Není nic horšího, než platit za zbytečná kliknutí. Někdy se může stát, že máte aktivní reklamu, která uživatele přivede na chybovou stránku 404. Peníze za tato kliknutí doslova vyhazujete z okna.
Tento skript automaticky zjistí problém s nefunkční cílovou stránkou a pošle vám upozornění. Umí sledovat nejen reklamy, ale i funkčnost odkazů na podstránky a odkazů na úrovni jednotlivých klíčových slov.
Pokud vás skript zaujal, ale jeho implementace vám přijde příliš složitá, můžete se na nás obrátit a naši programátoři vám skript zprovozní za cenu 990 Kč bez DPH.
1. ZKOPÍROVÁNÍ VZOROVÉHO GOOGLE SHEETU
- Otevřete vzorový Google sheet pro nastavení parametrů skriptu.
- Vytvořte si kopii tohoto sheetu na svůj Google Drive (musíte být přihlášeni v Google účtu). Uděláte to tak, že kliknete v menu sheetu na “Soubor” -> “Vytvořit kopii…”. Jméno sheetu můžete upravit a potvrďte.
- Otevřete nově vytvořenou kopii sheetu. Najdete ji na adrese drive.google.com.
- V sheetu uvidíte následující:
Můžete (nemusíte) místo 555-555-5555 vložit ID svého AdWords účtu.
2. NASTAVENÍ PARAMETRŮ V GOOGLE SHEETU
Nastavte následující parametry skriptu (Yes=Ano, No=Ne):
- Check keywords? -> Kontrolovat URL u klíčových slov? (doporučujeme “Yes”)
- Check ads? -> Kontrolovat URL u reklam? (doporučujeme “Yes”)
- Check sitelinks? -> Kontrolovat URL u odkazů na podstránky? (doporučujeme “Yes”)
- Email preference -> Kdy zaslat email. (doporučujeme dle obrázku “1x denně, když nalezena chyba”)
- Email address -> Vaše emailová adresa, na kterou budou chodit výsledky kontroly.
3. VLOŽENÍ SKRIPTU DO ADWORDS ÚČTU
Vstupte do svého AdWords účtu
- V levém menu klikněte na “Hromadné operace”
- V podmenu zvolte volbu “Skripty”
- Klikněte na červené tlačítko “+ Skript”
Smažte ukázkový kód
- Kliněte do okna s ukázkovým kódem (textové pole, vlevo čísla řádků)
- Kód odstraňte (smažte)
Vložte do prázdného okna skript z následujícího odkazu
- Odkaz pro získání skriptu (Ctrl + A pro označení celého skriptu)
- Zkopírujte veškerý obsah z dokumentu (Ctrl + C)
- Vložte skript do AdWords okna pro skript (Ctrl + V)
4. NASTAVENÍ PARAMETRŮ SKRIPTU
Poslední úpravy skriptu před spuštěním
- Zvolte název skriptu, například “url_checker”.
- Řádek 33: Vložte URL adresu svého sheetu, který jste vytvořili podle prvního bodu v tomto článku. Když je sheet otevřený, zkopírujete z prohlížeče jeho odkaz, bude mít podobný tvar jako:
https://docs.google.com/document/d/1ioBr_8KzPEc_mmOcPchZkRIhLYQA/edit
- Řádek 38: Pokud chcete kontrolovat jen aktivní URL, změňte na [‘ENABLED’]. Znamená to, že skript bude ignorovat URL u pozastavených reklam a klíčových slov.
- Kikněte na tlačítko “Autorizovat” a vše potvrďte.
5. FREKVENCE SPOUŠTĚNÍ SKRIPTU
Nastavení frekvence spouštění skriptu. Každá URL je kontrolována vždy jen 1x denně.
- Zatím neklikejte na tlačítko “Spustit”, ale na odkaz vedle “+ Vytvořit plán”; otevře se menu viz obrázek.
- Pokud máte menší účet (méně než 800 URL adres), nastavte stejně jako na obrázku – spouštět 1x denně, např. v 1 hodinu v noci. Pokud budou nalezeny chybné URL adresy, přijde vám upozornění emailem.
- Máte-li víc URL adres než 800, nastavte spouštění každou hodinu.
Klikněte na tlačítko “Uložit” a je hotovo. Výsledek nastavení vypadá následovně:
6. SPUSTIT. A JAK SE DOZVÍM VÝSLEDEK?
Kliknutí na tlačítko “Spustit”
Pokud jste svůj skript právě nainstalovali, můžete kliknout na tlačítko “Spustit” a proběhne první kontrola. Pokud skript spustíte opakovaně ve stejný den, ničemu to nevadí. Skript pozná, které URL ten den už kontroloval a přeskočí je, znovu je zkontroluje případně až další den.
Výsledek kontroly URL v emailu
Máte-li námi doporučené nastavení, email vám přijde pouze v případě, že jsou nějaké URL adresy v AdWords účtu neplatné. Email bude mít následující hlavičkou (popis chybných URL je v emailu samotném): AdWords Link Checker verified found 3 bad URLs on account 123-456-7890.
Výsledek kontroly URL v sheetu
Nemusíte čekat na email, pro ověření stavu URL můžete otevřít svůj vytvořený sheet. Na druhém listu sheetu uvidíte výsledky poslední kontroly. Výsledky lze zobrazit i v protokolech spuštění skriptů (protokoly pod seznamem skriptů).
7. CO ZMĚNIT VE SVÉM ADWORDS ÚČTU?
V případě tohoto skriptu je řešení jednoduché. Ve výpisu chybných URL adres naleznete zároveň informaci, kde přesně se ve Vašem AdWords účtu chybné adresy nachází. Najděte je a nahraďte adresami funkčními.
Pokud vás tento návod zaujal, můžete si jej stáhnout v PDF.
Stáhnout návod v PDF>>
Flickr Creative Commons Image via Paul Schultz.