Kdo nikdy nevyužil pro svoje nákupy porovnávač zboží Heureka, ať hodí kamenem :) Heureku zkrátka netřeba dlouze představovat – jedná se o největší cenový srovnávač v Evropě a v současnosti zahrnuje již 9 zemí a 23 mil. aktivních uživatelů.
5 hlavních důvodů, proč inzerovat na Heurece
Než vás zasvětím do tajů inzerce na Heurece, vězte, že stejná pravidla platí i pro slovenskou Heureku.
1. více než polovina z dotázaného vzorku 1000 respondentů Heureku zná a aktivně využívá. Je to tedy místo, kde můžete narazit na svoje zákazníky.
2. více než 2/3 vnímá Heureku jako pozitivní značku. Skvělá zpráva zejména pro ty z vás, kteří uvažují svoje působení na Heurece posunout na vyšší „level“.
3. zákazníci využívají Heureku především jako srovnávač – v minulosti dominovalo vyhledávání podle ceny produktu, nyní uživatelé zajímá také cena dopravy, možnosti výdejních míst či dárky zdarma.
4. recenze tvoří další podstatnou část vyhledávání. Zákazníci dají na hodnocení ostatních (recenze prodejce i samotného produktu), všímají si také nabídky doplňkových služeb (např. prodloužená lhůta k vrácení zboží, doprava s výnosem do patra, montáž zdarma).
5. inzerce na Heurece nemusí sloužit primárně jako akviziční kanál – tedy zviditelnění vašeho e-shopu a získání nových zákazníků. Někteří prodejci zákazníky nepotřebují, jde jim o získání recenzí. Obě možnosti jsou pádným důvodem k založení účtu na Heurece :).
Placený x neplacený režim
V této části si rozebereme výhody a nevýhody těchto dvou způsobů inzerce. Pokud vám jde o akvizici (tj. přivést nové zákazníky na váš e-shop), určitě doporučujeme využívat placený režim. Jak se dozvíte v dalším textu, samotný free režim vaši představu nenaplní.
FREE režim
Jak už sám název napovídá, je zcela zdarma. V praxi se využívá v kombinaci s placeným režimem. Výhodou zůstává možnost získání recenzí na e-shop i logo Ověřeno zákazníky. Ve statistikách nabízí přehled o návštěvnosti a recenzích.
Nevýhody
Produkty se nepárují do katalogu ani se nevytváří produktové karty. Co to znamená? Zadaný název produktu se zobrazí pouze ve fulltextovém vyhledávání jako obrázek a název produktu – viz screen:
Ani zde ovšem není zobrazení stoprocentní, např. kvůli velkému počtu stejných produktů v ppc režimu nebo nepřesnému názvu.
Z uvedeného vyplývá, že ve free režimu oslovíte pouze několik desítek potenciálních zákazníků denně a některé produkty jsou takřka nedohledatelné.
PPC režim
Režim placení za prokliky, přičemž cena za kliknutí je stanovena v ceníku. Výhod je celá řada:
- Produkty jsou zařazeny do katalogů a kategorií, dají se filtrovat – viz screen:
- Po výběru je zákazník přesměrován na produktovou kartu, kde najde informace o dopravě, doplňkových službách, hodnocení, příp. dárku.
- Služba Heureka Košík – pro partnery, kteří mají logo Ověřený obchod. Jedná se o další způsob, jak se dostat na první pozice ve vyhledávání.
- Možnost získání loga Ověřeno zákazníky či Autorizovaný prodejce
- Osloví tisíce zákazníků denně – z důvodu zařazení do kategorií
- Získání recenzí a možnost jejich stažení na váš e-shop
- Přehled o návštěvnosti a počtu objednávek (tzv. sortiment report)
- Možnost posunout svůj e-shop na první místo v „Boxu doporučovaných obchodů“ – tj. mezi první 4 nabídky – viz screen:
Kolik stojí měsíční PPC režim
Na tuto otázku neexistuje přesná odpověď. Vždy záleží na konkrétním produktu, spárovanosti, konkurenci.. Heureka doporučuje nabít kredit minimální částkou (1.000 Kč bez DPH) a po měsíci vyhodnotit úspěšnost.
PPC režim funguje na principu tzv. peněženky – tedy dobití kreditu. Ten můžete uhradit buď online platební kartou nebo bankovním převodem.
Dá se nastavit limit kreditu na den?
Pokud spravujete PPC kampaně a nechcete řešit denní útratu, jednoduše si nastavíte denní rozpočet a Google by ho neměl překročit. Záměrně píšu „neměl“, ale o tom jindy.
Na Heurece si limit stanovit můžete, ovšem slouží čistě jako informační – přijde vám e-mail, že jste vyčerpali zadaný denní rozpočet.
Po vyčerpání celé částky kreditu buď dobijete (nebo stačí mít povolené automatické dobíjení a pak se o nic nestaráte) nebo nedobijete. V tomto případě se systém sám přepne do FREE režimu.
Lze přepínat mezi režimy?
Přecházet z PPC režimu do FREE a opačně samozřejmě lze. Pokud vám např. dojde v PPC režimu kredit, automaticky spadnete do free režimu a po dobití bude váš účet obnoven.
