fbpx
Přeskočit na obsah
Domů » Online marketing » TikTok platforma jako reklamní fenomén: Osvědčené tipy z praxe

TikTok platforma jako reklamní fenomén: Osvědčené tipy z praxe

Pokud v roce 2024 vytváříte strategii online marketingu, určitě byste neměli přehlédnout TikTok. TikTok je jedním z nejrychleji rostoucích reklamních kanálů sociálních médií a je na dobré cestě dosáhnout do roku 2027 celkem 2,25 miliardy uživatelů.

Uživatelé TikToku v aplikaci nehledají pouze tzv. memy (krátká humorná videa) a taneční výzvy, ale jsou také připraveni nakupovat. TikTok uvedl, že jeho uživatelé mají 1,5 krát vyšší pravděpodobnost si koupit produkt poté, co na něj viděli reklamu.

TikTok pro vás může být zajímavým místem, kde můžete utratit svůj reklamní rozpočet, pokud chcete oslovit velké a vysoce angažované publikum mezi členy Gen Z (lidé narozeni po roku 2000) a Gen Alpha (lidé narozeni po roce 2010).

V tomto článku vás provedeme vytvářením reklam na TikToku s použitím Správce reklam. Také nabídneme funkční osvědčené postupy, jak z reklamy na TikToku vytěžit maximum.

Než se pustíme do TikTok reklamy

Reklama na TikToku se řídí určitými pravidly, o kterých bychom na začátku měli vědět. A to třeba jaký formát reklamy zvolíme? Probereme i téma rozpočtu, který bude na začátek vhodný.

Formáty TikToků

TikTok nám umožňuje použití několik reklamních formátů. Dalo by se říci, že králem mezi formáty je videoreklama in-feed. Tento typ reklamy se zobrazuje, když projíždíme aplikaci a sledujeme videa. Tento typ kampaně využívají malé a střední podniky a může být i pro vás zajímavým výchozím bodem.

@crocs

Friends who ka-chow together, stay together! Lightning McQueen Crocs are back, but you better go fast!

♬ original sound – Crocs
Mrkněte na TikTok značky Crocs, netřeba představovat – všichni známe :)

Reklama TikTok in-feed dokonale zapadá do prostředí platformy. Vypadá přesně jako obsah vytvořený uživateli TikToku, s výjimkou malého štítku „Sponzorováno“ pod titulkem videa. Po několika sekundách sledování se zobrazí „call to action tlačítko“ jako například „Nakupovat“ nebo „Zjistit více“.

To lze samozřejmě prostřednictvím odkazu propojit přímo s vaším webem, kde nabídne uživateli akci, na kterou cílíte.
Pokud si dáte tu práci a reklamu vytvoříte na míru do prostředí, ve kterém ji chcete nabízet, je zde velká pravděpodobnost lajků, komentářů, popřípadě sdílení, tak jako u kteréhokoli jiného příspěvku na TikToku. Tím pádem dostanete reklamu mezi lidi. A to je přesně to, co chcete :).

Reklamu in-feed můžete vytvořit a spustit pomocí Správce reklam, kterému se budeme detailněji věnovat níže. Hodí se také říci, že vaše reklamy se mohou zobrazovat na několika dalších místech kromě in-feed: na stránce s podrobnostmi, po přehrání, popř. na stránce s příběhem. To samozřejmě záleží na tom, jaké umístění zvolíte.

Influenceři propagující produkty

Zde uvádím příklad rekamy od Salt & Stone a Reitmans, které využívají k propagaci značek influencery.

Prémiové funkce TikTok reklamy

Značková výzva hashtag

Výzvy jsou oblíbenou součástí kultury na TikToku a tato kampaň má vlastní brandové označení, kterým vytváříte této kampaní vlastní specifický hashtag (#). Tento hashtag je následně propagován, což dává možnosti Branded Hashtag Challenge zajimavý potenciál.

Značkové efekty

K rozsáhlé knihovně zábavných videoefektů TikToku lze přidat efekt se značkou, který se vytvoří ve spolupráci s inzerentem. Podobně jako výzva hashtag, efekt značky povzbuzuje uživatele k přímé interakci s vaší značkou.

I když využití těchto formátu může vést k zajímavému zapojení, jsou tyto formáty pro většinu běžných firem a uživatelů nepoužitelné. Krom toho, že jsou finančně náročnější, je potřeba reklamu dobře technicky zpracovat a dobře zacílit. Tyto kampaně obvykle využívají velké společnosti, jako je Apple nebo McDonald’s.

