PPC Asistent Doporučení – stručný návod

Vidíte, že vaše AdWords kampaně potřebují upravit nebo jen máte chvíli čas a chcete svůj účet o kousek vylepšit? AdWords kampaně vyžadují neustálé úpravy, protože lidé hledají jiné věci než dřív, protože reklamy jsou okoukané a protože ani konkurence většinou nespí. Jenže co vůbec upravovat, kde začít, co má největší smysl? Právě proto nabízí PPC Asistent Doporučení.

Doporučení se týká vždy jednoho typu problému a obsahuje sadu konkrétních tipů, co by se dalo dělat. Na stránce PPC Asistenta jsou doporučení dostupná na záložce Doporučení.
Každé doporučení je tvořeno jednou kartičkou. Na záhlaví je vidět stručný text doporučení, počet konkrétních tipů pro váš účet a zaškrtávací políčko, jestli tento typ doporučení chcete řešit nebo ne. Kliknutím na záhlaví se karta rozbalí a vypíšou se jednotlivé konkrétní tipy, co dělat:

Kliknutím se doporučení rozbalí

Tato klíčová slova mají nízké skóre kvality kvůli málo relevantní reklamě.

4

Co mám dělat, když chci doporučení zapracovat?

Doporučované úpravy nejsou příliš složité, ale vyžadují základní znalosti AdWords. Stručný popis co dělat je uveden v záhlaví každého doporučení. Pro detailní popis jak AdWords nastavit doporučujeme používat AdWords help.

Tato klíčová slova mají nízké skóre kvality kvůli málo relevantní reklamě

Zlepšení relevance reklamy může snížit cenu za kliknutí nebo zvýšit počet kliknutí.
Doporučujeme provést jeden z těchto úkonů:

  • Pokud jsou si všechna klíčová slova v reklamní sestavě podobná, upravte text reklamy tak, aby pokud možno obsahovala klíčové slovo.
  • Pokud se klíčové slovo ostatních klíčových slov v reklamní sestavě liší, vytvořte pro něj novou reklamní sestavu a napište reklamu na míru, aby v textu klíčové slovo obsahovala.

Tato klíčová slova mají nízké skóre kvality kvůli málo relevantní vstupní stránce

Díky zvýšení relevance vstupní stránky se reklama bude zobrazovat na lepší pozici. Zároveň pomůžete návštěvníkům webu najít to, kvůli čemu na reklamu kliknuli.
Doporučujeme provést jeden z těchto úkonů:

  • Zkontrolujte, zda reklama vede na stránku na vašem webu, která co nejvíc odpovídá klíčovému slovu.
  • Pokud reklama vede na správnou stránku, zkuste ji vylepšit z pohledu SEO (h1 tag, titulek, texty na stránce), aby více odpovídala klíčovému slovu.
  • Pokud reklama nevede na správnou stránku, můžete změnit cílovou URL v reklamě anebo nastavit cílovou URL přímo u klíčového slova.
  • Pokud je pro vás klíčové slovo hodně důležité, zvažte úpravu stávající nebo vytvoření nové cílové stránky, která tomuto klíčovému slovu bude odpovídat.

Tato klíčová slova se téměř nebo vůbec nezobrazují

Úprava těchto klíčových slov pomůže zpřehlednit AdWords účet a ušetřit čas při správě kampaní.
Doporučujeme provést jeden z těchto úkonů:

  • Pokud je Klíčové slovo zamítnuto (ZAM), zkontrolujte v AdWords důvod zamítnutí a proveďte nápravu.
  • Pokud má slovo Nízký objem vyhledávání (NOV), zkuste přidat diakritiku, změnit z jednotného čísla na množné nebo naopak, změnit typ shody.
  • Pokud má slovo Nižší než odhad nabídky pro první stránku (2.S), zkontrolujte nejprve skóre kvality. Pokud je 6 a více, zvažte zvýšení nabídky.

Tato klíčová slova nepřinesla za zadané období žádnou konverzi

Úprava těchto klíčových slov povede ke snížení nákladů nebo zvýšení počtu konverzí.
Doporučujeme provést jeden z těchto úkonů:

  • Pokud se jedná jen o přechodný výkyv, můžete dočasně snížit nabídku za kliknutí.
  • Pokud je pro vás klíčové slovo nedůležité, můžete zvážit jeho odstranění.
  • Pokud je pro vás klíčové slovo důležité, můžete jej přesunout do samostatné reklamní sestavy a vytvořit mu reklamu na míru.

Tyto vyhledávací dotazy přinesly za sledované období alespoň jednu konverzi, nemáte je ale zařazeny mezi klíčovými slovy

Pokud vyhledávací dotaz přináší konverze, je vždy dobré jej zařadit jako klíčové slovo. Díky tomu nad ním můžete mít lepší kontrolu, případně dosáhnout většího počtu konverzí za lepší cenu.
Doporučujeme provést jeden z těchto úkonů:

  • Pokud výraz přináší menší počet konverzí, přidejte jej jako klíčové slovo v přesné shodě.
  • Pokud výraz přináší větší počet konverzí, vytvořte novou reklamní sestavu, přidejte jej jako klíčové slovo v přesné shodě a vytvořte mu reklamu na míru.
  • Pokud máte vyhledávací dotaz jako klíčové slovo v jiné reklamní sestavě, dejte mu přednost v reklamní sestavě, kde má lepší výkon. V reklamní sestavě s horším výkonem jej vylučte.

Tyto vyhledávací dotazy často zobrazují reklamu, ale uživatelé na ni téměř neklikají

Touto úpravou zvýšíte procento prokliků. Protože procento prokliků má vliv na skóre kvality všech klíčových slov, mírně tím zlepšíte výkon celého účtu.
Doporučujeme provést jeden z těchto úkonů:

  • Pokud se vyhledávací dotaz týká toho co nabízíte, přidejte jej jako klíčové slovo do samostatné reklamní sestavy a vytvořte mu reklamu na míru.
  • Pokud se vyhledávací dotaz netýká toho co nabízíte, přidejte jej do vylučujících klíčových slov.

Řazení doporučení a tipů se snažíme dělat takovým způsobem, aby nahoře byly tipy s největším očekávaným přínosem.