Návod – instalace skriptu (beta) [+video]

Předpokládáme, že již kód skriptu máte a chcete jej ve svém AdWords účtu zprovoznit.

Pozn. na konci textu najdete i video návod. 

 

Vložení skriptu do AdWords

Vstupte do svého AdWords účtu a

  1. V horním menu klikněte na ikonu klíče,
  2. v podmenu zvolte volbu “Skripty”,
  3. klikněte na modré tlačítko “+ ”.

  1. Otevře se okno s výchozím skriptem, který smažte vložte sem svůj skript,
  2. zadejte libovolné jméno skriptu (pokud zapomenete nevadí, zůstane se jménem Nepojmenovaný skript, lze později přejmenovat)
  3. a skript uložte.

Až v tuto chvíli je skript v účtu uložený.

 

Autorizace a náhled = první bezpečné spuštění skriptu

Skript je uložený, nicméně nemá zatím žádná práva, nelze jej ani spustit. Skript je třeba autorizovat = přidělit mu svým jménem (přesněji emailem, kterým jste do AdWords účtu přihlášeni) práva pracovat s vaším účtem. Postup při autorizaci je následující:

  1. Klikněte na tlačítko „POVOLIT“. Můžete být vyzváni, abyste vybrali email, kterým skript autorizovat.
  2. Potvrďte autorizaci pro základní přístup do účtu kliknutím na tlačítko „ALLOW“. Skript se autorizuje.
  3. Klikněte na „NÁHLED“, aby se skript poprvé spustil (v režimu náhled skript nemůže nic v účtu měnit, je to bezpečné první spuštění na vyzkoušení, že vše funguje). Pokud se objeví okno „Not authorized“, přejděte k bodu (5.).
  4. Jakmile se skript po kliknutí na tlačítko „NÁHLED“ nedomáhá již žádných dalších oprávnění a spustí se, autorizace byla úspěšně dokončena a skript poprvé proběhl. Na konci vám může napsat výsledek Beze změn (žádné změny ve vašem AdWords účtu udělat nemohl – to v režimu náhled AdWords neumožňují).
  5. Může se stát, že se objeví okno Not authorized, tedy neúspěšná autorizace, pokud skript potřebuje více než základní přístupová práva (např. posílat emaily, zapisovat do sheetu a podobně – to vše většinou vyžaduje ještě jedno kolečko autorizací). Upozornění zavřete, v levém menu klikněte na položku „Skripty“, otevřete si právě uložený skript a proces autorizace opakujte.

Povedlo se? Blahopřejeme, právě jste poprvé spustili svůj skript, byť zatím žádné změny v účtu neprovedl.

 

Jedeme naostro

Skript je již autorizovaný, vyzkoušeli  jsme bezpečný náhled, je na čase spustit skript „naostro“ a nastavit, jak často se má spouštět. Doporučujeme tento postup:

  1. Jste v okně SKRIPTY.
  2. Z menu Možnosti spusťte skript nejdříve jednorázově a zkontrolujte, jestli skript doběhl.
  3. Pokud vás AdWords nepřepne do okna HISTORIE SKRIPTŮ, učiňte tak sami.
  4. Zkontrolujte, že máte nastaveno dnešní datum! Jinak se aktuální historie nedočkáte.
  5. Pokud skript proběhl s chybou, obraťte se na autora skriptu (máte-li skript od nás, napište na it@marketingppc.cz).
  6. V lepším případě skript proběhl správně (zelené označení). Pak má cenu pokračovat do finiše.
  7. Vraťte se na okno SKRIPTY (bod 1.) a Vyberte z pop-up menu Frekvence, jak často se má skript spouštět (chcete-li, aby se sám spouštěl opakovaně).
  8. A vše uložte.

A je to hotovo. Užívejte si nové automatizace ve svém účtu.