Co jsou propagovaná videa na TikToku?

Pokud již nějaký čas videa na TikToku tvoříte, možná jste si všimli možnosti propagovat TikTok – v angličtině: option to promote TikTok (popřípadě zvýšit organický obsah). Není to totéž jako umístění reklamy na TikToku, ale nějaké podobnosti tady jsou.

TikToky lze nativně propagovat v aplikaci klepnutím na symbol tří teček a následným klepnutím na tlačítko „Propagovat“ s tvarem plamínku. Zde si vyberete cíl propagace (např. nasměrování uživatelů na váš web), popřípadě definujete cílové publikum a nastavíte rozpočet kampaně.

Tento typ propagace využívá takzvanou „minci“, což znamená, že cílíte na publikum používající stejnou měnu (koruna, pokud propagujete z ČR). Za propagaci příspěvku platíte v těchto mincích, přičemž nejlevnější možností je jednodenní kampaň v hodnotě 200 mincí (asi 45 Kč).

Zde se hodí podotknout, že i vy můžete vybírat od svých odběratelů takzvané dárky – právě v podobě těchto mincí, které můžete následné využít k propagaci.

Propagované video vs. reklamní kampaň

Propagovaný příspěvek na TikToku můžeme využít k otestování reklamy přímo v aplikaci, ale možnosti nastavení jsou v porovnání s rozhraním TikTok Ads Manageru omezené. Ten nabízí přesnější cílení na publika a umožňuje nahrát zcela nová videa.

Ve Správci reklam také najdete podrobnější analýzu úspěšnosti vašich kampaní, což vám umožní A/B testování různých formátů a reklamního cílení. Tyto propagované TikToky jsou dostupné všem uživatelům, nejen těm s firemním účtem. Zde je ale potřeba také myslet na to, že v tomto rozhraní nahráváte TikToky a videa, které budou pouze reklamou.

Kolik stojí reklamy na TikToku?

Samoobslužné reklamy in-feed vám umožňují nastavit si vlastní denní rozpočet od cca 118 Kč. Logika reklamy je jednoduchá: čím více platíte, tím více byste teoreticky měli být vidět.

Pro zkušenější Tiktokery jsou k dispozici pokročilé možnosti nastavení, které zahrnují možnosti bidování reklamy, které může teoreticky cenu za reklamu navýšit. Pokud s reklamou na TikToku teprve začínáte, berte tuto informaci v potaz, ale jinak si z ní v tuto chvíli nemusíte dělat těžkou hlavu.

Následnou výši rozpočtu určuje mnoho faktorů. Např. jaký máte na reklamu budget, popřípadě na jaké platformy cílíte.

Specifikace reklamy

Pojďme se podívat na techické detaily. Bez ohledu na typ reklamy, který si vyberete, existují požadavky na videa, které musíte splnit. Úplný seznam najdete v Centru nápovědy, ale pojďme se podívat alespoň na některé.

Poměr stran: 9:16, 1:1 nebo 16:9, přičemž nejoblíbenější jsou vertikální videa.
Rozlišení videa: Rozlišení musí být ≥ 540 x 960 px, ≥ 640 x 640 px nebo ≥ 960 x 540 px.
Typ souboru: .mp4, .mov, .mpeg, .3gp nebo .avi.
Délka: Až 60 sekund, ale doporučení je 9 až 15 sekund.

Tip: Využívejte nástrojů pro tvorbu videí určené pro sociální sítě, pomohou vám vytvořit atraktivní videoreklamu vč. správných specifikací.

Vytvoření TikTok reklamy v 7 krocích

Existují dva způsoby, jak vytvořit ve Správci reklam kampaně pro TikTok: pomocí zjednodušené nebo uživatelské verze.

Uživatelská verze je určena pro pokročilé uživatele a má více možností, jako například vytvoření reklamní sestavy nebo použití strategie nabídek. Avšak pro malé a středně velké podniky je zjednodušená verze dostačující, a to i z důvodu, že nevyžaduje technické znalosti.

V tomto článku se budeme věnovat zjednodušené verzi.

Přejděme nyní do Správce reklam. Po registraci se nám na první stránce zobrazí možnost výběru zjednodušeného režimu.

