PPC Optimizer

Automat, který za Vás mění nabídky za kliknutí při zachování možnosti ručních změn

Co PPC Optimizer umí

PPC Optimizer dokáže zvyšovat Váš zisk v Google Ads u kampaní ve vyhledávání, Google Nákupů i obsahových reklam.

Jak zvýší zisk

Na základě Vámi vložených údajů se automat snaží najít nejvýhodnější cenu za kliknutí, při které bude zisk nejvyšší.

Pro koho je vhodný

Pro většinu Google Ads kampaní, které měří hodnotu konverzí, fungují alespoň dva měsíce a mají více než 8 konverzí měsíčně.

Hodí se PPC Optimizer pro Váš Google Ads účet?

Zjistíte snadno během pár kliknutí.

PPC Optimizer je automat pro správu cen za kliknutí v Google Ads zejména pro e-shopy.

Stačí mít dobře nastavenou kampaň, napojit ji na automat a bez práce sledovat výsledky.

První dva měsíce jsou zdarma bez nutnosti zadávat platební údaje, následně od 658 Kč měsíčně.

Google Premier Partner

MarketingPPC je nositelem prestižního odznaku Google Premier Partner. Tento odznak ukazuje, že MarketingPPC je uznán jako přední agentura pro rozvoj a udržování úspěšné on-line reklamní kampaně pro firmy.

MarketingPPC je i členem Google Ads API Advisory Group a aktivně se podílí na vývoji nové generace API pro Google Ads.

Optimalizuje na zisk

Jiné automaty se snaží o přerozdělení denního rozpočtu nebo o udržení nějaké těžko pochopitelné metriky. PPC Optimizer se snaží maximalizovat Váš zisk.

Informuje o změnách

Jiné automaty si v kampaních něco mění, aniž byste tušili co nebo jak. PPC Optimizer eviduje historii posledních změn nabídek. Díky tomu víte, jestli se nabídka měnila a o kolik.

Dovoluje ruční změny

U jiných automatů nemůžete sami zasahovat do výše nabídek. S PPC Optimizerem můžete kdykoliv nabídky upravit i ručně, aniž byste jej museli vypnout nebo přenastavit.

Kdy má smysl PPC Optimizer vyzkoušet​

Máte aktivní měření Google Ads konverzí vč. jejich hodnoty

PPC Optimizer mění nabídky za kliknutí s ohledem na zisk. Proto funguje jen u kampaní, které měří hodnotu konverzí (typicky e-shopy).

Měření hodnoty konverzí musí být aktivní alespoň 60 dnů, aby měl automat na začátku dostatečné statistiky, podle kterých se může řídit.

Zároveň je vhodné, aby kampaně používající PPC Optimizer měly v průměru alespoň 8 konverzí měsíčně.

Google Ads trochu rozumíte a nechcete ztratit kontrolu​

PPC Optimizer není pro úplně začátečníky. Z nefungující kampaně neumí udělat fungující. U fungující kampaně umí ušetřit spoustu peněz a času, protože nemusíte nabídky nastavovat ručně.

Zároveň máte nad kampaněmi stále plnou kontrolu. PPC Optimizer reaguje na změnu zadaných parametrů do 24 hodin. Nabídky za kliknutí můžete v případě potřeby dokonce měnit ručně, bez nutnosti automat vypínat.

Nevyhovují Vám automatické nabídky v Google Ads​

Automatické nabídky v Google Ads nejsou pro každého, protože mají řadu omezení.

Při změně hodnoty cílové ROAS trvá několik dnů až týdnů, než se změna projeví. V případě přepnutí strategie na manuální CPC se neevidují poslední hodnoty MaxCPC. Pokud potřebujete nabídky změnit okamžitě, znamená to přepnout na ruční CPC a pracně nastavovat správné hodnoty MaxCPC u všech produktových skupin nebo klíčových slov.

Všechny tyto nedostatky PPC Optimizer řeší. Nastavuje nabídky automaticky a přitom Vám ponechává možnost ručních změn.

