Brand audit, neboli audit značky, je komplexní proces hodnocení a analýzy aktuálního stavu značky. Jeho cílem je poskytnout podrobný přehled o tom, jak je značka vnímána veřejností, jaké má postavení na trhu a identifikovat potenciální oblasti pro zlepšení.
Praktické využití brand auditu
Brand audit umožňuje firmám lépe porozumět svému postavení, určit silné a slabé stránky a rozpoznat příležitosti pro růst a inovaci. Mezi další funkce patří zejména:
- posouzení efektivity marketingových strategií,
- komunikace se zákazníky,
- celkový dosah značky.
V průběhu brand auditu se analyzují různé aspekty značky, jako např. její identita, hodnoty, USP (jedinečný prodejní argument), UVP (jedinečné vlastnosti produktu nebo služby) a zhodnotí se také vnímání značky jako celku. Zaměřuje se na komunikaci se zákazníky, a to napříč kanály (online i offline).
Brand audit zahrnuje i sledování konkurence, což pomáhá identifikovat oblasti, kde může značka excelovat nebo kde potřebuje zlepšení.
Výsledkem brand auditu jsou cenné informace a doporučení, která pomáhají firmám přizpůsobit a optimalizovat své marketingové strategie, posílit svou značku a lépe reagovat na měnící se tržní podmínky a očekávání zákazníků.
Brand audit není jednorázovou akcí, ale spíše kontinuálním procesem, který by měl být prováděn pravidelně. Jedině tak zajistíme, aby naše značka zůstala relevantní a konkurenceschopná i do budoucna.