Krok 1: Ujistěte se, že máte firemní účet

Abyste mohli používat TikTok Ads Manager, musíte mít vytvořen firemní účet. Pokud používáte aplikaci, jednoduše přejděte do Nastavení a soukromíSpravovat účetPřepnout na firemní účet. Jako bonus dostanete přístup k funkcím jako je časová analýza (napoví, kdy je nejlepší doba na zveřejnění reklamy), popřípadě funkci, která umožňuje vložení linku v bio.

Co je link v bio

Neboli „Odkaz v bio“ je termín, který se běžně používá v sociálních médiích, zejména na platformách jako Instagram neb TikTok. Jedná se o odkaz umístěný v bio (biografii nebo profilové sekci) uživatelského účtu a slouží k přesměrování návštěvníků na externí webovou stránku nebo konkrétní obsah.

Krok 2 : Otevřete Správce reklam TikTok

Aplikace TikToku je primárně určena pro mobily, ale účet správce je rozhraní, které budete chtít obsluhovat na počítači. Přejděte na stránku ads.tiktok.com a přihlaste se pomocí svého obchodního účtu TikTok.

Krok 3: Nastavení reklamních cílů

Když ve Správci reklam vyberete Zjednodušený režim, zobrazí se vám čtyři možnosti volby cílů.

  • Zvýšení návštěvnosti: Tuto možnost vyberte, pokud hledáte potencionálního zákazníka nebo chcete zvýšit návštěvnost webové stránky s cílem generovat konverze v podobě e-mailů.
  • Podporujte zapojení komunity, ve které inzerujete: Dobrá volba, chcete-li rozšířit svůj vliv. Budování komunity a přispívání do ní je skvělý způsob, jak propagovat svou značku či služby.
  • Vytváření potenciálních zákazníků: Tento způsob cílení se snaží zachytit informace od diváků prostřednictvím kontaktního formuláře. Ten lze použít k opětovnému zacílení na potenciální zákazníky, popřípadě nabídnout zajímavý obsah stávajícím uživatelům.
  • Získejte konverze na webu: Lze využít, pokud je vaším záměrem zvýšení počtu konverzí (typicky prodejů) na e-shopu.

Krok 4: Výběr publika

Další obrazovka ve Správci reklam vám umožní vybrat publikum, které by se o vaši reklamu mohlo zajímat. Máte na výběr z „Automatického publika“ – zde necháváte rozhodnutí, kdo reklamu uvidí na TikToku.

Pokud vyžadujete detailnější nastavení, můžete jít cestou „vlastního publika“.

Cílovku můžete volit na základě pohlaví, věkové skupiny, jazyků a lokality. Posuvník v pravém horním rohu stránky vám napoví, jak velké vaše publikum bude.

Můžete také prozkoumat cílení na základě zájmu, jako je oblečení, vaření nebo domácí mazlíčci. Pokud například prodáváte kávu online, můžete cílit na „káva“ jako na zájem. Pokud propagujete kosmetiku, můžete cílit na „krásu“. Můžete také cílit na uživatele, kteří měli interakci na obsah, jako je lajkování či komentáře.

Následně se vás TikTok zeptá, zda se chcete zobrazovat pouze na TikToku nebo chcete využít umístění i na Pangle, což je „prémiová globální síť uživatelů“.

Krok 5: Nastavení rozpočtu a plánu zobrazení

Minimální částka rozpočtu je 50 Kč. Také si můžete zvolit začátek a konec spuštění reklamy, popřípadě ji spustit bez data ukončení a vypnout v okamžiku, jakmile reklama splní svůj cíl.

Krok 6: Vytvořte si vlastní reklamu

A nyní jsme se dostali k té zábavnější části nastavení reklamy. Na následující obrazovce můžete vybrat některé z již vytvořených videí, popřípadě nahrát video nové.

Pamatujte na to, že video se nezobrazuje ve vašem běžném feedu ve vašem účtu. U reklamy můžete také využít tlačítko „call to action“, např. „Nakupovat“ s možností přiřazení odkazu na váš web.

Mějte na paměti:

  • Dodržujte technické pokyny TikToku pro vertikální videoreklamu.
  • Nevkládejte do videa texty, které by překrývaly titulky.
  • Jedinečnost je základ. Tvořte obsah, který se bude lidem líbit a bude pro ně něčím zajímavý.
  • Reklama by měla vzhledově a pocitově zapadat k ostatním TikTokům, mezi kterými inzerujete.

Krok 7: Zveřejnění

Máte hotovo! Když kliknete na Odeslat, vaše reklama před samotným zveřejněním následně projde procesem kontroly.