Vyzkoušejte PPC Optimizer bez závazků

Stačí se přihlásit se svým Google Ads účtem a nechat automat provést kontrolu, jestli se pro Vaše kampaně hodí.

Poté můžete snadno začít bezplatný provoz plné verze na dva měsíce. Není nutné zadávat platební údaje ani platební kartu.

Každý den upravuje u Vámi vybraných kampaní nabídky za kliknutí (MaxCPC). Ve vyhledávací síti upravuje nabídky jednotlivých klíčových slov, v Google Nákupech nabídky jednotlivých skupin produktů, v obsahové síti nabídky na úrovni reklamních sestav.

PPC Optimizer těmito úpravami usiluje o maximalizaci zisku. Zisk dopočítává na základě Vámi zadaného ztrátového PNO (podíl nákladů na obratu).

Celý výpočetní proces, na jehož konci je nové MaxCPC u každé položky, využívá historická data za 4 různá období, predikuje vývoj a srovnává jej se skutečností, to vše v kontextu výkonu celé skupiny vybraných kampaní. Pomocí strojového učení se každý den adaptuje podle aktuálního vývoje Vašeho účtu tak, aby co nejpřesněji odhadoval dopad prováděných změn.

Je potřeba měřit konverze a jejich hodnotu, kampaně musí mít historii minimálně 60 dní, ideální je půl roku.

Kampaně, které v PPC Optimizeru vyberete, by měly mít alespoň 8 konverzí za měsíc a musejí mít nastavenou strategii nabídek “Ruční CPC” – tedy jejich cenové nabídky (MaxCPC) nesmí nastavovat žádný z automatů Google Ads.

Doporučujeme ji nechat vypnutou. Přestože PPC Optimizer bude fungovat i se zapnutou vylepšenou CPC, její zapnutí může v jednotlivých aukcích měnit skutečnou MaxCPC a PPC Optimizer se kvůli tomu může spoléhat na mírně zkreslená data.

Nastavení vyžaduje 4 kroky:

  • stanovení maximální MaxCPC a
  • ztrátového PNO.
  • Dále je třeba vybrat kampaně, které má PPC Optimizer spravovat a
  • ověřit kontaktní e-mail, což znamená zadat emailovou adresu, na kterou vzápětí přijde email s odkazem a na tento odkaz kliknout.

Upozornění: v případě neplacené verze automat provádí všechny výpočty jako u verze placené, ale navržené změny do Google Ads účtu nezapisuje.

Ztrátové PNO určuje, kolik procent z obratu generovaného v Google Ads můžete utratit za reklamu, abyste nebyli ani ve ztrátě ani v zisku.

Podrobnému popisu i postupu, jak zkusit ztrátové PNO odhadnout, se věnujeme v článku https://www.marketingppc.cz/ppc-automatizace/pridejte-si-do-google-ads-sloupecek-zisk/ v kapitole “Ztrátové PNO – maličkost, která dovede zjednodušit život”.

Můžete provést libovolnou změnu.

Pokud ztrátové PNO snížíte (budete tedy přísnější, zisky budou i zpětně vypadat menší než doposud), automat nejspíše sníží útratu a bude přísněji posuzovat, kde lze kolik utratit. Samozřejmě snížení útraty většinou povede i ke snížení obratů, návratnost investic se ale může zlepšit.

Pokud ztrátové PNO naopak zvýšíte, získá automat větší prostor na posílení obratu a případně i testování dosud neprověřených příležitostí.

PPC Optimizer dokáže spravovat kampaně ve vyhledávání s klíčovými slovy, kampaně Google Nákupy a kampaně v obsahové síti. Nejvýhodnější je nasadit automat na kampaně, které mají velký počet kliknutí.

Automat není vhodný na brandové kampaně, kampaně zacílené na konkurenci nebo na kampaně pro zvýšení povědomí, ve kterých nejde primárně o konverze.

Automat nelze nasadit na chytré kampaně, reklamy na aplikace, na video reklamy ani na dynamické reklamy ve vyhledávání.

Google Ads nabízí několik strategií nabídek, Ruční CPC je jedna z nich. Při používání Ruční CPC můžete sami (ručně) pro jednotlivá klíčová slova, sestavy nebo skupiny produktů nastavit maximální cenu za kliknutí (MaxCPC), kterou jste ochotni zaplatit.

