Předpokládáme, že již kód skriptu máte a chcete jej ve svém Google Ads účtu zprovoznit.
Odkaz na video návod naleznete zde.
Vložení skriptu do Google Ads
Vstupte do svého Google Ads účtu a
- V horním menu klikněte na ikonu klíče,
- v podmenu zvolte volbu “Skripty”,
- klikněte na modré tlačítko “+ ”.
- Otevře se okno s výchozím skriptem, který smažte a vložte sem svůj skript,
- zadejte libovolné jméno skriptu (pokud zapomenete nevadí, zůstane se jménem Nepojmenovaný skript, lze později přejmenovat)
- a skript uložte.
Až v tuto chvíli je skript v účtu uložený.
Autorizace a náhled = první bezpečné spuštění skriptu
Skript je uložený, nicméně nemá zatím žádná práva, nelze jej ani spustit. Skript je třeba autorizovat = přidělit mu svým jménem (přesněji emailem, kterým jste do Google Ads účtu přihlášeni) práva pracovat s vaším účtem. Postup při autorizaci je následující:
- Klikněte na tlačítko „POVOLIT“. Můžete být vyzváni, abyste vybrali email, kterým skript autorizovat.
- Potvrďte autorizaci pro základní přístup do účtu kliknutím na tlačítko „ALLOW“. Skript se autorizuje.
- Klikněte na „NÁHLED“, aby se skript poprvé spustil (v režimu náhled skript nemůže nic v účtu měnit, je to bezpečné první spuštění na vyzkoušení, že vše funguje). Pokud se objeví okno „Not authorized“, přejděte k bodu (5.).
- Jakmile se skript po kliknutí na tlačítko „NÁHLED“ nedomáhá již žádných dalších oprávnění a spustí se, autorizace byla úspěšně dokončena a skript poprvé proběhl. Na konci vám může napsat výsledek Beze změn (žádné změny ve vašem Google Ads účtu udělat nemohl – to v režimu náhled Google Ads neumožňují).
- Může se stát, že se objeví okno Not authorized, tedy neúspěšná autorizace, pokud skript potřebuje více než základní přístupová práva (např. posílat emaily, zapisovat do sheetu a podobně – to vše většinou vyžaduje ještě jedno kolečko autorizací). Upozornění zavřete, v levém menu klikněte na položku „Skripty“, otevřete si právě uložený skript a proces autorizace opakujte.
Povedlo se? Blahopřejeme, právě jste poprvé spustili svůj skript, byť zatím žádné změny v účtu neprovedl.
Jedeme naostro
Skript je již autorizovaný, vyzkoušeli jsme bezpečný náhled, je na čase spustit skript „naostro“ a nastavit, jak často se má spouštět. Doporučujeme tento postup:
- Jste v okně SKRIPTY.
- Z menu Možnosti spusťte skript nejdříve jednorázově a zkontrolujte, jestli skript doběhl.
- Pokud vás Google Ads nepřepne do okna HISTORIE SKRIPTŮ, učiňte tak sami.
- Zkontrolujte, že máte nastaveno dnešní datum! Jinak se aktuální historie nedočkáte.
- Pokud skript proběhl s chybou, obraťte se na autora skriptu (máte-li skript od nás, napište na it@marketingppc.cz).
- V lepším případě skript proběhl správně (zelené označení). Pak má cenu pokračovat do finiše.
- Vraťte se na okno SKRIPTY (bod 1.) a Vyberte z pop-up menu Frekvence, jak často se má skript spouštět (chcete-li, aby se sám spouštěl opakovaně).
- A vše uložte.
A je to hotovo. Užívejte si nové automatizace ve svém účtu.