představte si svůj e-mailový marketingový seznam jako svoji uzavřenou komunitu a zacházejte tak se svými odběrateli. Nabízejte pouze kvalitní obsah – tedy to, co je zajímá, osloví, obohatí nebo pobaví. V případě e-shopu se nespokojte pouze s akčním letákem, přidejte také např. recenzi na nějakou novinku či slevový kupon. 

A jak získat e-mailový kontakt? Co udělat, aby vám uživatelé na webu vyplnili formulář pro přihlášení k odběru newsletteru?

Jednoduše – něco za něco :) v marketingu se této lákavé nabídce říká lead magnet, tedy něco lákavého, co nabízíte zdarma. Slovo „zdarma“ je zde poněkud zavádějící – výměnou právě za e-mailovou adresu.

Příklady leadů:

E-mail = poskytnutí slevy
E-mail = e-book zdarma
E-mail = zkušební období zdarma

E-maily posbírány, teď už jen naplánovat CO, KDY, JAK ČASTO a KOMU posílat.

Například MarketingPPC – posíláme měsíčně první čtvrtek (nebo pátek) kolem 10 hod. Náš zpravodaj obsahuje nějaké tipy pro práci s PPC reklamou, odkazy na články na blogu či pozvánku na webinář. Cílem našeho newsletteru není prioritně nabídka našich služeb, chceme své čtenáře informovat třeba o novinkách. Svět reklamy nikdy nespí a my se rádi podělíme o vychytávky, které usnadňují naši každodenní práci a vy je nemusíte znát.

Převedeno do řeči cílů, můžete si zvolit třeba tyto:

  • Budujete důvěru na dlouhodobé bázi,
  • sdílíte váš obsah,
  • chcete se zapsat jako plnohodnotný informační zdroj ve svém oboru.

Chcete více informací k PPC marketingu? Přihlaste se k odběru novinek:

6. Placená reklama

PPC reklama na Googlu či Seznamu nepatří mezi levné tipy, její předností je relativní rychlost. Vyrobíte reklamu, nastavíte v Google Ads nebo Skliku, zaplatíte daným společnostem za kliknutí a jste k nalezení. 

Je na místě podotknout jeden fakt – pro budování brandu se placená reklama hodí spíše jako akviziční kanál ve formě obsahu. To znamená obrázky, logo a textová část. Pokud totiž začínáte a nikdo vaši firmu nezná, nebude vás hledat prostřednictvím vyhledávacího pole. Počítejte s tím, že obsahová reklama (součástí může být banner nebo video) vás bude stát zpravidla více než jiná forma PPC reklamy.

A takto může vypadat výsledek vyhledávání na Googlu, když máte v pořádku SEO, nastaveny PPC reklamy a ještě jste registrování na bezplatné službě Google Moje firma. Tomu říkám 3v1 :) :

Vyhledávání MarketingPPC na Googlu

Chcete být vidět jako MarketingPPC? Poradíme, jak na to – ozvěte se.

Pomůžeme s nastavením a správou PPC kampaní

Požádejte o nezávaznou nabídku

Článek napsal/a Kamila Hájková

Kamila se v MarketingPPC věnuje školení začínajících a mírně pokročilých uživatelů, správě menších PPC kampaní, psaní článků a newsletterů.