Do FREE režimu se lze přepnout i v situaci, kdy např. nestíháte s objednávkami nebo plánujete delší výpadek z důvodu dovolené. Zde mějte na paměti důležitou věc – pokud nedojde ke změně ve feedu (přepárování produktů), pak se při opětovné aktivaci PPC režimu nabídka produktů spustí do 5ti pracovních dnů.
Z tohoto důvodu rozhodně nepřepínejte režimy příliš často. Podle informace přímo z Heureky nejzáludnější je móda – tam spárování zabere i 3 měsíce.
Co je třeba k inzerci na Heurece
1. XML FEED
Možná jste již slyšeli o XML feedu – tedy datovém souboru, který obsahuje informace o produktech z vašeho e-shopu. Tento soubor se automaticky generuje ze stránek vašeho e-shopu, proto je nezbytná spolupráce s webmasterem. Některé platformy (např. Shoptet) už mají feed připravený.
Ukázka datového souboru – XML feedu:
Aby došlo ke správnému spárování produktů s katalogem produktů inzerovaných na Heurece, datový soubor obsahuje např. tyto informace:
- Název produktu (PRODUCTNAME) obsahuje výrobce, produktového čísla, jednotku množství..
- ITEM_ID je trvalá identifikace produktu
- Cena produktu (PRICEVAT)
- Kategorie (CATEGORYTEXT) je cesta URL adresy produktu
Jak konkrétně feed připravit se dozvíte zde.
Kde můžu feed upravit
Existuje celá řada nástrojů, které slouží přímo pro úpravu datových souborů. Nejznámější je Mergado – první měsíc je zdarma (poté za symbolickou částku) a upravíte v něm feed přímo pro vaše potřeby.
Heureka připravuje svůj vlastní nástroj s názvem SIMPLE PARING, který umožní ruční párování produktů přímo v administraci Heureky. Jedinou nevýhodou je čas – musíte si počkat na začátek roku 2022.
Jak poznám, že se produkty spárovaly správně
Po importu datového souboru dochází k tzv. párovacímu procesu, tj. schvalování produktů do katalogu. V záložce Přehled spárovanosti okamžitě vidíte, kolik produktů je v pořádku spárovaných, kolik čeká a které nejsou spárované (v praxi cca 30%).
Můžete se setkat s těmito hláškami:
- Spárované produkty – ideální stav, všechny produkty jsou v pořádku zařazené a mají produktovou kartu
- Čekající produkty – čekají na kontrolu administrátorem
- Čekající kategorie – čekají na kontrolu napojení kategorií e-shopu a Heureky
- Neaktivní kategorie – jedná se o kategorie, které na Heurece nejsou a tudíž tyto produkty nebudou zařazeny (dá se požádat o vytvoření kategorie)
- Ignorované kategorie – CATEGORYTEXT je příliš obecný nebo příliš konkrétní a Heureka nemá podle čeho zařadit (upravíme)
- Nespárované produkty – musíme upravit dle pokynů v nápovědě
- Nevyplněné povinné parametry – jedná se zejména o údaje velikosti v případě oblečení, musíme doplnit.
Doba párovacího procesu
Standardní proces trvá 5 až 7 dní. V případě sortimentu typu knihy, učebnice, mapy, průvodci – 1 měsíc. Nejdéle trvá kategorie oblečení – 1 až 3 měsíce.
2. REGISTRACE
Vytvoření uživatelského účtu
K registraci potřebujete vytvořit uživatelský účet – zadáte e-mailovou adresu, ke které máte přístup. Na tento e-mail přijde aktivační link a po kliknutí máte účet na Heurece aktivován.
Registrace
Při registraci postupujte podle nápovědy. Vyplníte registrační formulář, který obsahuje údaje jako:
- doména,
- název e-shopu,
- URL adresa XML feedu,
- fakturační údaje,
- nahrané logo.
Schvalovací proces
Schválení registrace trvá zpravidla 1 až 2 pracovní dny. Heureka důkladně a do hloubky kontroluje všechny e-shopy, např. zda je cena ve feedu shodná se cenou na e-shopu nebo správnost URL cesty produktů.
Administrace
V administraci dobíjíte kredit, aktivujete program Ověřeno zákazníky (více se o tomto certifikátu dozvíte ve 3. dílu Jak funguje Heureka) a nastavíte měření konverzí.
Toto měření doporučujeme aktivovat opravdu ihned, protože následně v grafu na první pohled uvidíte, zda se vám inzerce zde vyplácí a kam případně biddovat. Navíc je tato statistika zdarma.
Zajímá vás, co konkrétně nastavit, abyste byli na Heurece vidět? Přečtěte si 2. díl – Certifikát Ověřeno zákazníky. Nebo můžete rovnou začít podle kapitoly 3: Jak správně a jednoduše párovat produkty. Ve 4. díle se dozvíte vše o Heureka Marketplace a informacemi, jak se připravit na Vánoce, náš Heureka seriál končí.
Zdroj: https://blog.heureka.cz/2021/06/01/heureka-webinars-startuji/