Tato strategie zpravidla nabízí nejlepší kontrolu nad výkonem reklam, ale pro větší kampaně je fyzicky nemožné úpravy nabídek ručně zvládat.

PPC Optimizer bude nastavovat maximální ceny za kliknutí automaticky za Vás. Zachováte si tak plnou kontrolu nad svými kampaněmi a při tom nemusíte každý den odhadovat výkon každého klíčového slova – PPC Optimizer se o to postará sám.

Prvním krokem je nastavit místo stávající strategie nabídek strategii Ruční CPC. Po tomto přepnutí si zkontrolujte, že u klíčových slov, sestav a produktů nejsou nastavené nesmyslné nabídky za kliknutí. Vyčkejte alespoň tři dny a následně aktivujte PPC Optimizer pro dané kampaně.

PPC Optimizer je jiný. To samo o sobě může znamenat výhodu, protože ho vaše konkurence nemusí mít. Oproti vestavěným strategiím nabídek od Google se snažíme optimalizovat především na zisk, proto také od vás na rozdíl od Google potřebujeme znát ztrátové PNO, které nám umožní odhad zisku dělat.

Také na rozdíl od vestavěných strategií budou všechny změny provedené PPC Optimizerem uvedeny v historii (pod emailem, který jej autorizoval) a můžete si tak prohlédnout kroky, které dělá.

Ovšem Google má proti nám výhodu, že má přístup k informacím, které my nemáme. Jestli vám bude více vydělávat vestavěná strategie nebo náš PPC Optimizer, neumíme spolehlivě předpovědět, proto také nabízíme 30-ti denní záruku vrácení peněz.

Nejlepší je přidat si do Google Ads rozhraní sloupeček zisk tak, jak popisujeme v tomto článku: https://www.marketingppc.cz/ppc-automatizace/pridejte-si-do-google-ads-sloupecek-zisk

V Google Ads rozhraní si pak v grafech s libovolným časovým intervalem můžete sloupeček zisk graficky zobrazit a sledovat vývoj účtu v libovolném časovém horizontu. Nejmenší časový úsek, který má cenu sledovat, jsou dva měsíce (pokud chcete vizuálně porovnat minulost se současností).

Stačí v uživatelském rozhraní PPC Optimizeru kampaň odebrat a v Google Ads v nastavení kampaně nahradit strategii nabídek “Manuální CPC” libovolnou jinou strategií.

Pokud očekáváte zvýšený zájem o své produkty v porovnání s předešlými týdny či měsíci, můžete dočasně v PPC Optimizeru v “Podrobných nastaveních” nastavit preferenci ze “zisk” směrem k “obrat”.

Automat bude agresivněji reagovat na vzniklé příležitosti. Pokud chcete cíleně posílit nabídky u konkrétních produktů, můžete tak učinit i manuálně v Google Ads kampani, automatu to při správě nevadí.

Pokud spravujete více Google Ads účtů a nechce se vám pořizovat jednotlivé licence, můžeme Vám nabídnout multilicence na určitý počet účtů. Jedná se o cenově výhodnější řešení, které vám usnadní přidávání a odebírání účtů z automatu, jak potřebujete.

V takovém případě nás prosím kontaktujte (optimizer@marketingppc.cz) s podrobnostmi o počtu účtů, připravíme Vám individuální cenovou nabídku.

Potřebujete pomoc, máte dotazy?​

Pokud nevíte, jestli se PPC Optimizer pro Vaše Google Ads kampaně hodí nebo si nevíte rady s nastavením, rádi Vám bezplatně pomůžeme:

  • Podíváme se na Vaše kampaně a doporučíme, jestli PPC Optimizer otestovat nebo ne.
  • Navrhneme, jak kampaně vylepšit, aby PPC Optimizer fungoval optimálně.
  • Projdeme s Vámi cíle Vašich kampaní a na základě toho pomůžeme s nastavením správných hodnot v rozhraní PPC Optimizeru.