fbpx
Přeskočit na obsah
Domů » Online marketing » TikTok Hook: Umění perfektního háčku

TikTok Hook: Umění perfektního háčku

TikTok Hook

Když mluvíme o „TikTok Hooku“, mluvíme o několika prvních sekundách videa na TikToku. Jak název napovídá, háček musí upoutat pozornost publika a přimět ho, aby se dále dívalo. Musíte ho ulovit, proto slovo Hook = háček.

Bez háčku je pro vaše publikum snadné pokračovat dále v posouvání a může se stát, že váš skvělý obsah prostě zanikne mezi ostatními. Když si uděláte čas na vytvoření skvělého háčku na začátku vašeho videoobsahu, můžete upoutat a následně udržet pozornost svého diváka (což je důležité, aby si lidé zapamatovali vaši značku).

Háček má obvykle v TikTok hlasový nebo textový překryv, který zachycuje klíčové sdělení vašeho videa. Vyjadřuje se k radostem a strastem publika, kde mu pomáhá se v nenadálé situaci zorientovat.

Co by měl obsahovat dobrý háček

  • Působivý přechod nebo poutavý vizuál, který upoutá pozornost vašeho diváka a zastaví ho v pohybu.
  • Jasné prohlášení, které vyjadřuje, proč by měl tento divák sledovat váš obsah: zdůrazněte problém, který řešíte, nebo řešení, které poskytujete. 
  • Šetříte svému publiku čas nebo peníze? 
  • Učíte je nějakým zasvěceným tipům nebo trikům? 
  • Pomáháte sledujícím pracovat efektivněji a rychleji?
  • Obsahuje výzvu k akci, která je nasměruje k dalšímu sledování, přečtení vašich titulků nebo nějaké interakci s vaším obsahem, aby se dozvěděli více.

Proč přidat háček do svého TikToku

Možná vás napadá, jaký má tedy smysl přidávat do obsahu háček, když existuje tolik různých videí, která bojují o divákovu přízeň. Není to boj s větrnými mlýny?

Obecně se dá říci, že nemůžete nechávat věci náhodě a zapojení publika musíte jít naproti – pomocí háčku:

  • Háček nabízí možná řešení a odpovědi na potřeby, které zákazník řeší a hledá. Vytvořit ve sledujícím v prvních pár sekundách videa pocit, že vy nebo vaše firma je to, co hledá – o to jde.
  • Háček dává vašemu publiku jasný důvod, proč se na videu zdržet, zvyšuje šanci na míru zapojení a dává tak signál velkému bratru Tiktoku, že vaše příspěvky jsou natolik zajímavé, že by je měli vidět i ostatní. 
  • Háček rychle shrnuje klíčové body nebo výhody vašeho obsahu poutavým, působivým a přesvědčivým způsobem.

Jak vytvořit poutavý TikTok Hook

Uživatelé rolují rychleji, než si myslíte. Podle průzkumu sociálních médií je doba pozornosti u videoobsahu méně než dvě sekundy: průměrná doba pozornosti na stolním počítači je 2,5 sekundy, zatímco na mobilním zařízení je to jen 1,7 sekundy.

Jste připraveni vytěžit maximum ze svého obsahu TikTok? Spolu s přidáním skvělého háčku nabízíme 5 tipů, jak zvýšit přitažlivost vašeho videoobsahu:

  • Používejte titulky: Ať už je vaše video jakkoli dobré, nejlepší videa Reels a TikTok jsou podpořena špičkovými titulky. Spárováním videa s vynikající písemnou kopií můžete svému publiku poskytnout větší hodnotu a ponořit se do témat podrobněji.
  • Populární hudba: Když zazní chytlavá skladba, není možné se posunout pryč! Přidáním trendového zvuku do vašeho dalšího TikTok nebo Reel přitáhnete pozornost vašich ideálních diváků.
  • Poutavé vizuální prvky: Ať už přidáte textové překryvy, zábavné přechody nebo grafické efekty, zaujmou.
  • Originální obsah: Nikdo netráví čas s něčím, co už zná a viděl. Zaměřte se na svou značku, ať mají vaše videa váš originální rukopis a tento obsah pak publiku servírujte.
  • Zábava: Neberte tvorbu obsahu příliš vážně. Kombinací vzdělávacího obsahu a inspirativních nebo zábavných vizuálů můžete upoutat pozornost a zároveň předat hodnotu.

