AdWords skript: udržování pozice reklam

udrzovani-pozice-reklam

Chcete mít jistotu, že vaše reklamy budou vždy vidět v horní části stránky vyhledávání? Tento skript vám pomůže udržovat reklamy na zvolené průměrné pozici. Je už na vás zvážit, jestli je tato strategie pro vaši firmu vhodná. Často může být lepší optimalizovat s ohledem na konverze.

 

1. JAK SKRIPT-AUTOMAT FUNGUJE

Co skript dělá

  • Skript vychází z předpokladu, že chcete mít všechny reklamy ve vyhledávání na stejné průměrné pozici (např. 2,5). Nemůžete si tedy zvolit u různých reklam jinou pozici.  Na to pozor, jedná se o zásadní omezení, které nemusí odpovídat vašim reálným požadavkům.
  • Každý týden pak skript změní ceny u jednotlivých klíčových slov tak, aby se průměrná pozice každé z reklam přibližovala té požadované.

Jak jsou ceny měněny

  • Nejdříve jsou vybrána klíčová slova, která zobrazují reklamu na pozici horší než požadované. U těch je maximální cena za kliknutí zvýšena.
  • Dále jsou vybrána klíčová slova s mírou prokliku (CTR) větší než 1% a průměrnou pozicí lepší, než je požadovaná. U těch je maximální cena za kliknutí snížena.
  • U ostatních klíčových slov ke změně maximální ceny za kliknutí nedochází.

Jaké parametry se nastavují

  • Požadovaná průměrná pozice – na jaké pozici chcete, aby se vaše reklamy zobrazovaly. Např. 2,5.
  • Tolerance – tedy jaké rozpětí mimo požadovanou pozici jste ochotni ještě akceptovat. Např. pozice 2,5 a tolerance 0,2 znamená, že usilujete o pozici v intervalu 2,3 až 2,7.
  • Koeficient změny – jakým číslem se bude násobit původní cena při požadavku na změnu. Je-li to např. 1,1 potom cena 10 při požadavku na zvýšení ceny vzroste na 10*1,1 = 11, v případě požadavku na pokles ceny klesne na 10/1,1 = 9,1. Jinak řečeno je to ochrana, abyste neplatili jeden den za kliknutí 10 Kč a druhý den 50 Kč.

 

2. VLOŽENÍ SKRIPTU DO ADWORDS ÚČTU

Vstupte do svého AdWords účtu

  1. V levém menu klikněte na “Hromadné operace”
  2. V podmenu zvolte volbu “Skripty”
  3. Klikněte na červené tlačítko “+ Skript”

vlozeni-skriptu

Smažte ukázkový kód

  • Kliněte do okna s ukázkovým kódem (textové pole, vlevo čísla řádků)
  • Kód odstraňte (smažte)

Vložte do prázdného okna skript z následujícího odkazu

  • Odkaz pro získání skriptu (Ctrl + A pro označení celého skriptu)
  • Zkopírujte veškerý obsah z dokumentu (Ctrl + C)
  • Vložte skript do AdWords okna pro skript (Ctrl + V)

 

3. NASTAVENÍ PARAMETRŮ SKRIPTU

Úpravy skriptu před spuštěním

  1. Zvolte název skriptu, například “bid_to_position”.
  2. Řádek 34: vložte požadovanou průměrnou pozici. Používejte desetinnou tečku, ne čárku (např. 2.5).
  3. Řádek 38: tolerance, s jakou průměrnou pozici požadujete, např. 0.2. Pokud bude pozice v této toleranci, skript nebude měnit ceny.
  4. Řádek 41: koeficient změny, tedy jak moc se mají ceny každý týden změnit. Pokud o 5%, nechte hodnotu 1.05 tak, jak je nastavena v kódu.
  5. Kikněte na tlačítko “Autorizovat” a vše potvrďte.

vlozeni skriptu

 

4. FREKVENCE SPOUŠTĚNÍ SKRIPTU

Nastavení frekvence spouštění skriptu.

  • Zatím neklikejte na tlačítko “Spustit”, ale na odkaz vedle “+ Vytvořit plán”; otevře se menu viz obrázek.

nastaveni frekvence

  • Automat je doporučeno spouštět 1 x týdně. Čas je dobré zvolit např. ve 4 hodiny ráno, protože je pracováno s daty za posledních sedm dnů. Z důvodu až 3-hodinového zpoždění zápisu dat do AdWords je vhodné spustit skript nejdříve 3 hodiny po půlnoci.
  • Klikněte na tlačítko “Uložit” a je hotovo. Výsledek nastavení vypadá následovně:

ulozeni frekvence

 

5. SPUŠTĚNO. A CO DÁL?

Dál nezbývá, než se po týdnech dívat, jak se postupně vyvíjí průměrné pozice vašich reklam. Nejspíše se za pár týdnů dočkáte příjemného překvapení, průměrná pozice reklam bude blíže požadované hodnotě než před spuštěním automatu. A o to v tomto skriptu – automatu jde.
Zůstává samozřejmě otázkou, jestli to taky prospělo vašemu podnikání. Ale to už je jiná pohádka…

 

Pokud vás tento návod zaujal, můžete si jej stáhnout v PDF.
Stáhnout návod v PDF>>

bezplatná kontrola adwords

Flickr Creative Commons Image via K&L Racing.