Doporučujeme zkoumat, jaký dopad má platforma na vaše podnikání. Během té doby, co kampaň běží, sledujte její výsledky. Zpětná vazba publika na reklamu je klíčová, využívá se k optimalizaci následujících reklam.

Případová studie TikToku na značku Parade:

Parade vyrábí cenově dostupné spodní prádlo ve výrazných barvách. Cílovou skupinou této značky jsou mileniálové a Gen Z, tedy přesně ta skupina lidí, kteří TikTok používají.

Parade ve své kampani cílí pomoci MOFU strategie, která nabádá potenciální zákazníky k nákupu.

Co je MOFU strategie

Angl. Middle of the funnel strategie znamená, že prodáváte angažovanému publiku, které zná vaši značku. MOFU propaguje k účasti na webinářich a také se snaží vzbudit zájem pomoci případových studií a e-knih.

@parade

Throwback to last week when we celebrated our @GANNI collab with our friends in NY #paradexganni

♬ Hurts Me (Alone At Prom) – Tory Lanez
Toto je příklad způsobu propagace, kdy firma uspořádala párty ve vlastní prodejně. Jaký máte z reklamy pocit? Já si myslím, že si to všichni náležitě užívali 😎.

3 doporučené postupy pro reklamy na TikToku

  • Na obsahu záleží více než na počtu sledujících

Snažte se, aby v oblasti, na kterou cílíte, vypadaly vaše reklamy jako jakýkoli jiný TikTok. Tvořte reklamy přirozeně – tak, aby co nejvíce zapadaly mezi ostatní TikToky. Videa doplňte o zajímavou hudbu. Styl nebo žánr hudby může být také podpisem vašich TikToků.

  • Učte se z vlastních chyb

Testujte, co se lidem líbí nejvíce. Z jedné reklamy nezjistíte, co mají lidé rádi. Naservírovat lidem v jeden okamžik více reklam, to je to, oč tu běží. Humor, hudba, lepší herecký výkon? Zjistit recept na reklamu, která se líbí a bude fungovat, bude jen na vás.

  • Buďte originální

Aby reklamy fungovaly, musíte myslet jako tvůrce. To znamená trávit čas v aplikaci sledováním TikToků a interakcí s obsahem. Musíte pochopit, co lidé rádi sledují. Pamatujte na to, že TikTok je originál. Zkopírováním reklamy, která funguje na jiné platformě, lidi s největší pravděpodobností nezaujmete. Tvořte reklamy, které nebudou vypadat jako reklamy, ale jako něco, co byste rádi sami sledovali.

Začněte inzerovat ještě dnes

Nyní znáte základy vytváření reklamní kampaně na TikToku a máte pár skvělých tipů do začátku. Je potřeba pamatovat na to, že každý začátek marketingové strategie bude vyžadovat určité pokusy a omyly. Je potřeba zachovat klidnou hlavu a nenechat se odradit, když to co vytvoříte nebude hned fungovat.

Doporučujeme začít s menším a jednoduchým projektem, kde si vyzkoušíte, co na vaše publikum funguje. Jakmile to zjistíte, můžete na strategii nabalit další věci. Nezapomínejte na průběžnou kontrolu metrik a optimalizujte, tvořte reklamy, které budou fungovat a lidem se budou líbit.

Článek napsal/a Michal Kartaš

Michal pomáhá klientům zejména s PPC kampaněmi na Googlu či Skliku a rád prohlašuje: „PPCčka buď miluješ nebo nesnášíš.“ Jeho silnou parketou je i psaní článků a detailní audity Google Ads kampaní.

Pro nezávaznou nabídku můžete vyplnit poptávkový formulář:

Vaše údaje bude použity v souladu s platnou legislativou a našimi pravidly na ochranu osobních údajů pouze za tím účelem, za jakým je poskytujete.

Nevíte si rady s PPC reklamou?

Pomůžeme i poradíme s online marketingem.

Požádejte o nezávaznou nabídku:
Správa PPC kampaní pro menší firmy

od 11.900 Kč 4.900 Kč měsíčně

Připravili jsme zvýhodněný balíček pro firmy a živnostníky, kteří provozují PPC kampaně s menšími rozpočty.

Přijďte 27. - 28.2. za kolegou Michalem na stánek MarketingPPC v konzultační zóně Czech On-line Expo 2024!

Vstupenky se slevou 50% při použití kódu MPPC50