Tip: Pro ty z vás, kteří si chcete přečíst, jak by měl vypadat háček u textové reklamy můžou mrknout na článek, 11 tipů jak upoutat nadpisem.

10 tipů, jak zaručit zhlédnutí vašich videí do konce

1. Sledujte do konce

To je jeden z brilantních háčků na začátku videa, který přinutí diváky, aby sledovali až do konce. Udržujte napětí publika tím, že jim řeknete, že se bude dít něco zábavného, ale uvidí to až na konci.

2. Potřebuji vaši pomoc

Vytvořte v publik zájem, že potřebujete s něčím pomoci.

3. Povím vám tajemství

Publikum si řekne: „Tajemství“ ? Co to asi bude? Jeden ze zajímavých a fungujících způsob, jak přitáhnout publikum.

4. Tohle je pro…

Dejte svému publiku jméno. Začněte video například slovy „Toto video je pro všechny, kteří máte rádi humor“.

5. Rychlé připomenutí

Ukažte publiku, že vám na něm záleží, nabízejte užitečné tipy a triky.

6. Věděli jste, že… ?

Samozřejmě publikum můžete zapojit i tou nejjednodušší otázkou. Začněte jednoduše: Víte, že.. ?

7. Poslouchejte mě

Pokud vás publikum sleduje nebo odebírá, určitě rádo uslyší vaše myšlenky na dění kolem nás. Nebojte se proto komentovat aktuální témata a podělit se o své názory.

8. Přestaňte scrollovat

A proč jako? Dejte publiku jasný důvod. Přineste něco zajímavého.

9. Pokud chcete dosáhnout… víme, jak na to

Dejte publiku to, co hledá. Jednoduché návody a zkratky sice málokdy fungují, ale jako tipy k zamyšlení nebo určení směru poslouží dobře :).

10. Musíte se na to dívat, pokud bojujete s…

Oslovte konkrétní publikum a zdůrazněte, že nabízíte konkrétní řešení pro danou situaci.

Myslete na to, že zaujmout sledující nemusí být nic složitého, jen je potřeba být trochu kreativní, vytvářet nové věci a zkoušet. Možná bych ještě dodal, že když lidem něco nabídnete, mělo by to něco přinést, jedině tak udržíte jejich pozornost a podívají na další vaše videa. Pokud by jste se chtěli dozvědět o TikTok reklamě více, můžete mrknout na náš další článek: TikTok platforma jako reklamní fenomén: Osvědčené tipy z praxe

Na ostatní se budu těšit zase někdy příště 🙂.

Článek napsal/a Michal Kartaš

Michal pomáhá klientům zejména s PPC kampaněmi na Googlu či Skliku a rád prohlašuje: „PPCčka buď miluješ nebo nesnášíš.“ Jeho silnou parketou je i psaní článků a detailní audity Google Ads kampaní.

Pro nezávaznou nabídku můžete vyplnit poptávkový formulář:

Vaše údaje bude použity v souladu s platnou legislativou a našimi pravidly na ochranu osobních údajů pouze za tím účelem, za jakým je poskytujete.

Nevíte si rady s PPC reklamou?

Pomůžeme i poradíme s online marketingem.

Požádejte o nezávaznou nabídku:
Správa PPC kampaní pro menší firmy

od 11.900 Kč 4.900 Kč měsíčně

Připravili jsme zvýhodněný balíček pro firmy a živnostníky, kteří provozují PPC kampaně s menšími rozpočty.

Přijďte 27. - 28.2. za kolegou Michalem na stánek MarketingPPC v konzultační zóně Czech On-line Expo 2024!

Vstupenky se slevou 50% při použití kódu MPPC50